/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
værste bilister
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-04 20:07

kommer nu på tv2

--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.
VW Jetta 1.6 TD anno 1983



 
 
Thomas H. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-04 20:15


"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40292bed$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> kommer nu på tv2


....foreløbig konklusion efter 10 min.:
Hvor er det dog også totalt UNFAIR, at give dem en Ford !!!!!!!! Der kan man
jo aldrig finde bakgearet



Ukendt (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-04 20:36


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:64aWb.4232$Bw2.3894@news.get2net.dk...
>
> ...foreløbig konklusion efter 10 min.:
> Hvor er det dog også totalt UNFAIR, at give dem en Ford !!!!!!!! Der kan
man
> jo aldrig finde bakgearet
>
Hvor er det dog også totalt UNFAIR at give dem en bil (UANSET hvilken bil)

--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.
VW Jetta 1.6 TD anno 1983



Thomas H. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-04 20:44


"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:402932a6$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

finde bakgearet
> >
> Hvor er det dog også totalt UNFAIR at give dem en bil (UANSET hvilken
bil)

Hehe, ja måske nok



Anders Sørensen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Anders Sørensen


Dato : 10-02-04 22:58

Den Tue, 10 Feb 2004 20:15:05 +0100, skrev "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk>:

>
>"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
>meddelelse news:40292bed$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> kommer nu på tv2
>
>
>...foreløbig konklusion efter 10 min.:
>Hvor er det dog også totalt UNFAIR, at give dem en Ford !!!!!!!! Der kan man
>jo aldrig finde bakgearet
>

Og ventilationsanlægget virker ikke

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

jan@stevns.net (10-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-02-04 23:03

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev :

>Og ventilationsanlægget virker ikke

Fejl 40 !
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 23:21


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:69li20pjlic5f8pu4j191at1mt1m1j6o7l@dtext.news.tele.dk...
> Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev :
>
> >Og ventilationsanlægget virker ikke
>
> Fejl 40 !

Målte lufttemp på min i sommers...digi termometer gik bogstaveligt
i sort og viste ca. 75 grader...*S*



Henry (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 10-02-04 20:32

> kommer nu på tv2

Du godeste, kører de mennesker virkeligt på vores veje......

Gys.

mvh
Henry



Martin P. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 10-02-04 20:34

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:4029318e$0$1568$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > kommer nu på tv2
>
> Du godeste, kører de mennesker virkeligt på vores veje......

Det er satme skræmmende..

De der gamle Sierraer skulle også forbydes ved lov.

--
- Martin

Nissan Almera GTi



Henrik B. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-02-04 20:38

Martin P. wrote:
::: Du godeste, kører de mennesker virkeligt på vores veje......
::
:: Det er satme skræmmende..
::
:: De der gamle Sierraer skulle også forbydes ved lov.

Nåååeee, var det en Sierra? Kunne ikke se det p.g.a. den blå røg.

*LOL*

M.v.h.



Jacob (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 10-02-04 20:40

Det er suverænt det kedeligste og dårligste TV program jeg nogensinde har
set... !!!

Jacob


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:40293306$0$1627$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Martin P. wrote:
> ::: Du godeste, kører de mennesker virkeligt på vores veje......
> ::
> :: Det er satme skræmmende..
> ::
> :: De der gamle Sierraer skulle også forbydes ved lov.
>
> Nåååeee, var det en Sierra? Kunne ikke se det p.g.a. den blå røg.
>
> *LOL*
>
> M.v.h.
>
>



Brian Axelgaard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 10-02-04 20:40

"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40292bed$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> kommer nu på tv2

Nu så jeg desværre kun lige slutningen :( så kan nogen forklare mig meningen
med "bremse-testen", hvor de skal nå at stoppe inden de stablede kasser?
Hvornår i trafikken gasser man op for at bremse i sidste øjeblik?
Jeg praktiserer selv at bremse blødt når jeg, som dem i programmet, kan se
hvor jeg skal bremse... Der er måske noget jeg har misset i programmet?
Hvis de ikke har kørt særligt meget i bilen kan det da værre svært at vænne
sig til bilens køre-egenskaber og dermed også bremse-evne.


