TDM's nævenyttige sms for modtaget sms , h~
Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 23-04-01 17:52

Hej,

Har fået ny telefon af firmaet med Tdm abb. , men fååk hvor er det trist at
få den der kvittering hvergang man skyder en sms afsted. Hvordan er det nu
det er ? kan man slå det fra på telefonen (det er en T28S) eller skal man
ringe til tele D ? isåfald hvad er deres nummer ?

På forhånd tak

Janner

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 17:55

:-:Janner®:-: skrev:

>kan man slå det fra på telefonen (det er en T28S)

Ved det ikke, men det er vist noget med man kan skrive nogle bestemte
tegn i starten af beskeden - er det *#1 eller *1 eller sådan noget?

>eller skal man
>ringe til tele D ? isåfald hvad er deres nummer ?

80808080 plejer jeg at bruge, hvis jeg ikke ved hvilken afdeling jeg
skal snakke med, men
http://www.teledanmark.dk/om_teledanmark/kontakt_teledanmark/ring_til_os.html
er nu også et hit...

TDC Mobil: 80 80 80 20

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Mickey

Dato : 23-04-01 17:57

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er ? kan man slå det fra på telefonen (det er en T28S) eller skal man
> ringe til tele D ? isåfald hvad er deres nummer ?

skriv *1# i starten af dine SMS'er, så kommer den ikke

Det kan desværre ikke slåes fra på nogen anden måde.

--
|-|$235-|)k - Mickey
add your link at http://susie.dk/en/links

Fra : HENRIK OLESEN

Dato : 23-04-01 18:07

Det er *1#
Og ja.Det er PISSE ireterende--jeg bruger Telmore men det er jo det samme
for de bruger Tmd´s master.

Fra : Mickey

Dato : 23-04-01 18:15

"HENRIK OLESEN" <trads@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er *1#
> Og ja.Det er PISSE ireterende--jeg bruger Telmore men det er jo det samme
> for de bruger Tmd´s master.

ja ikke kun deres master, faktisk hele deres mobilsystem!
- det er kun administrationsdelen Telmore står for!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-01 18:19

HENRIK OLESEN skrev:

>Det er *1#
>Og ja.Det er PISSE ireterende--jeg bruger Telmore men det er jo det samme
>for de bruger Tmd´s master.

Så kan du overveje WOL. Det er godt nok 1,50 kr./min, men SMS'er
koster kun 25 øre, og de kører på Sonofons master.

--
Bertel

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 23-04-01 18:26

Øh jeg bruger selv WOL og det er TDCs net de kører på..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-01 21:19

Benjamin Jensen skrev:

>Øh jeg bruger selv WOL og det er TDCs net de kører på.

Min selektive hukommelse slog til igen.

--
Bertel

Fra : Mickey

Dato : 23-04-01 18:33

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du overveje WOL. Det er godt nok 1,50 kr./min, men SMS'er
> koster kun 25 øre, og de kører på Sonofons master.

og desuden er der ingen fordel i WOL

- Telmore har matchet deres priser - 1,25 i minuttet og 25 øre for SMS

Desuden har jeg endnu ikke hørt nogen der var vildt tilfredse med WOL, der
har været/er stadig mange problemer med deres webside og den er, eller var i
hvert fald i starten, meget svær at finde ud af for "ikke tekniske genier".

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 18:36

Bertel Lund Hansen skrev:

>Så kan du overveje WOL. Det er godt nok 1,50 kr./min, men SMS'er
>koster kun 25 øre,

Telmore har matchet WOLs priser på SMS, dvs. 25 øre - og minutprisen
er 1,25. (På disse priser sparer man endda 20% for tiden - dvs. 20
øre/SMS og 1,-/min).

>og de kører på Sonofons master.

Nix, de bruger TDCs net.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 23-04-01 22:51

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

> skriv *1# i starten af dine SMS'er, så kommer den ikke

Hvad er der ellers af sjove koder?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 22:51

Niels Teglsbo skrev:

>Hvad er der ellers af sjove koder?

