Køb af Alfa 146
Fra : Morten S

Dato : 11-02-04 09:54

Hej NG!!!

Jeg står over for en udskifteting af min nuværende bil, og har altid været
en "skabs-alfist". Så nu skal det være.

Jeg er faldet for en Alfa 146 2,0 Ti fra ´99, med 100.000 på tælleren.

Vognen står i perfekt stand, både inde som ude. Alle service overholdt.

Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med en vogn som denne.

- Hvad skal man kigge efter ved køb?

- Nogle specielle faldgrupper?

(har været lidt inde og se op www.alfasmeden.dk)

Jeg er godt klar over at der er meget blandede meninger om Alfa, så dem der
straks siger "køb en Ford", behøves ikke blande sig..

Pft,

Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-04 10:23

Morten S wrote:
> Jeg er godt klar over at der er meget blandede meninger om Alfa, så
> dem der straks siger "køb en Ford", behøves ikke blande sig..

Køb en Peugeot...

Spøg til side.
Alfa laver nogen finde biler, som jeg dog ikke personligt har kendskab til -
endnu...
Mogens?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : KASO

Dato : 11-02-04 10:53

"Morten Fruergaard" skrev d. 11-02-04 10:23 dette indlæg :

> Køb en Peugeot...
>
> Spøg til side.
> Alfa laver nogen finde biler, som jeg dog ikke personligt har kendskab
til -
> endnu...

"Alfa laver nogen finde biler.." - bliver de nemt væk?

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-04 11:25

KASO wrote:
> "Alfa laver nogen finde biler.." - bliver de nemt væk?

Har du aldrig hørt om det stumme "d"...
Beklager min tyrkfejl.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 18:02

On Wed, 11 Feb 2004 10:23:15 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Alfa laver nogen fine biler, som jeg dog ikke personligt har kendskab til -
>endnu... Mogens?

Tja' - jeg har kun set på en enkelt 146 2.0 TI, og den købte vi ikke,
fordi den ikke tiltalte os (til junior). Vi er mest til de store
maskiner - måske derfor.

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Jesper

Dato : 11-02-04 12:10

Jeg har da kørt rundt i en Alfa 146 fra 1996 indtil 2002. Jeg vil tro
at udstødningsrøret er rustet op og kileremmen skal ogsaa udskiftes.
Prøv ogsaa at kigge i motorrummet. Ser det ordenligt ud er der nogle
af ledningerne som er smeltet efter en overophedning. Hvordan er
tomgangen....

Jeg har ejet en alfa 146 og jeg skulle vist lidt for ofte paa
værksted.

Jesper

Fra : Nicolai

Dato : 11-02-04 18:35

jabr35@yahoo.dk (Jesper) wrote in message news:<402a0bb9.14678375@read.news.be.uu.net>...
> [...]
> tomgangen....
>
> Jeg har ejet en alfa 146 og jeg skulle vist lidt for ofte paa

Var det en boxer eller en TS?

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Olesen

Dato : 11-02-04 20:11

"Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse
> jabr35@yahoo.dk (Jesper) wrote in message

> Var det en boxer eller en TS?

Det kan kun vær en boxer, for en sådan er virkelig støjende
og virker særdeles uoplagt, især i forhold til en TS

Fra : Nicolai

Dato : 12-02-04 01:11

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message news:<402a7e9e$0$27372$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan kun vær en boxer, for en sådan er virkelig støjende
> og virker særdeles uoplagt, især i forhold til en TS

Det står der da ikke noget om? Men klart at 146'eren nok er lidt for
tung til boxeren... De fungere ellers fint i de lettere modeller.

Hvis det er en boxer er det ikke voldsomt relevant for en 2,0 TS

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Olesen

Dato : 11-02-04 15:37

"Morten S" <sorenm@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> - Hvad skal man kigge efter ved køb?

Kvitteringer for udførte rep mv.

Knastforstilleren bør være skiftet.

Fra : Thomas Krath

Dato : 11-02-04 18:15

> [...]
> overholdt.
>
> Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med en vogn som

Så ny en bil skal der ikke være noget ved. Jeg ville købe en af et medlem i
Alfa klubben - så er du sikker på den er holdt i orden og ikke har fået fuld
gas med kold motorolie etc. Der er nogle stykker til salg i det seneste
klubblad fra Feb. 2004.

Erfaringer med bilen.... jeg har været ude at køre i en ifb. m. køb af netop
en 146 Ti'er og motoren skuffer virkelig! Der er endvidere på ingen måde
Alfa feeling over bilen, så du skal ikke købe den for at ville eje en rigtig
Afla... så skal du længere tilbage til Alfa 75 3,0 V6 eller Alfa 164 3,0 V6
QV etc.

Mine erfaringer omkring Alfa bygges iøvrigt på følgende biler, som
forældrene har haft/har idag:
Alfa 164 Q4
Alfa 164 3,0 V6 QV 24v
Alfa 75 3,0 V6

... endvidere medlemsskab af Alfa Klubben.

--
Mvh/Thomas Krath