folk der skære i sig selv og sm
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-02-04 20:45

så det her i tva den anden dag ....for nogen kan det jo nok lyde
eksotisk man er til at give eller få smæk ... men som en af dem der er
til det kan jeg ikke sige andet ind det er såre upraktisk og
tilværlsen ville være såre enklere hvis man kunne få stå dreng ved en
træk vind ..... men det som jeg tænker på og har tænkt på før er om sm
og cutter fænomenet ikke har sin grund i den samme følsesløshed der
opstår af virkligheden måske har slået en følsesløs for mange gange i
måske allerede banrdommen ....

for jeg har selv været cutter både med glas skår & kniv - men
alkoholismen / dipsomanien er jo egentligt af samme famillie
en måde at MÆRKE verden på .....

beklager det er lidt et kaos indlæg ... men tanken er bare ved at tage
form i hovedet på mig andre der ude med et bud ....
--

Mv.
Bo M Mogensen

HP Holm Om mig selv :
Du er syg i hovedet, spørgsmålet er kun hvor syg?
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Allan[2300]

Dato : 10-02-04 21:25

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
> [...]
> og cutter fænomenet ikke har sin grund i den samme følsesløshed der
> opstår af virkligheden måske har slået en følsesløs for mange gange i

Ehm, hvad er budskabet egentlig ?

> for jeg har selv været cutter både med glas skår & kniv - men
> alkoholismen / dipsomanien er jo egentligt af samme famillie
> en måde at MÆRKE verden på .....

Se, *det* undrer mig ikke det fjerneste ! Nu er der bare det ved det, at med
*alt* det som du skulle ha' oplevet, burde du være mellem 80 og skindød. Jeg
ved godt at du er hjernedød, men jeg tror nu ikke på at du er 80. Skal du
absolut gøre dig bemærket og interessant for enhver pris ?

> beklager det er lidt et kaos indlæg ... men tanken er bare ved at tage
> form i hovedet på mig andre der ude med et bud ....

Mit bud vil være; kontakt din psykolog snarest muligt med henblik på at
komme ind på den lukkede igen. Du er syg i roen, og det bliver åbenbart ikke
bedre med dig. *Husk* nu at ta' din medicin.
> --
>
> Mv.
> Bo M Mogensen

//Allan.

Fra : Kevin Simpson

Dato : 10-02-04 21:54

Allan, det mærkes måske mere som om du er syg i roen!!

Mvh. Kevin

Fra : Allan[2300]

Dato : 10-02-04 22:25

"Kevin Simpson" <zima_dk@NOSPAM.hotmail.com> wrote in message
> Allan, det mærkes måske mere som om du er syg i roen!!
>
> Mvh. Kevin

Hvad fabler du egentlig om ? Kom med lidt mere.

//Allan.

Fra : thomas

Dato : 11-02-04 22:22

"Kevin Simpson" <zima_dk@NOSPAM.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Allan, det mærkes måske mere som om du er syg i roen!!

man må håbe du er i familie med bo ellers er det sørgeligt

Fra : nusle

Dato : 11-02-04 12:02

"Allan[2300]" <scorp@fuckspammad.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ehm, hvad er budskabet egentlig ?

Nemt at forstå for nogle - det handler om hvordan man
føler man kan mærke sig selv, den anden og verden
bedst muligt.

> [...]
> ved godt at du er hjernedød, men jeg tror nu ikke på at du er 80. Skal du
> absolut gøre dig bemærket og interessant for enhver pris ?

Tænk, sådanne uoverlagte og stupide bemærkninger har
jeg også hørt udtalt om mit livsforløb - men vi er nu engang
nogle, som ikke lever i mors beskyttende skørter ret længe.
Det giver et andet livsforløb end du sikkert evner at rumme
i din bevidsthed - men ikke desto mindre kan det forme
sig sådan for nogle.

> [...]
ikke
> bedre med dig. *Husk* nu at ta' din medicin.