John Sahl (10-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 10-02-04 20:46

Brian Axelgaard wrote:
> Nu så jeg desværre kun lige slutningen :( så kan nogen forklare mig
> meningen med "bremse-testen", hvor de skal nå at stoppe inden de
> stablede kasser? Hvornår i trafikken gasser man op for at bremse i
> sidste øjeblik? Jeg praktiserer selv at bremse blødt når jeg, som dem
> i programmet, kan se hvor jeg skal bremse... Der er måske noget jeg
> har misset i programmet? Hvis de ikke har kørt særligt meget i bilen
> kan det da værre svært at vænne sig til bilens køre-egenskaber og
> dermed også bremse-evne.

Hvad så når den foran dig pludselig klapper bremsen i?
Der kan du jo ikke bare bremse blødt op.
Det er jo reelt det samme princip som at de opdager at
det røde lys ikke tænder.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Brian Axelgaard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 10-02-04 21:12

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c0bc91$2lm$1@dknews.tiscali.dk...
> Hvad så når den foran dig pludselig klapper bremsen i?
> Der kan du jo ikke bare bremse blødt op.
> Det er jo reelt det samme princip som at de opdager at
> det røde lys ikke tænder.

Jeg skrev jo også kun om situationen hvor de netop kunne se hvor de skulle
bremse.


Brian Axelgaard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 10-02-04 21:24

"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40293b17$0$24852$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0bc91$2lm$1@dknews.tiscali.dk...
> > Hvad så når den foran dig pludselig klapper bremsen i?
> > Der kan du jo ikke bare bremse blødt op.
> > Det er jo reelt det samme princip som at de opdager at
> > det røde lys ikke tænder.
>
> Jeg skrev jo også kun om situationen hvor de netop kunne se hvor de skulle
> bremse.

AARRRHHH! nu gik det op for mig, jeg vidste ikke at der var et lys de kunne
"gå" efter... det var der det smuttede for mig!


Henry (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 10-02-04 21:31

> > "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> > news:c0bc91$2lm$1@dknews.tiscali.dk...
> > > Hvad så når den foran dig pludselig klapper bremsen i?
> > > Der kan du jo ikke bare bremse blødt op.
> > > Det er jo reelt det samme princip som at de opdager at
> > > det røde lys ikke tænder.
> >
> > Jeg skrev jo også kun om situationen hvor de netop kunne se hvor de
skulle
> > bremse.
>
> AARRRHHH! nu gik det op for mig, jeg vidste ikke at der var et lys de
kunne
> "gå" efter... det var der det smuttede for mig!

Det skal du ikke være ked af, det gjorde det også for deltagerne i testen
LOL



Thomas H. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-04 20:45


"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:402933a6$0$24852$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Nu så jeg desværre kun lige slutningen :( så kan nogen forklare mig
meningen
> med "bremse-testen", hvor de skal nå at stoppe inden de stablede kasser?
> Hvornår i trafikken gasser man op for at bremse i sidste øjeblik?
> Jeg praktiserer selv at bremse blødt når jeg, som dem i programmet, kan se
> hvor jeg skal bremse... Der er måske noget jeg har misset i programmet?
> Hvis de ikke har kørt særligt meget i bilen kan det da værre svært at
vænne
> sig til bilens køre-egenskaber og dermed også bremse-evne.

Jamen det er bare meget TV2/journalist/medie-agtigt .... lidt ligesom test
med Lada eller vinterdæk



Henry (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 10-02-04 20:52

> Nu så jeg desværre kun lige slutningen :( så kan nogen forklare mig
meningen
> med "bremse-testen", hvor de skal nå at stoppe inden de stablede kasser?
> Hvornår i trafikken gasser man op for at bremse i sidste øjeblik?
Det er der 1000 vis der gør hver dag, prøv du bare at køre en tur ind/us af
frederikssundsvej eller en anden indfaldsvej i myldertiden.


> Jeg praktiserer selv at bremse blødt når jeg, som dem i programmet, kan se
> hvor jeg skal bremse... Der er måske noget jeg har misset i programmet?
Det er da fint nok, men hvad så når lille Ole løber ud foran dig og du ikke
lige kan se hvor du skal bremse, øver du også det?

