Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
defekt 1.4x telekonverter 300D
Fra : Martin Gleit

Dato : 11-02-04 10:34

Har lige fået en ny tamron 1.4x tc fra usa...forsøger at montere den foran
et 70-200 f4 L og 300D men det virker ikke...viser ingen blænde og melder
err1 (rens kontakter)...de er helt rene og nye...nogle forslag til hvad der
er glat eller hvad jeg kan gøre? tak

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-02-04 11:47

Martin Gleit wrote:
> [...]
> og melder err1 (rens kontakter)...de er helt rene og nye...nogle
> forslag til hvad der er glat eller hvad jeg kan gøre? tak

Nu kender jeg ikke den kombination - men det er generelt et problem at
benytte en kombination af en teleconverter fra een producent, og et objektiv
fra en anden. Sigmas teleconverter virker ikke med Canon objektiver, Canons
teleconverter virker ikke med Sigma objektiver.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Martin Gleit

Dato : 11-02-04 12:07

tak for svaret...har dog fået det til at virke...

Fra : Jens Skaarup

Dato : 11-02-04 13:45

> tak for svaret...har dog fået det til at virke...

Og det var?? (beklager, men min nysgerrighed byder mig at spørge)

Mvh Jens

Fra : Martin Gleit

Dato : 11-02-04 14:18

"Jens Skaarup" <gimleythehorror@yahoo.dk> wrote in message

> Og det var?? (beklager, men min nysgerrighed byder mig at spørge)

Må nok med skam indrømme at den krævede lidt mere styrke at sætte på end jeg
var vant til...sad simpelthen ikke ordentlig fast