Hvad mon det er i dig, der gør at du oplever dig selv som
værende et fornuftigt menneske, når du kan finde på at
skrive som du gør her?

Ret beset er din intolerance's umådeholdenhed ganske
afskyvækkende.

mange hilsner
nusle

Fra : Allan[2300]

Dato : 11-02-04 13:15

nusle wrote:
> [...]
> Det giver et andet livsforløb end du sikkert evner at rumme
> i din bevidsthed - men ikke desto mindre kan det forme

Indrømmet, mit indlæg var fejlanbragt. Og det undskylder jeg selvfølgelig.
Men hvis du har set hvordan den "kære" Bo fiser rundt på usenet og fører
sig frem, så ville du måske bedre ku' forstå min reaktion. Min reaktion har
egentlig ikke en skid med mit livsforløb eller hvad jeg rummer at gøre. Jeg
behøver heldigvis ikke, ligesom mange andre, at udstille mit liv til
offentlig skue. Og det er *det* jeg reagerer på.

> Hvad mon det er i dig, der gør at du oplever dig selv som
> værende et fornuftigt menneske, når du kan finde på at
> skrive som du gør her?

Læs det jeg har skrevet. det er også svar på ovenstående.

> Ret beset er din intolerance's umådeholdenhed ganske
> afskyvækkende.

Ret beset aner du ikke en dyt om min tolerance. Om du mener at jeg er
afskysvækkende må stå for din egen regning. Det er jo også meget nemt at
dømme folk udfra et eneste indlæg, ikk ?

> mange hilsner
> nusle

//Allan.

---

Fra : nusle

Dato : 11-02-04 21:33

"Allan[2300]" <scorp@fuckspammad.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Indrømmet, mit indlæg var fejlanbragt. Og det undskylder jeg selvfølgelig.

Det lyder godt

> Men hvis du har set hvordan den "kære" Bo fiser rundt på usenet og fører
> sig frem, så ville du måske bedre ku' forstå min reaktion.

Jeg kan ikke se, at det er spor anderledes end f.eks. Bo
Warming - og hertil er filtret en glimrende anordning.

> Ret beset aner du ikke en dyt om min tolerance.

Jeg forholdt mig til den intolerance, jeg syntes, jeg læste
i dit indlæg.

> Om du mener at jeg er
> afskysvækkende må stå for din egen regning.

Det var din intolerance's umådeholdenhed jeg fandt
afskyvækkende - ikke dig som person, kun din op-
førsel. Adfærd kan ændres, det kan personligheden
yderst sjældent.

mange hilsner
nusle

FUT: dk.snak.snik

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-02-04 13:35

On Tue, 10 Feb 2004 21:24:33 +0100, "Allan[2300]"
<scorp@fuckspammad.dk> wrote:

jeg har valgt at sende en klage over dette indlæg

til :

staff@sunsite.dk

da denne del af indlæget :

>kontakt din psykolog snarest muligt med henblik på at
>komme ind på den lukkede igen. Du er syg i roen, og det bliver åbenbart ikke
>bedre med dig. *Husk* nu at ta' din medicin.

er ren chikane !

fut : dk.admin.netikette

--

1.)Mv. Bo M Mogensen
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : Jane

Dato : 10-02-04 22:38

On Tue, 10 Feb 2004 19:44:53 GMT, Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>og cutter fænomenet ikke har sin grund i den samme følsesløshed der
>opstår af virkligheden måske har slået en følsesløs for mange gange i

Ja, det er mærkeligt med den følelsesløshed. Jeg er blevet beskyldt
for at virke kold, hvilket sikkert er rigtigt, men jeg har nu masser
af følelser. Men det er alligevel som om jeg ikke rigtig mærker livet,
og ved både sm og cutter kan man da mærke den fysiske påtrængenhed.