> Hvis de ikke har kørt særligt meget i bilen kan det da værre svært at
vænne
> sig til bilens køre-egenskaber og dermed også bremse-evne.
Det gør det jo bestemt ikke mindre relevant.

Der var vist to formål med den prøve,

1. De fleste mennesker kan slet ikke finde ud af at lave en hård
opbremsning, det er bevist at en meget stor del ikke træder hårdt nok,
derfor er der også nogle biler som har BAS, et system der hjælper med at
tilfører bremsekraft i "panik" situationer. En anden stor del sparker
bremsen helt i bund og holder den der, bl.a. derfor er der ABS. Og så er der
selvfølgelig dig og mig som er helt "perfekte".

2. At se om de var i stand til selv at vurdere det kritiske bremsepunkt og
lave en hård nedbremsning.

mvh
Henry



Brian Axelgaard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 10-02-04 21:17

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:40293791$0$1552$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Nu så jeg desværre kun lige slutningen :( så kan nogen forklare mig
> meningen
> > med "bremse-testen", hvor de skal nå at stoppe inden de stablede kasser?
> > Hvornår i trafikken gasser man op for at bremse i sidste øjeblik?
> Det er der 1000 vis der gør hver dag, prøv du bare at køre en tur ind/us
af
> frederikssundsvej eller en anden indfaldsvej i myldertiden.

Bor i Aalborg, men skal da gerne prøve når jeg kommer på "de kanter" :)

> > Jeg praktiserer selv at bremse blødt når jeg, som dem i programmet, kan
se
> > hvor jeg skal bremse... Der er måske noget jeg har misset i programmet?
> Det er da fint nok, men hvad så når lille Ole løber ud foran dig og du
ikke
> lige kan se hvor du skal bremse, øver du også det?

Nej, jeg skrev jo også kun om den situation hvor de netop kunne se hvor de
skulle bremse.

> > Hvis de ikke har kørt særligt meget i bilen kan det da værre svært at
> vænne
> > sig til bilens køre-egenskaber og dermed også bremse-evne.
> Det gør det jo bestemt ikke mindre relevant.
>
> Der var vist to formål med den prøve,
>
> 1. De fleste mennesker kan slet ikke finde ud af at lave en hård
> opbremsning, det er bevist at en meget stor del ikke træder hårdt nok,
> derfor er der også nogle biler som har BAS, et system der hjælper med at
> tilfører bremsekraft i "panik" situationer. En anden stor del sparker
> bremsen helt i bund og holder den der, bl.a. derfor er der ABS. Og så er
der
> selvfølgelig dig og mig som er helt "perfekte".

Hehe, ja ja ;) Det var heller ikke sådan ment - jeg forsøger ikke at gøre
mig til en helgen eller noget, jeg undrede mig somend bare.

> 2. At se om de var i stand til selv at vurdere det kritiske bremsepunkt og
> lave en hård nedbremsning.

Jeg kan bare stadig ikke komme på en situation hvor det er strengt
nødvendigt at kende det kritiske bremsepunkt for fuld stop med hård
opbremsning _lige_ inden en "genstand" - igen i en situation, hvor man ved
hvor man skal bremse. Det kan godt være min hjerne står lidt stille lige nu,
det kan da være derfor :)


Brian Axelgaard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 10-02-04 21:20

"Brian Axelgaard" <5505094m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40293c45$0$24856$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Der var vist to formål med den prøve,

Angående prøven, jeg kan se udfra et andet indlæg, at der var en lampe der
"måske" vist hvornår de skulle bremse. Noget med at det ikke var hver kan
den lyste - måske derfor jeg ikke helt forstod testen...


