Bios opdate igen uden diskette ?
Fra : WHaP

Dato : 11-02-04 01:07

hej

jeg her et Asus P3V4X og skal have den opdatert da den ikke mager at boote
op på nye diske.

har fundet updaten på asus´s hjemme side, og i guiden står der at man skal
have et diskette drev.
Det er bare sådan at mit diskketdrev ikke fungere på bundkortet (har testet
med flere diskettedrev + kabler)
så mit spørgsmål er kan man ikke updatere bundkortet uden diskettedrev altså
via cd-drev? og hvis man kan hvordan ?

tak

WHaP

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-02-04 11:43

WHaP wrote:
> kan man ikke updatere bundkortet uden diskettedrev

Jeg kan opdatere min BIOS direkt fra nettet i Windows,
jeg ved ikke om dit kan:
http://makeashorterlink.com/?N4DD25E57

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : WHaP

Dato : 12-02-04 21:20

hvordan?

det link du har sendt er til dospromt som man skal lave på en diskette når
den så er pakket ud og man køre
i dos (i XP) og prøver at køre update BIOS siger den at den ikke kan køre
filen fordi det er i "protectet mode"

WHaP

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:402a065e$0$24829$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-02-04 21:55

WHaP wrote:

> hvordan?

Installér programmet i mit link, jeg ved dog ikke om
dit bundkort er understøttet funktionen.

> det link du har sendt er til dospromt

Nej, det er et lille program, som selv kan finde den
rigtige BIOS og installere den fra Windows.
Se dette billede:
http://mikael-noerrelund.dk/upload/asusupdt52302.jpg
- Det viser download-lokationen og programmet kørende.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : WHaP

Dato : 13-02-04 22:31

sorry var min fejl kom til at trykke på zip filen jeg havde hentet tidligere
=)

programmet virker total fint selvom mit bundkort næsten er 4 år gammel (og
køre med slot1)
så til andre der køre med asus bundkort og gerne vil opdatere bios så prøv
programmet det er utroligt nemt og
man kan ikke gøre noget forkert (med mindre man trykker reset under
opdatering)

meddelelse news:402be7a9$0$92$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...