Og jeg tror også at grunden kan være at tilværelsen "slår" en
følelsesløs. Derved opstår der måske andre mere destruktive følelser.
Jeg synes ihvertfald at det er "sjovt" at tænke på at mange ledere og
direktører gerne vil have smæk, måske fordi de netop i kraft af deres
høje lederstilling bliver nødt til at gøre sig følelsesløse. Det er
måske lidt det man ser i filmen "Arven", hvor han bliver nødt til at
gøre sig kold og følelsesløs.

>for jeg har selv været cutter både med glas skår & kniv - men
>alkoholismen / dipsomanien er jo egentligt af samme famillie
>en måde at MÆRKE verden på .....

Hvad er dipsomanien?
Ved alkoholisme mærker man da verden? Jeg troede det var for at drukne
sine sorger i glemslens tåger. Men okay, det er måske glemslen, der
får en til at mærke andre ting?

>beklager det er lidt et kaos indlæg ... men tanken er bare ved at tage
>form i hovedet på mig andre der ude med et bud ....
Ja, det er lidt kaos indlæg, men jeg tror godt jeg forstår hvor du vil
hen. Det vigtigste er vel at budskabet/meningen kommer frem.

MVH Jane

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-02-04 13:22

On Tue, 10 Feb 2004 22:37:58 +0100, Jane <nojane@get2net.dk> wrote:

> [...]
>af følelser. Men det er alligevel som om jeg ikke rigtig mærker livet,
>og ved både sm og cutter kan man da mærke den fysiske påtrængenhed.

jamen jeg tror det sgu ...det er denne "mangel på følser " eller
snarre der er en lang vej i mellem følserne og fysiken ...der kræver
en bro af smerte for at nå hianden ...

jeg tænker også på psykisk da jeg var ynger der var den mest
oprigtige tilstand for mig at have det a helved til

>Og jeg tror også at grunden kan være at tilværelsen "slår" en
>følelsesløs.

Yes

> [...]
>høje lederstilling bliver nødt til at gøre sig følelsesløse. Det er
>måske lidt det man ser i filmen "Arven", hvor han bliver nødt til at

Puhh jeg tror den der med magt fulde mennesker der gerne vil have smæk
det handler mere om en eller anden form for ballance i mellem altid at
have ret også fralægge sig dette - jeg tror ikke det er det samme ...

>Hvad er dipsomanien?

dipsomani = kvattals dranker !

>Ved alkoholisme mærker man da verden? Jeg troede det var for at drukne
>sine sorger i glemslens tåger. Men okay, det er måske glemslen, der
>får en til at mærke andre ting?

sådan var det ikke for mig - når man vågner så har man det jo reelt af
helved til - men jeg synes også ved alkoholden at opleve en symbiose i
mellem lyrik musik og .....? man bliver jo en slags sindsyg af
overdreven indtagelse af alkohol men jeg synes i denne galskab at
finde en vej til mine idealer som f.eks jim morrison ....
men der var også noget andet fedt ved alkoholismen når den var forbi
tømmermændene havde lagt sig så havde man i en periode fået tømt alle
de følser som jeg holdte tilbage !
i min hverdag

>Ja, det er lidt kaos indlæg, men jeg tror godt jeg forstår hvor du vil
>hen. Det vigtigste er vel at budskabet/meningen kommer frem.

jamen jeg tror ikke kaos indlæg unetinget er de ringste det er jo bare
en skitse hvor man sammen med andre bygger vider på den .... :)
--

1.)Mv. Bo M Mogensen

Fra : Jane

Dato : 14-02-04 22:03

On Sat, 14 Feb 2004 13:22:04 +0100, Bo M Mogensen
<chokmah@spamcop.net> wrote:

>jamen jeg tror det sgu ...det er denne "mangel på følser " eller
>snarre der er en lang vej i mellem følserne og fysiken ...der kræver
>en bro af smerte for at nå hianden ...

Jeg vil ikke påstå,at det er et emne jeg har meget kendskab til, men
derfor kan jeg da godt sige lidt om hvad jeg tror.
Jeg tror nemlig ikke at mennesker kan have mangel på følelser, men det
kommer måske an på hvilke følelser, der er tale om. Jeg tror at de
mest koldblodige mordere har følelser, men de mangler empati-følelser.
Men så har de andre følelser, der styrer deres adfærd.