Jeg tror ikke der er andre omkring SMS-beskeder.

Men du kan taste *#06# og se dit EMEI-nummer.
Har du en Nokia-telefon, så kan du se din version ved at taste *#0000#
(på nyere modeller, på ældre er det nogle andre cifre).

Desuden er der nogle koder til at slå EFR og andre ting til og fra.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-04-01 15:28

> Desuden er der nogle koder til at slå EFR og andre ting til og fra.

Er der nogen der ved hvordan man slår EFR til og fra? - Det er specielt Motorola 3888 der
har min interesse. Jeg har spekuleret på om den overhovedet har EFR, da lydkvaliteten
forekommer mig ret dårlig.

Claus

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 24-04-01 10:58

> ":-:Janner®:-:" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> at

> skriv *1# i starten af dine SMS'er, så kommer den ikke

> Det kan desværre ikke slåes fra på nogen anden måde.

På min Nokia 6210 fik jeg også en alm. sms besked når modtageren havde
modtaget min sms besked. Jeg synes det er praktisk.

Jeg har nu slået modtagelse af kvittering til på min tlf og nu
modtager jeg ikke en alm sms besked men derimod en kvittering. Det er
en fordel da en Nokia 6210 har en funktion til at slette alle modtagne
kvitteringer på een gang. Det gør jeg så en gang i mellem.

mvh Bernhard

Fra : -- Rasmus A. Nielsen~

Dato : 23-04-01 21:48

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> skrev:

> [...]
man
> ringe til tele D ? isåfald hvad er deres nummer ?

Det hjælper dig ikke meget, men på min storebrors Orange Ericsson
arbejdes telefon på 1kg kan man vælge om man vil have en kvittering
inden man afsender SMS'n, det er lidt underligt at din forholdsvis nye
T28S ikke har denne funktion.

Jeg har en gammel skod GF788, den himler også op i tide og utide når jeg
glemmer *1# :-/

--
Rasmus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 21:47

-- Rasmus A. Nielsen -- skrev:

> [...]
>arbejdes telefon på 1kg kan man vælge om man vil have en kvittering
>inden man afsender SMS'n, det er lidt underligt at din forholdsvis nye

Selvom telefonen har funktionen (hvilken min 3210er har), så er det
ikke sikkert at telefonselskabet understøtter denne funktion :(

>Jeg har en gammel skod GF788, den himler også op i tide og utide når jeg
>glemmer *1# :-/

Jeg får besked selvom jeg har valgt ikke at modtage kvitteringen. Jeg
er hos Telmore (dvs. TDCs net). Jeg mener, at hos nogle selskaber, der
kan man vælge med funktionen, og hos nogle er det vist slet ikke
muligt at få kvittering.

Hvorfor dævlen kan TDC ikke bare sætte deres system rigtigt op...
(eller installere funktionen eller hvad der skal til).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : -- Rasmus A. Nielsen~

Dato : 23-04-01 22:10

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev:

> Selvom telefonen har funktionen (hvilken min 3210er
> har), så er det ikke sikkert at telefonselskabet
> understøtter denne funktion :(

Okay, nu kører han også på TDC standard med sin R250s PRO. Jeg selv
kører også på TelMore med min gamle sløve batteri slugende slæde, gid
man kunne købe et dynamo strøm sæt til den.

> [...]
> mener, at hos nogle selskaber, der kan man vælge med
> funktionen, og hos nogle er det vist slet ikke muligt at

Jeg syntes det var iorden, hvis man først fik kvitteringen når
modtageren havde læst medelelsen, dog burde man selv kunne til og
frakoble denne tiltider lamme service.

