Linux PHP error, Warning: Failed opening..~
Fra : vett_hirsch@hotmail.~

Dato : 23-04-01 18:16

Hej

Jeg har lige installeret PHP på min Linux pc (samt Apache). Når jeg
prøver at afvikle et PHP document på min server, får jeg følgende fejl
besked...:

Warning: Failed opening '/var/www/html/index.php' for inclusion
(include_path='.:/usr/share/php/PEAR') in Unknown on line 0

Hvad er der galt??

Jeg har ikke noget særligt kendskab til PHP (og Linux..). Derfor må
svaret gerne være skåret ud i pap

På forhånd tak!

/Vett

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 23-04-01 18:33

In article <3ae46201.470676@news.wanadoo.dk>, vett_hirsch@hotmail.com wrote:

> Warning: Failed opening '/var/www/html/index.php' for inclusion
> (include_path='.:/usr/share/php/PEAR') in Unknown on line 0

Scriptet skal gøres læsbart for PHP.

Prøv dig frem med `chmod u+r index.php', `chmod g+r index.php' eller
`chmod o+r index.php'.

mvh Thomas

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-04-01 19:20

On 23 Apr 2001 17:33:29 GMT, tlk@tigerdyr.lyngbol.dk (Thomas L.
Kjeldsen) wrote:

>Scriptet skal gøres læsbart for PHP.
>
>Prøv dig frem med `chmod u+r index.php', `chmod g+r index.php' eller
>`chmod o+r index.php'.

eller flytte filen til der hvor den tror den bliver inkluderet, eller
ændre include_path

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : vett_hirsch@hotmail.~

Dato : 23-04-01 19:39

Jeg prøvede at ændre fil-rettighederne, med det virkede desværre ikke

Hvor, og i hvilken fil ændrer jeg 'include_path'? Er det pear.php jeg
skal ændre?

Tak for hjælpen...

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 24-04-01 23:04

In article <3ae4724b.7553951@news.inet.tele.dk>, Thomas Jensen - pil.dk wrote:
>>> (include_path='.:/usr/share/php/PEAR') in Unknown on line 0

(snip)

> eller flytte filen til der hvor den tror den bliver inkluderet, eller
> ændre include_path

Scriptet ligger vel i . og den er svjks i includepath...

/tlk