Thunderbird [7100] (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 11-02-04 14:07

On Tue, 10 Feb 2004 20:52:20 +0100, "Henry" <henry@nomail.com> wrote:

>Der var vist to formål med den prøve,
>
>1. De fleste mennesker kan slet ikke finde ud af at lave en hård
>opbremsning, det er bevist at en meget stor del ikke træder hårdt nok,
>derfor er der også nogle biler som har BAS, et system der hjælper med at
>tilfører bremsekraft i "panik" situationer. En anden stor del sparker
>bremsen helt i bund og holder den der, bl.a. derfor er der ABS. Og så er der
>selvfølgelig dig og mig som er helt "perfekte".

Jeg plejer at kvitterer med et hårdt og stabilt tryk med foden, og
mærker jeg så at dækkene bare skrider, så letter jeg på foden indtil at
der er igen er greb.

At man så lærer noget andet på nogle af de der køretekniske kurser er så
en anden siden af sagen :S
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thomas H. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-04 20:42


"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40292bed$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> kommer nu på tv2

Ret dårlige og unfair tests, efter min mening!
Der VAR altså ikke meget plads på den der platform, Henriette H. hun havde
jo altså ikke metalspandene at passe på, da hun brillerede med hendes 45
sek. - fed sammenligning! Og når man sætter folk op, i en SÅ ringe bil,
synes jeg ikke det giver et rigtigt indtryk af opgavens sværhedsgrad. ....
men ok, vi er jo mange der kører Ford uden synkroniseret bakgear, og vi
klarer det da
2. del af test 2 synes jeg heller ikke var helt fair, folk der aldrig har
prøvet den slags prøver før, burde have fået at vide, at de skulle bremse
når lampen lyste, og HVIS den ikke gjorde skulle de selv vurdere det. Man
kan jo ikke forvente andet, end at folk sidder og stirrer på den lampe, når
de kører på et lukket anlæg uden andre faremomenter.

Og så skal TV2 åbenbart prøve at efterligne amerikanske udsendelser, hvor de
samme klip bliver vist igen og igen som "teasers" med en masse lydeffekter
på, for noget der kommer om 2½ min. - meget irriterende.


--
mvh.
Thomas H. - www.thhe.dk/Olympus.htm
LÆS DEN INDEN DU KØBER DIGITALKAMERA!!



Ukendt (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-04 20:56


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:5taWb.4375$7T3.2887@news.get2net.dk...
>
> Ret dårlige og unfair tests, efter min mening!
> Der VAR altså ikke meget plads på den der platform, Henriette H. hun havde
> jo altså ikke metalspandene at passe på, da hun brillerede med hendes 45
> sek. - fed sammenligning! Og når man sætter folk op, i en SÅ ringe bil,
> synes jeg ikke det giver et rigtigt indtryk af opgavens sværhedsgrad. ....
> men ok, vi er jo mange der kører Ford uden synkroniseret bakgear, og vi
> klarer det da

Generelt så kan man ikke se en skid af hvad der foregår på grund af den måde
tv2 har klippet og klistret i udsendelsen på.
Måske er tv2 bange for at vise seerne hvad der virkeligt foregår......

--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.
VW Jetta 1.6 TD anno 1983



Thomas H. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-04 21:46


"John fra Ejstrupholm." <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40293759$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Generelt så kan man ikke se en skid af hvad der foregår på grund af den
måde
> tv2 har klippet og klistret i udsendelsen på.
> Måske er tv2 bange for at vise seerne hvad der virkeligt foregår......
>

Nej det er meget tydeligt, at det er klippet sammen, nogle er klippet ud,
osv.
Meget dårligt program synes jeg, intentionen og idéen er god nok, men måden
det er "amerikaniseret" på, og klippet sammen, gør det dybt useriøst,
ligesom da TV2 engang skulle vise at sommerdæk bremsede dårligere på is en
vinterdæk, og tog en eller anden BMW med vinterdæk og ABS kørte 50 i timen
og bremsede, og derefter en eller anden gammel slæde med sommerdæk, bankede
den op på 80 og blokerede hjulene hele vejen. Alle vidste at det nok var
rigtigt, men få kunne tage det seriøst pga. overdrivelsen, og rystede bare
på hovedet.
....og så var der Lada-testen.



jan@stevns.net (10-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-02-04 21:07

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>Ret dårlige og unfair tests, efter min mening!

