Billig sms gateway søges
Fra : Gunnar007

Dato : 10-02-04 23:41

Jeg mangler en sms gateway til at afsende ca 40 sms'er pr dag
via e-mail til telefonerne..

Nogle som kan anbefale et billigt sted ??

--
Hilsen G
Nu er jeg træt af 200 swen mails om dagen.

Fra : Fischer

Dato : 11-02-04 08:30

> Jeg mangler en sms gateway til at afsende ca 40 sms'er pr dag
> via e-mail til telefonerne..
> Nogle som kan anbefale et billigt sted ??

Alle de steder jeg har fundet med kommerciel E-mail til SMS har været meget
dyre.

Men hvis vi fik flere detaljer, var der måske andre muligheder?
Ville det være ok at sende fra Web?
Ellers: Hvor mange forskellige telefoner du skal sende til. Om det alle er
personer du kender godt. Skal SMS'erne udsendes på samme tid. Er det samme
besked til allesammen o.s.v.

Evt. kan du benytte: mobilnummer@gsm1800.telia.dk som er gratis. Lidt sløv
til tider og måske ikke nogen permanent løsning.

*Fischer

Fra : Gunnar007

Dato : 11-02-04 20:02

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvis vi fik flere detaljer, var der måske andre muligheder?
> Ville det være ok at sende fra Web?

Det skal kunne være fra et e-mail program på en pc.

> Ellers: Hvor mange forskellige telefoner du skal sende til.

Det vil dreje sig om ca 30 medlemmer som skal modtage én sms på hverdage

>Om det alle er personer du kender godt.

Er det ikke lige meget ?? Men de tilmelder sig til denne service.

>Skal SMS'erne udsendes på samme tid. Er det samme besked til allesammen
o.s.v.

Ja til begge

> Evt. kan du benytte: mobilnummer@gsm1800.telia.dk som er gratis. Lidt sløv
> til tider og måske ikke nogen permanent løsning.
>
> *Fischer

Du svarer selv til grunden jeg ikke vælger telia gateway, måske lukker de,
måske gør de ikke.

Fra : Fischer

Dato : 11-02-04 20:24

> Det skal kunne være fra et e-mail program på en pc.

Oki, så tror jeg det bliver svært.

> Er det ikke lige meget ??

Ikke helt.
Jeg tænkte på om du kendte dem så godt, at de ville lade dig tilmelde dem på
myorange.dk
Så får man en gratis E-mail adresse med SMS-alert som måske kunne bruges.
Men mail-kontoen skal tømmes engang imellem - f.eks. 2 gange om året.
En lidt besværlig og ikke særlig elegant løsning. Men gratis.

Ellers er der ikke-billige løsninger her:
http://www.mail2sms.nu/
http://www.email2sms.dk/
http://www.beeeasy.dk/
http://www.smsbusiness.dk/

*Fischer

Fra : Gunnar007

Dato : 13-02-04 00:10

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Klip en masse
> Ellers er der ikke-billige løsninger her:
> http://www.mail2sms.nu/
> http://www.email2sms.dk/
> http://www.beeeasy.dk/
> http://www.smsbusiness.dk/
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
adressen.

Jeg takker for de fine forslag og kigger nærmere på det..

Hilsen G

Fra : Glen Mandsberg

Dato : 11-02-04 21:52

> Alle de steder jeg har fundet med kommerciel E-mail til SMS har været meget
> dyre.

Det firma jeg arbejder i tilbyder en e-mail til SMS gateway
(www.suresms.com) og klik på Hosted.

Du kan købe den direkte på nettet på Visa kort og sende f.eks. til
telefonnummer.brugernavn.kodeord@sms.mutax.com.

Fisher - hvis du synes det er for dyrt og kan argumentere for det
hører jeg det gerne - så må vi jo justere priserne så de svarer til
hvad forbrugerne vil betale.

/Glen

Fra : Fischer

Dato : 11-02-04 22:24

> Fisher - hvis du synes det er for dyrt og kan
> argumentere for det hører jeg det gerne - så
> må vi jo justere priserne så de svarer til
> hvad forbrugerne vil betale.

Her i år 2004 er prisen på en almindelig SMS landet på et stabilt niveau.
Prisen er lige omkring 20 øre pr. SMS, også for rene taletidsprodukter som
Mixit Kontant og Orange JustTalk.

I tager mellem 60 og 110 øre pr. SMS, og det synes jeg absolut er i
overkanten.

Gunnar har behov for at sende en SMS til 30-40 brugere på hverdage.
Det er på årsbasis ca. 8000 SMS, altså 4800,- kr. hos jer.

Det tilbud kan jeg godt matche.

Hvis du giver 100,- i oprettelse pr. bruger (incl. første år) og derefter
50,- kr. pr. år pr. bruger, så kan du få fri mail -> SMS til denne bruger.

Altså 35 brugere koster 3500,- kr. for første år og 1750,- kr. de
efterfølgende år.
Det er altså fri mail->SMS til 35 samtidige SMS modtagere, som man til
enhver tid kan ændre mobilnumrene på.

Metode:
Køb 35 startpakker til TDC Mobiltid. Opret Besked-robot på disse.
Til hver af disse taletidsnummer får du nu en mail-adresse efter formen:
mobilnummer@besked-robot.dk
Mails til disse adresser kan du få videresendt som SMS til et valgfrit
mobilnummer.
Altså fri mail -> SMS til 35 valgfri mobilnumre.

Det er dog stadig lidt dyrt IMHO.

*Fischer

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-02-04 21:51

> I tager mellem 60 og 110 øre pr. SMS, og det synes jeg absolut er i
> overkanten.

Det må siges...!
SMSnu.dk tilbyder det samme til (svjh.) omkring 30 øre pr. besked.
Stadig dyrere end at smide en gruppe-sms af sted fra sin mobil, men billigere
end det du nævner der...

--
Michael
Send alle de GRATIS SMS du lyster - http://vindenand.dk