--
Rasmus

Fra : Mickey

Dato : 23-04-01 22:22

"-- Rasmus A. Nielsen --" <surtceps@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes det var iorden, hvis man først fik kvitteringen når
> modtageren havde læst medelelsen, dog burde man selv kunne til og
> frakoble denne tiltider lamme service.

så skulle det være den anden telefon der sendte den = der sku betales for
den!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 22:25

-- Rasmus A. Nielsen -- skrev:

>Jeg syntes det var iorden, hvis man først fik kvitteringen når
>modtageren havde læst medelelsen

Det skal begge telefoner, samt telefonnettet jo så understøtte.

>dog burde man selv kunne til og
>frakoble denne tiltider lamme service.

Helt enig.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-04-01 00:06

"-- Rasmus A. Nielsen --" <surtceps@worldonline.dk> wrote:

>Okay, nu kører han også på TDC standard med sin R250s PRO. Jeg selv
>kører også på TelMore med min gamle sløve batteri slugende slæde, gid
>man kunne købe et dynamo strøm sæt til den.

Jammen det kan man da. Så det er bare at bestille http://www.ikonglobal.com/

Peter

Fra : - Rasmus A. Nielsen ~

Dato : 24-04-01 17:48

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev:

> Jammen det kan man da. Så det er bare
> at bestille http://www.ikonglobal.com/

Og jeg jokede bare lidt.... *LOL*

Blev sur på mit næsten nye THansen mobil telefon batteri i dag, polerne
blev glasblæst og vupti, så er der strøm på igen. Jeg havde ellers
prøvet med viskelæder, sprit og sandpapir, men det var åbenbart ikke råt
nok.

--
Rasmus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-04-01 15:35

> Selvom telefonen har funktionen (hvilken min 3210er har), så er det
> ikke sikkert at telefonselskabet understøtter denne funktion :(

Desværre understøtter Telias mobilnet ikke denne kvitteringsfunktion. Hos Telia skal man
skrive *T# i begyndelsen af beskeden for at få en "kvittering" for modtagelsen. Man skal
huske det hver gang, der er mig bekendt, ikke mulighed for automatisk at få en kvittering
hos Telia for modtagen SMS.

Jeg fik en Telia gennem Wanasawe, og jeg er ikke særligt tilfreds. Dels det lige nævnte,
dels er der kun plads til 100 personer/numre i SIM-kortet, og desuden står der alt for
ofte "SONOFON" i displayet, hvilket går at det er alt for dyrt at anvende den, nemlig 1,95
kr/min (hele døgnet).

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-04-01 15:52

Claus E Beyer skrev:

>Desværre understøtter Telias mobilnet ikke denne kvitteringsfunktion. Hos Telia skal man
>skrive *T# i begyndelsen af beskeden for at få en "kvittering" for modtagelsen.

Yup.

Det er lidt mærkeligt, at hos nogle teleselskaber, der får man den
altid, med mindre man skriver en kode i starten af beskeden, hos andre
får man den IKKE, med mindre man skriver en anden kode.

Er der overhovedet nogle der overholder standarden, så man kan vælge
det i en af telefonens menuer?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-04-01 17:10

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>får man den IKKE, med mindre man skriver en anden kode.
>
>Er der overhovedet nogle der overholder standarden, så man kan vælge

Sonofon og Mobilix. De bruger begge en Nokia SMSC. TDC bruger en Ericsson SMSC
som kan sættes op til altid at sende eller ikke at sende. Jeg er ikke sikker
på Telias SMSC, men jeg mener det er en Ericsson - koden kunne også tyde på
det.

Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-04-01 00:13

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> wrote:

> [...]
>det er ? kan man slå det fra på telefonen (det er en T28S) eller skal man
>ringe til tele D ? isåfald hvad er deres nummer ?

Det der med sms-kvitering har Ericsson aldrig været gode til. Hverken i
telefonerne eller i deres SMSC. Og sådan bruger TDC. Kviteringen bliver sendt
som en alm. sms ikke som en afleverings-rapport selvom det er en del af GSM
standarden. Deres besked funktion (voice-mail) har et tilsvarende problem. Den
kan ikke tænde indikatoren for en besked - det er ellers også i standarden.

Peter