Søren Rohde wrote:
> "nyrup"skrev.....
..........
> Jeg er helt med på at jeg som "forhandler" ikke kan slippe for
> reklamationsretten, men som de fleste ved kan det være en svær sag at
> placere ansvaret for en given fejl ved handel med brugte varer. Og i
> afgørelsen skal man jo holde sig for øje at der er handlet til en
> stærktreduceret pris pga. den manglende fabriksgaranti.
Det er jo derfor købeloven har indført formodningsreglen for de første 6mdr.
Den eneste måde du kan slippe for nogen af reklamationerne er ved at skrive
på kviteringen "køberen er gjort bekendt med følgende fejl og mangler".. og
så liste den fejl og mangler der er. Men det kræver jo at der _er_ mangler
og at du kender dem (!)
Ellers hænger du på dem ...
>
> Lad mig understrege at jeg ikke er ude på at snyde nogen, og at jeg
> selvfølgelig ikke sælger stjålne varer. Jeg har solgt en del brugt og
> "demo" udstyr til tilfredse købere. Det er op til køberen om
> vedkommende vil acceptere den manglende garanti eller ej, og om man
> vil købe fabriksnye varer eller måske acceptere småfejl og til
> gengæld spare rigtig mange penge.
Jammen købeloven gælder stadig i forholdet mellem slutkunden og dig, at
forholdet imellem dig og servicecentret formentlig er et forretningskøb gør
bare at du ikke nødvendigvis kan sende sagen videre til servicecentret - men
for slutkunden er det fuldstændigt ligegyldigt - det er udelukkende dit
problem. Så jeg tror at jeg ville se at få en anden aftale med
seervicecentret
--
/carsten