Nope ..... den med platformen var fin nok

>Der VAR altså ikke meget plads på den der platform,

og - sålænge der er nok , det handlede jo om at kunne manøvrere en
bil , og hold og ham gutten med damp ud af ørene så sjov ud ... hehe

>Og når man sætter folk op, i en SÅ ringe bil,

Hold da op .............. den prøve har intet med bilen selv at gøre

>2. del af test 2 synes jeg heller ikke var helt fair, folk der aldrig har
>prøvet den slags prøver før, burde have fået at vide, at de skulle bremse
>når lampen lyste, og HVIS den ikke gjorde skulle de selv vurdere det. Man
>kan jo ikke forvente andet, end at folk sidder og stirrer på den lampe, når
>de kører på et lukket anlæg uden andre faremomenter.

Gud fader bevares for at køre foran dig, uden pærer i bremselygterne
;)

>Og så skal TV2 åbenbart prøve at efterligne amerikanske udsendelser, hvor de
>samme klip bliver vist igen og igen som "teasers" med en masse lydeffekter
>på, for noget der kommer om 2½ min. - meget irriterende.

det trækker jo tilskuere til ... ikke sandt ?
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Thomas H. (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-02-04 21:39


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:k9ei205id5neqkc2bp1ma2n91qqhh2m9oo@dtext.news.tele.dk...
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

> >Der VAR altså ikke meget plads på den der platform,

Hvorfor havde Henriette H. så ikke metalspandene på, da hun skulle vise
hvordan det skulle gøres?
At bakke hen imod noget, der er lavere end bagruden, i en bil man ikke
kender, der samtidig er i så dårlig stand, synes jeg bare ikke siger nok om,
hvor god eller dårlig bilist man er. Selvfølgelig var flere af dem da
skæremmende dårlige, men jeg synes bare ikke den test vist et rigtigt
billede...


> Hold da op .............. den prøve har intet med bilen selv at gøre

Altså flere af dem røg jo ud over kanten, fordi de ikke kunne vurdere om den
var i bakgear eller ej, det synes jeg igen ikke er særlig fair.


> Gud fader bevares for at køre foran dig, uden pærer i bremselygterne
> ;)

Hvis nu du som erfaren og dygtig bilist, bliver udsat for en test, hvor du
får af vide at du skal holde dig meget tæt på ham foran, og koncentrere dig
100% om hans bremelygter og bremse ligeså snart du ser dem, og det viser sig
at pærerne er pillet ud, og han klodser max, så tror jeg heller ikke du når
det. Det er nemlig vildledning af testens art. Jeg har selv prøvet en
køreteknisk test der lignede den i TV, men der fik man altså af vide, at man
selv skulle vurdere, i fald der ikke kom noget lys, det var svært nok i sig
selv, men hvis man får besked på kun at følge lampen og den ikke tænder er
det ikke fair.



> >Og så skal TV2 åbenbart prøve at efterligne amerikanske udsendelser, hvor
de
> >samme klip bliver vist igen og igen som "teasers" med en masse
lydeffekter
> >på, for noget der kommer om 2½ min. - meget irriterende.
>
> det trækker jo tilskuere til ... ikke sandt ?

Hmm, jeg tror jeg springer over næste gang, så nej.



jan@stevns.net (10-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-02-04 22:14

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>Hvorfor havde Henriette H. så ikke metalspandene på, da hun skulle vise
>hvordan det skulle gøres?

Hvor i alverden skulle jeg vide det fra ?

>At bakke hen imod noget, der er lavere end bagruden, i en bil man ikke
>kender, der samtidig er i så dårlig stand,

Hvem siger den var i dårlig stand ?

>synes jeg bare ikke siger nok om, hvor god eller dårlig bilist man er.

Tjaehhh - jeg mener nu nok en god billist kan "føle" en bil

>Selvfølgelig var flere af dem da skæremmende dårlige, men jeg synes bare
>ikke den test vist et rigtigt billede...

Det er jo ?'et om hvad den skulle vise - dit eget kørekort giver dig
jo lov til at sætte dig ind i en bil og så køre , der står sgu' ikke
at du først skal have frihed til at lære bilen at kende.