Denne tilstand eller hvad det nu er, hvor man føler at man måske lever
i en glasklokke, og ikke rigtigt kan mærke livet, kan kaldes for
følelsesløshed, men det er ikke det samme som,at man ikke har
følelser, imo.

Men jeg tror der findes mange afarter af dette "glasklokke" fænomen
eller "følelsesløshed", hvor man gør vold på egen krop. Er fx anoreksi
ikke en form for vold på og kontrol over egen krop, hvor omverdenen
opleves og føles kaotisk, og man søger derved at slå bro gennem massiv
selvkontrol over kroppen. Er det ikke også lidt sådan at hvis man
føler psykisk smerte, så får den fysisk smerte mindre betydning, men
smerten bliver en udvej for i det mindste at føle noget andet? Men da
kroppen er ens fysiske forbindelse til verden, bliver kroppen også
fremmede ligesom verden, og man kan derfor skabe et link i den fysiske
smerte, for derigennem at føle livet. For kroppen er jo vore kontakt
til omverdenen og livet.
Det er ihvertfald mit bud

Jeg kender ikke rigtigt cutter-fænomenet, udover det er at skære i sig
selv. Men igen tror jeg det er vold på egen krop, for derigennem at
føle en form for forbindelse til verden.

>jeg tænker også på psykisk da jeg var ynger der var den mest
>oprigtige tilstand for mig at have det a helved til

Jo, hvis man føler at man har mistet kontakt til verden og ikke
rigtigt mærker livet, så bliver kroppen måske også fremmede for en, og
man søger den kontakt/forbindelse igen gennem smerten. Jeg tror
smerten altid er påtrængen og mærkbar, uanset om det er psykisk eller
fysisk. Og når man mærker smerten, så mærker man da i det mindste
noget. Det er ens vej ud af glasklokken.

>Puhh jeg tror den der med magt fulde mennesker der gerne vil have smæk
>det handler mere om en eller anden form for ballance i mellem altid at
>have ret også fralægge sig dette - jeg tror ikke det er det samme ...

Nej, det har du vist ret i. Hvis der er noget i det, så er det sikkert
i meget mindre grad, men jeg kan heller ikke lige se forbindelsen der.

> [...]
>men der var også noget andet fedt ved alkoholismen når den var forbi
>tømmermændene havde lagt sig så havde man i en periode fået tømt alle

Jeg synes det er så fedt et billede med glasklokken. Hvis man føler
sig i en glasklokke kan man jo udmærket se verden, men har sværere ved
at føle den, for der er ingen interaktioner mellem en selv og så den
verden der er udenfor. Sålænge den er der kan der ikke rigtigt komme
noget ind, men der kan jo heller ikke komme noget ud. Men man kan
skabe forbindelse eller bryde den klokke på forskellige måder bla. med
alkohol. Og på den måde kan man få en masse ind og en masse ud af det
man ellers holder tilbage.

>jamen jeg tror ikke kaos indlæg unetinget er de ringste det er jo bare
>en skitse hvor man sammen med andre bygger vider på den .... :)

Ja, det synes jeg da er en god måde at se det på
Jeg synes også at det er samspil med andre fx her på debatten at man
får klargjort en sag, og måske også tydeliggjort, hvad man egentlig
mener. Man får også nogle andre perspektiver ind.

MVH Jane

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 15-02-04 01:11

On Sat, 14 Feb 2004 22:03:10 +0100, Jane <nojane@get2net.dk> wrote:

>Jeg vil ikke påstå,at det er et emne jeg har meget kendskab til, men
>derfor kan jeg da godt sige lidt om hvad jeg tror.

by all means :)

> [...]
>mest koldblodige mordere har følelser, men de mangler empati-følelser.
>Men så har de andre følelser, der styrer deres adfærd.

jamen det er jeg da enig med dig i men jeg tror for dem som jeg
beskriver som med mangel på følser der er der tale om at nogen følser
nok er der men er begravet under et lag af Trauma eller what ever ..

