Transpirante billeder, eller ikke firkante~
Fra : news.tele.dk

Dato : 10-02-04 22:29

Hej

Ved nogen hvordan man laver transpirante billeder, eller billeder i andre
former end firkantet, således at det kun er en del af billedet der ses på
HP-billedet?

Jeg kunne tænke mig at lave et billede om til puslespilsbrikker, og så lave
links afhængig af hvilken brik der bliver klikket på.

Er det overhovedet muligt?

SrS

Fra : jopa

Dato : 10-02-04 22:41

news.tele.dk <SrS@os_fjernes.dk> skrev bla:
> Hej
>
> Ved nogen hvordan man laver transpirante billeder, eller billeder i
> andre former end firkantet, således at det kun er en del af billedet
> der ses på HP-billedet?

Kan man ikke med HTML
Spørgsmålet hører hjemme her

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-04 22:47

> [...]

>former end firkantet, således at det kun er en del af billedet der ses på

Ikke med html.

Jeg har svaret i FP-gruppen og ellers, hvis du vil bruge et bedre
værktøj, så et grafikprogram og spørge i news:dk.edb.grafik.

PS.
Du har stillet spørgsmålet i flere grupper uden at x-poste og
sætte fut til den mest relevante gruppe.
Når du vil stille spørgsmålet i flere grupper, så gør det at du
skriver de nyhedsgruppenavne i tilfeltet adskilt med et komma og
sætte opfølgning til den mest relevante.
Men som regel er der ikke grund til at poste spørgsmål i flere
grupper, er der nogen, der kan svare, så skal du nok få svar.
Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-02-04 00:23

> [...]

lave
> links afhængig af hvilken brik der bliver klikket på.

Her kan du se, hvordan du laver transparente områder i en gif:

http://www.hjemmesideskolen.dk/grafik/usynlig.asp

Og her kan du se, hvordan du laver uregelmæssige klikbare områder ved hjælp
af imagemap:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin