Hvilket operativsystem kører jeg på?
Fra : Jimmy

Dato : 11-02-04 10:39

Hej

Jeg vil i min kode finde ud af, om jeg ligger på en UNIX eller
Windows-maskine.

Jeg har ikke kunnet finde noget på google eller php.net, men har skrevet
følgende, som ser ud til at virke:

-----
if ( file_exists (".". strtoupper($_SERVER ['SCRIPT_NAME'])) && file_exists
(".". strtolower($_SERVER ['SCRIPT_NAME'])) )
{
echo "Windows";
}
else
{
echo "UNIX";
}

-----

Men er der tilfælde, hvor dette vil fejle?
Hvis ja, hvordan kan så lave en sikker løsning?

Mvh
Jimmy

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 11-02-04 11:01

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
>
> -----
>

> Men er der tilfælde, hvor dette vil fejle?
> Hvis ja, hvordan kan så lave en sikker løsning?

Den vil fejlfortolke en unix box som en windows box hvis der er to filer i
dir'et som hedder det samme bortset fra at den ene er lowercase og den anden
er uppercase...

Kig på $_SERVER["SERVER_SOFTWARE"]

MVH Jeppe Uhd - NX

Fra : Jimmy

Dato : 11-02-04 11:23

"Jeppe Uhd" <gnewsnospam@nx.dk> wrote in message
> [...]

> Den vil fejlfortolke en unix box som en windows box hvis der er to filer i
> dir'et som hedder det samme bortset fra at den ene er lowercase og den

Det er rigtigt.

> Kig på $_SERVER["SERVER_SOFTWARE"]

Super - Anede ikke den fandtes, men den løser da mit problem.

Tak,
Jimmy

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 11-02-04 16:45

Jimmy wrote:

> Hej
>
> Jeg vil i min kode finde ud af, om jeg ligger på en UNIX eller
> Windows-maskine.

prøv med echo `uname -a`. Hvis den er tom er det nok windows

/Esben