> [...]
>i en glasklokke, og ikke rigtigt kan mærke livet, kan kaldes for
>følelsesløshed, men det er ikke det samme som,at man ikke har

nej men ved f.eks selv mutelasion der når man jo netop at slå bro i
mellem følserne og en selv - det er jo derfor man gør det både selve
selv mutelasionen men jeg tror også sm - fordi i sandhedens tjenste så
er det sgu da næmmer at bare ligge sig i misionær stilling og få sagen
overstået !!!¨

> [...]
>føler psykisk smerte, så får den fysisk smerte mindre betydning, men
>smerten bliver en udvej for i det mindste at føle noget andet?

netop !
at føle noget andte det er jo humlen i det her !!

> [...]
>fremmede ligesom verden, og man kan derfor skabe et link i den fysiske
>smerte, for derigennem at føle livet. For kroppen er jo vore kontakt

yeps men problemet er jo så når der ikke er noge logisk vej fra
kroppen til virkliheden !

>Jeg kender ikke rigtigt cutter-fænomenet, udover det er at skære i sig
>selv. Men igen tror jeg det er vold på egen krop, for derigennem at
>føle en form for forbindelse til verden.

snarre at føle noget andet !

> [...]
>fysisk. Og når man mærker smerten, så mærker man da i det mindste
>noget. Det er ens vej ud af glasklokken.

for mig tror jeg det var et spøgrsmål om oprigtighed eller at søge
genkendelse i ens egen virklighed - f.eks har jeg fundet mig meget
hjemme i musiken marlyn manson doors osv.

> [...]
>skabe forbindelse eller bryde den klokke på forskellige måder bla. med
>alkohol. Og på den måde kan man få en masse ind og en masse ud af det

Uhh ha jeg skal love dig for jeg har sgu masser af virklighed igenem
alkoholen det er jo ikke bare sådan noget med at man sider og drømmer
er man varm på en eller anden så forsøger man at score er der vrede så
slås man til blodet flyder ;)
om det er sympatisk hell no men det er virkligheden på grænsen ...til
en jeg ved ikke smuk harmoni med den galskab man føler ..

> [...]
>får klargjort en sag, og måske også tydeliggjort, hvad man egentlig
>mener. Man får også nogle andre perspektiver ind.

jamen det er jo det der er sjovt og opbygeligt ved usnet at man måske
ikke lige er klar på noget men så kaster man bolden op i luften og for
andres input og måske af den vej for mening

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Jane

Dato : 15-02-04 22:05

>jamen det er jeg da enig med dig i men jeg tror for dem som jeg
>beskriver som med mangel på følser der er der tale om at nogen følser
>nok er der men er begravet under et lag af Trauma eller what ever ..

Jo, det tror jeg også. Det kunne så være interessant at vide hvordan
dette traume kan fjernes, hvis dette overhovedet er muligt. Jeg tror
ikke man fjerner det permanent med indtagelse af alkohol, stoffer, SM
eller skære i sig selv. Det er jo bare midlertidigt. Jeg tror heller
ikke det hjælper med al den medicin, som man også bruger i
psykiatiren. Jeg tror man kan bruge et helt liv på at få bearbejdet
det igennem.

> [...]
>selv mutelasionen men jeg tror også sm - fordi i sandhedens tjenste så
>er det sgu da næmmer at bare ligge sig i misionær stilling og få sagen

*G* Ja det har du sgu ret i. Men i al almindelighed synes jeg man
hører at mange folk har forskellige problemer med deres sexliv. Det
ville da være dejligt nemt med missionærstilling, men det bliver måske
også for kedeligt hen ad vejen??