>> Hold da op .............. den prøve har intet med bilen selv at gøre

>Altså flere af dem røg jo ud over kanten, fordi de ikke kunne vurdere om den
>var i bakgear eller ej, det synes jeg igen ikke er særlig fair.

Århhhh mand - At de er nogle kvajpander betyder ikke at bilen er
dårlig, men at de ikke kunne *betjene* bilen korrekt.

At kunne betjene den bil man kører i , er faktisk et krav, for at have
et kørekort.


>> Gud fader bevares for at køre foran dig, uden pærer i bremselygterne
>> ;)

>Hvis nu du som erfaren og dygtig bilist, bliver udsat for en test, hvor du
>får af vide at du skal holde dig meget tæt på ham foran, og koncentrere dig
>100% om hans bremelygter og bremse ligeså snart du ser dem, og det viser sig
>at pærerne er pillet ud, og han klodser max, så tror jeg heller ikke du når
>det.

Du kan bande på jeg når det, jeg ville nemlig skide højt og flot på at
der blev sagt jeg først måtte bremse når en lampe blev tændt - hvis
bilen foran mig bremser, gør jeg også , jeg kigger faktisk aldrig på
folks bremselygter, men på hvordan deres bil bevæger sig i forhold til
min.

>Det er nemlig vildledning af testens art. Jeg har selv prøvet en
>køreteknisk test der lignede den i TV, men der fik man altså af vide, at man
>selv skulle vurdere, i fald der ikke kom noget lys, det var svært nok i sig
>selv, men hvis man får besked på kun at følge lampen og den ikke tænder er
>det ikke fair.

Det er fair nok - folk skal såvel i testen, som de i allerhøjeste grad
ude i trafikken have nosser til at tænke selv.

>> det trækker jo tilskuere til ... ikke sandt ?

>Hmm, jeg tror jeg springer over næste gang, så nej.

Overrask mig !

<grin>

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

René Lønstrup (10-02-2004)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 10-02-04 23:33

jan@stevns.net wrote:
>> At bakke hen imod noget, der er lavere end bagruden, i en bil man
>> ikke kender, der samtidig er i så dårlig stand,
>
> Hvem siger den var i dårlig stand ?

Hehe, hvis den bil var af de bedre Sierra'er - så er jeg lige blevet endnu
mere sikker på at jeg godt nok aldrig skal ha' sådan en skude


--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..



jan@stevns.net (10-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-02-04 23:41

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev :

>Hehe, hvis den bil var af de bedre Sierra'er - så er jeg lige blevet endnu
>mere sikker på at jeg godt nok aldrig skal ha' sådan en skude

Tror du selv på at tv2 ville sende folk ud at køre i en bil i dårlig
stand, når det skal vises på tv ?

(Hvis ellers vi her i gruppen definerer dårlig stand på samme måde)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 23:47


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:rdni205rd223nb5r9u25mmct2sn7kpeat4@dtext.news.tele.dk...
> "René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev :
>
> >Hehe, hvis den bil var af de bedre Sierra'er - så er jeg lige blevet
endnu
> >mere sikker på at jeg godt nok aldrig skal ha' sådan en skude
>
> Tror du selv på at tv2 ville sende folk ud at køre i en bil i dårlig
> stand, når det skal vises på tv ?


De tillod trods alt idioter at køre i indre by..



Olesen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 10-02-04 23:46


"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
news:40295c31$0$2608$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> jan@stevns.net wrote:
> >> At bakke hen imod noget, der er lavere end bagruden, i en bil man
> >> ikke kender, der samtidig er i så dårlig stand,
> >
> > Hvem siger den var i dårlig stand ?
>
> Hehe, hvis den bil var af de bedre Sierra'er - så er jeg lige blevet endnu
> mere sikker på at jeg godt nok aldrig skal ha' sådan en skude

Hvad betyder lidt røg fra en 20 år gammel bil ?
Den var endda den eneste som kunne bremse 'før tid'.
-og forruden holdt hvilket Volvo'en ikke ku prale af..men
den er jo heller ikke designet med aerodynamik som forbillede..



jan@stevns.net (10-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-02-04 23:57

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Hvad betyder lidt røg fra en 20 år gammel bil ?

