ZappaNale Festival ?
Fra : Hallum

Dato : 11-02-04 01:11

Hejsa Gruppe :)

Jeg har fundet ud af at der hvert år afholdes en
3-dages musik festival i Tyskland der hylder den
store mester Frank Zappa :))

I år er det den 15. ZappaNale som festivalen kaldes
og den afholdes i Bad Doberan (omkring Wismar i
det tidligere østtyskland).

Tidligere har Ike Willis, Roy Estrada og alle mulige
Zappa-musikere været deltagere - foruden en masse
Zappa cover / tribute bands fra hele verdenen.

For en Zappa fans lyder det jo som guld i øregangen
- og der er jo ingengang så forfærdelig langt til Wismar :)

I år afholdes den :
22.07.2004 - 25.07.2004 - 15. Zappanale
Es wird Frank Zappa Musik gespielt
Bad Doberan - Ostsee-Rennbahn

Er der nogle i den her gruppe der har hørt om denne her
festival, har haft kammerater eller måske endda selv har
været forbi til festivalen ??

Var det godt ? Værd at rejse efter ?

Nogle der har internetlink til festivals site ? - har søgt efter
det men har fundet nothing - det lyder mærkeligt ......

Nogle der kan hjælpe ? Fortælle mere om ZappaNalen ?

mvh. Hallum

Fra : Hallum

Dato : 25-02-04 13:58

En lille opfølgning på Zappa festivalen :
Den 15. Zappanale i Tyskland.

Nu har jeg fundet frem til arrangementet - og for dem
der evt. skulle være interesseret i at høre mere om
det kan jeg fortælle, at festivalen har denne hjemmeside :
http://www.arf-society.de/index_z.html

Den 15. Zappanale er i år planlagt til den 22.-25. juli
- og det formodes at den i år bliver på 4 dage istedet
for 3 dage som åbenbart er normalt.

Programmet i år bliver blandt andet med :

Ed Mann (USA)
Captain Ahab (D) (The "Billy the Mountain" Project.)
Przasniczki (Pl) (Zappa meets Polish Underground.)

The Wrong Object (B) (Belgisk Prog Rock à la Soft
Machine,Gong,Charlie Mingus og Frank Zappa.)

Tornadoes (USA)
Frank Goos Surprise (D)
Mats & Morgan Band (S)
Kraan (D)
Daniel Rohr & Friends (CH)
Ensemble Creativ (D)
Zappatistas (GB/F/D) (John Etheridge / Soft Machine)
Arf (CH)
Cellomania (D)

Prisen lader til at være rimelig : den bliver imellem
79 - 85 Euro - og denne pris skulle være inkl. teltplads.
(ca. 625 - 670 kr. afhængig af kurs osv.)

(Det ser ikke ud som om billetsalget er starter endnu
- men det må snart fremgår af deres hjemmeside.)

Festivalen foregår i den lille by Bad Doberan der ligger
midt imellem Wismar og Rostock - det er nemt at
komme der til (det er jo blot ned over grænsen og
så til højre langs Østersøens kyst :)
(For folk der kommer fra Sjælland er det endnu nemmere :
de tager bare færgen til Rostock fra Sydsjælland.)

Bad Doberans turistinformation :
TOURISMUSINFORMATION BAD DOBERAN - HEILIGENDAMM
ALEXANDRINENPLATZ 2 - 18209 BAD DOBERAN
TEL +49 (0)38203 62154
FAX +49 (0)38203 77050
Email: touristinfo@bad-doberan.de

Håber der er nogle der kan bruge oplysningerne - og måske
blive fristet til ikke at gå glip af denne spændende festival som
bør være et "must" for en hver Zappa-fan :))

De bedste hilsner

Hallum