Jeg tror at ens sexliv også er påvirket af hvad der ellers sker i ens
liv, og hvordan man har det psykisk. Der er mange der udtrykker at SM
bare er en anden form for sex eller noget ekstra krydderi, og det har
ikke noget at gøre med hverdagen, tilværelsen eller barndommen. Men
det tror jeg så ikke på. Der er sammenhæng mellem liv og sex. Jeg tror
der kan være noget om at man forsøger at slå bro mellem følelser og en
selv i SM, fordi den bro ikke er der i forvejen. Det du kalde
oprigtighed eller overensstemmelse med sig selv, synes jeg også at jeg
oplever mere i SM. Og det er en befrielse at opleve dette. Ja, det er
vel en harmoni med den galskab man føler...
Eller en harmoni med de tanker, følelser og fantasier, der rumsterer
inde i en, men som man ellers ikke kan give udtryk for.

>for mig tror jeg det var et spøgrsmål om oprigtighed eller at søge
>genkendelse i ens egen virklighed - f.eks har jeg fundet mig meget
>hjemme i musiken marlyn manson doors osv.

Da jeg var yngre var jeg også vild med The Doors, men jeg følte mig
mest hjemme i heavy metal-musikken. Vist noget med dens råhed og
styrke. Jeg lytter ikke så meget til lyrikken, selvom jeg dog godt kan
lide at læse digte. Men jeg synes at man med god kunst, digte og musik
også kan slå bro mellem følelserne og en selv. Det giver også en
harmoni med livet og sig selv, selvom det selvfølgelig er på det
mentale og følesesmæssige plan, hvor kroppen forsvinder.

> [...]
>alkoholen det er jo ikke bare sådan noget med at man sider og drømmer
>er man varm på en eller anden så forsøger man at score er der vrede så

Ork jo, det betvivler jeg ikke. Var jeg i stand til at drikke, var jeg
sikkert også alkoholiker med deraf følgende konsekvenser. Når man
drikker er hæmninger jo mindre og man gør det man føler for.

>om det er sympatisk hell no men det er virkligheden på grænsen ...til
>en jeg ved ikke smuk harmoni med den galskab man føler ..

Nogle gange har jeg også taget mig selv i at jeg følte en sær glæde
ved den psykiske smerte. Det er måske igen den der oprigtighed. Det er
da mærkeligt at man kan have det ad helvede til, men samtidig ha det
godt med det.

MVH Jane

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 17-02-04 10:44

On Sun, 15 Feb 2004 22:04:57 +0100, Jane <nojane@get2net.dk> wrote:

>Jo, det tror jeg også. Det kunne så være interessant at vide hvordan
>dette traume kan fjernes, hvis dette overhovedet er muligt.

Puhh et Trauma der har manifisteret sig fysisk jeg tror det ikke - man
kan nok lære at leve med det psykisk

>Jeg tror
>ikke man fjerner det permanent med indtagelse af alkohol, stoffer, SM
>eller skære i sig selv. Det er jo bare midlertidigt.

yep s

>Jeg tror heller
>ikke det hjælper med al den medicin, som man også bruger i
>psykiatiren. Jeg tror man kan bruge et helt liv på at få bearbejdet
>det igennem.

ja eller bare lære at leve med det !

> [...]
>hører at mange folk har forskellige problemer med deres sexliv. Det
>ville da være dejligt nemt med missionærstilling, men det bliver måske

ja jeg vil godt bytte :)
også bare for at kunne tænde på den ellers f.eks også at kunne føle
sådan en ting som oral sex var / frækt / inspirerenden osv,

> [...]
>Eller en harmoni med de tanker, følelser og fantasier, der rumsterer
>inde i en, men som man ellers ikke kan give udtryk for.

ja .... men træls er det nu stadigt væk og også sært ikke jeg bliver
mest liderlig når jeg er overtræt syg eller bare har hovede pine ...
er jeg balance med mig selv så skal jeg virkeligt tage mig sammen
for at føle liderlighed !

