Indstigningslys i Mercedes !!
Fra : Jan

Dato : 10-02-04 21:36

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe ????

Er der nogen der har erfaringer med at montere indstignings lys i en
Mercedes C220CDI? Jeg havde forstillet mig at tage de 12v fra
dørkontakten,
men er i tvivl om det har nogen indflydelse på strømnettet i bilen ?
På dør kontakten er der 3 ledninger, kan de bruges Brun/gul
Brun/grå og Brun.. Eller er der andre steder i bilen der er bedre at
tilslutte det til ??

Mvh/Jan

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-02-04 23:07

"Jan" <jgf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe ????
>
> Er der nogen der har erfaringer med at montere indstignings lys i en
> Mercedes C220CDI? Jeg havde forstillet mig at tage de 12v fra
> dørkontakten,

Jeg har ikke, men kan da forklare hvor jeg ville gøre det.

> men er i tvivl om det har nogen indflydelse på strømnettet i bilen ?

Kun hvis ledninger/sikring ikke er dimensioneret til den ekstra belastning.
Jeg kunne dog ikke forestille mig at de ikke kunne "holde" til det.

> På dør kontakten er der 3 ledninger, kan de bruges Brun/gul
> Brun/grå og Brun.. Eller er der andre steder i bilen der er bedre at
> tilslutte det til ??

Nej, jeg vil mene at du skal slutte dem til sammen med loftslyset, altså på
ledningerne fra kontaken ved døren - fat dit volt-/multimeter/polsøger og
mål dig frem til den strømførende ledning. Det kan dog være at det er en
kontakt som "forbinder til stel" altså hvor du skal slutte 12V til lyset og
kontakten så laver forbindelse til stel når døren åbnes. Det må du enten
måle dig frem til, eller måske nogle andre ved det?

Fra : hamselv

Dato : 11-02-04 00:06

Dine døre er stelstyret og forbinder du dem parralet skulle det ikke give
nogle problemer

det er kun 5 watt pære der skal monteres

--
VH
Flemming

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-02-04 18:11

"Jan" <jgf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe ????

Jeg forstår ikke, er der ikke noget lys i kabinen når du åbner en af
dørene??

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-02-04 19:49

> Jeg forstår ikke, er der ikke noget lys i kabinen når du åbner en af
> dørene??

Tror det er lys ved fødderne han tænker på....

Venligst
Hans

Fra : Jan

Dato : 12-02-04 19:36

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message news:<402a623e$0$27411$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Jan" <jgf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Jeg forstår ikke, er der ikke noget lys i kabinen når du åbner en af
> dørene??

Jo, men mit problem er at jeg gerne vil sætte lys i dørene når de åbnes.

Mvh/Jan