Nem download på sit site
Fra : Bach|DK|

Dato : 11-02-04 09:07

Er der nogen der ved hvordan man laver noget i stil med det her:

http://www.ethereal.com/distribution/win32/

Hvor folk kan browse nogen mapper med filer på ens web-server?

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 11-02-04 09:10

Bach|DK| wrote:
> Er der nogen der ved hvordan man laver noget i stil med det her:
>
> http://www.ethereal.com/distribution/win32/
>
> Hvor folk kan browse nogen mapper med filer på ens web-server?

Det enkleste er vel å ikke ha noen index.htm* eller default*-fil i den
mappen?
Da får man opp en liste som dette.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Bach|DK|

Dato : 11-02-04 09:22

> Det enkleste er vel å ikke ha noen index.htm* eller default*-fil i den
> mappen?
> Da får man opp en liste som dette.

Hvis jeg laver en mappe med en fil i får jeg denne besked:

http://www.m-b-f.dk/forbidden.jpg

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-02-04 10:23

Bach|DK| skrev:

> Hvis jeg laver en mappe med en fil i får jeg denne besked:

[adgang nægtet]

De fleste webservere spærrer som standard for "directory browsing",
men indstillingen kan ændres. På Apache-servere kan det så vidt jeg
kan se gøres med en simpel ændring i .htaccess-filen - jf siden
her:
OL: <http://www.devarticles.com/c/a/Apache/7-Powerful-.htaccess-
Customization-Tips/2/> #

Af sikkerhedshensyn bør man ikke tillade directory browsing andre
steder end der man har brug for det.

Hvis du gerne vil lave en egentlig indeksside der viser filerne i
et bibliotek, kan det gøres med et serversidesprog - fx asp eller
php - hvis du har adgang til at benytte den slags. Spørg i de
respektive grupper til asp/php hvis du vil vide mere om det.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 11-02-04 11:45

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> Customization-Tips/2/> #
>
> Af sikkerhedshensyn bør man ikke tillade directory browsing andre

Hei Jens!

Er det "usikkert" å ha det slik som dette:
http://home.online.no/~ingerfaj/gedhtree/
"index"-filen heter her ghtindex.htm og ikke index.htm, bør jeg "døpe om"
denne ved neste oppdatering? Jeg har tenkt å gjøre det i alle fall...
Det er en Apache-server, ser jeg...

--
Inger Helene Falch-Jacobsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-02-04 10:47

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> På Apache-servere kan det så vidt jeg
> kan se gøres med en simpel ændring i .htaccess-filen - jf
> siden her:

Hm - mit newsprogram har fået noget galt i halsen. Her er et
brugbart link (om Gud og Luu Tran vil):

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-02-04 13:12

Inger Helene Falch-Jacobsen skrev:

> Er det "usikkert" å ha det slik som dette:
> http://home.online.no/~ingerfaj/gedhtree/

I princippet, ja. Men hvis man ikke arbejder med serversidefiler
(asp/php eller lignende), er problemet ikke så stort.

Forskellen på at tillade og forbyde directory browsing er at man
ved at forbyde det, sørger for at andre brugere kun ser de sider og
de filer man gerne vil vise. Hvis man har gamle versioner liggende
eller måske endda mere privat materiale, så kan det ses og hentes
af alle hvis directory browsing er slået til.

> "index"-filen heter her ghtindex.htm og ikke index.htm, bør
> jeg "døpe om" denne ved neste oppdatering?

Hvis du ikke har brug for at vise folk de enkelte filer, så synes
jeg du skal lade være - dvs. omdøbe din indeksfil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 11-02-04 13:36

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> I princippet, ja. Men hvis man ikke arbejder med serversidefiler
> (asp/php eller lignende), er problemet ikke så stort.

Det kan jeg ikke hos online.

> [...]
> eller måske endda mere privat materiale, så kan det ses og hentes
> af alle hvis directory browsing er slået til.

Det er heller ingen filer der som ikke kan sees av andre...

> Hvis du ikke har brug for at vise folk de enkelte filer, så synes
> jeg du skal lade være - dvs. omdøbe din indeksfil.

Det har jeg jo ikke, så da skal jeg gjøre det neste gang.
Takk for oppklaringen!

--
Inger Helene Falch-Jacobsen