>Da jeg var yngre var jeg også vild med The Doors, men jeg følte mig
>mest hjemme i heavy metal-musikken. Vist noget med dens råhed og
>styrke. Jeg lytter ikke så meget til lyrikken,

ja den er jo afgørenden hvis disse bands skal danne mening

> [...]
>harmoni med livet og sig selv, selvom det selvfølgelig er på det
>mentale og følesesmæssige plan, hvor kroppen forsvinder.

jeg har selv læst en del - men tænker nogen gange på om det var en
eskapisem fra livet og dog så er læsning nok det mest fornuftige man
kan tage sig til ...

>Ork jo, det betvivler jeg ikke. Var jeg i stand til at drikke, var jeg
>sikkert også alkoholiker med deraf følgende konsekvenser. Når man
>drikker er hæmninger jo mindre og man gør det man føler for.

man / nogen bliver menneske på en anden måde det ligner en brutal
drømme agtig virklighed

> [...]
>ved den psykiske smerte. Det er måske igen den der oprigtighed. Det er
>da mærkeligt at man kan have det ad helvede til, men samtidig ha det

jeg tror det at føle sandhed ærlighed altid er berusende !
--

1.)Mv. Bo M Mogensen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 11-02-04 10:26

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> for jeg har selv været cutter både med glas skår & kniv - men
> alkoholismen / dipsomanien er jo egentligt af samme famillie
> en måde at MÆRKE verden på .....

Det mener jeg ikke umiddelbart. Jeg ved ikke, hvad dipsomani er, men jeg har
en fornemmelse af, at alkoholisme er en måde at undgå at mærke verden på.

Jeg så også 19direkte om dem, der skærer sig selv. Tilsyneladende var der
flere typiske årsager til den adfærd. En årsag, som sikkert også gælder for
SM, er en følelse af skyld, som kræver en strengere straf, end omgivelserne
giver. En anden mulig årsag er en stærk følelsesmæssig smerte, som man
ønsker at kontrollere og omsætte til en synlig fysisk smerte, som er lettere
at forholde sig til.

Måske kan behovet for at påføre sig selv fysisk smerte skyldes, at man
fokuserer så meget på sit indre univers af tanker og følelser, at man knap
mærker kroppen og sine omgivelser. Måske bevirker det, at man ikke
umiddelbart kan mærke nogen empati og seksuel nydelse, og derfor har brug
for virkemidler fra SM.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 11-02-04 13:25

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Jeg så også 19direkte om dem, der skærer sig selv. Tilsyneladende var
> der flere typiske årsager til den adfærd.

Indtil videre ser man på det i psykiatriske/psykologiske kredse,
at det handler om kontrol over egen person i en verden der opleves
som kaotisk.

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 11-02-04 11:42

Børge skrev:

Jeg ved ikke, hvad dipsomani er,

Dipsomani, en Form af Sindssygdom,
under hvilken den deraf lidende Person føler
en uimodstaaelig Trang til at nyde Alkohol i
Overmaal. Med Ugers, Maaneders ell. længere
Mellemrum (»Kvartalsdranker«) indfinder den-
ne Drift sig hos Individer, der ofte ikke er
Alkoholister, men til dagligdags lever et maade*
holdent Liv. De følger da pludselig »blindt den-
ne Drift, forlader Hjemmet, turer rundt paa
Værtshuse i Dage og Nætter, hensynsløst ny-
dende Alkohol, ligegyldig af hvilken Kvalitet.
Naar den herved opstaaede Rus er overstaaet
- undertiden medfører den et Anfald af De-
lirium tremens -, kan de atter i længere Tid
leve roligt og skikkeligt, indtil Driften atter ind-
finder sig efter nogle Dages Hovedpine, Uro
og Søvnløshed.

Fra : thomas

Dato : 11-02-04 22:19

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> beklager det er lidt et kaos indlæg ... men tanken er bare ved at tage
> form i hovedet på mig andre der ude med et bud ....

nå det er jo ikke noget nyt