Ifølge synsmanden i dag, betød det at jeg var en doven hund, der ikke
havde gidet skifte de forp*lede paraplyer ;)

Herregud - i gamle dag var folk ved at falde i svime over Castrol
Tågerne på Roskilde Ring
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

René Lønstrup (11-02-2004)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 11-02-04 00:36

Olesen wrote:
> Hvad betyder lidt røg fra en 20 år gammel bil ?

Hvis det var min bil (19 år) der røg sådan, betød det at den kom på
værkstedet

> Den var endda den eneste som kunne bremse 'før tid'.

- Mon egentligt ikke vedkommende bag rattet (i nogle af tilfældene måske
nærmere vedkommende på passagersædet ;) ) havde bare en lille smule med det
at gøre..?

> -og forruden holdt hvilket Volvo'en ikke ku prale af..men
> den er jo heller ikke designet med aerodynamik som forbillede..

Næh, der er squtte meget aerodynamik over sådan en kummefryser med hjul


--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..



jan@stevns.net (11-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 07:40

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev :

>> -og forruden holdt hvilket Volvo'en ikke ku prale af..men
>> den er jo heller ikke designet med aerodynamik som forbillede..

>Næh, der er squtte meget aerodynamik over sådan en kummefryser med hjul

Muahahaha ........ ;)



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Rune Larsen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 11-02-04 00:46

jan@stevns.net wrote:

>>Hvis nu du som erfaren og dygtig bilist, bliver udsat for en test, hvor du
>>får af vide at du skal holde dig meget tæt på ham foran, og koncentrere
>>dig 100% om hans bremelygter og bremse ligeså snart du ser dem, og det
>>viser sig at pærerne er pillet ud, og han klodser max, så tror jeg heller
>>ikke du når det.
>
> Du kan bande på jeg når det, jeg ville nemlig skide højt og flot på at
> der blev sagt jeg først måtte bremse når en lampe blev tændt - hvis
> bilen foran mig bremser, gør jeg også , jeg kigger faktisk aldrig på
> folks bremselygter, men på hvordan deres bil bevæger sig i forhold til
> min.

Nu snakken lige falder på det dér, så har det altid undret mig at i bilsport
kører man med bremselygter, hvor man ikke gør det i motorcykelsport.
Jeg kører selv roadracing, og normalt er det altså ikke noget problem at
gætte hvor de andre bremser. Det er typisk ret tæt på hvor jeg selv har
tænkt mig at bremse nemlig

Kender nogen årsagen til dette?

/Rune


Henry (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 11-02-04 18:17

> Nu snakken lige falder på det dér, så har det altid undret mig at i
bilsport
> kører man med bremselygter, hvor man ikke gør det i motorcykelsport.
> Jeg kører selv roadracing, og normalt er det altså ikke noget problem at
> gætte hvor de andre bremser. Det er typisk ret tæt på hvor jeg selv har
> tænkt mig at bremse nemlig
>
> Kender nogen årsagen til dette?

Her er en række (dumme) forslag:

1. Det er hemmeligt, hvorfor skal de oplyse dig om deres indbremsnings
strategi
2. Bremselygter = glas/plastik, det vil man ikke have på en RR bane.
3. Unødvendig vægt
4. Da der kun er een så kunne man måske tro at en defekt pære ville sende
kammeraten bagved lige op i r.... eller ud af banen.
5. Der er jo heller ikke blinklys, så de skal ikke blinke ved igangsætning
eller vognbane skift.
6. Det er mere sikkert at følge MC'ens og førens bevægelser end at sidde og
glo på en lygte.
7. Den kunne blænde i regnvejr.

mvh
Henry



claus b. p. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 11-02-04 22:48

> 1. Det er hemmeligt, hvorfor skal de oplyse dig om deres indbremsnings
> strategi
> 2. Bremselygter = glas/plastik, det vil man ikke have på en RR bane.
> 3. Unødvendig vægt
> 4. Da der kun er een så kunne man måske tro at en defekt pære ville sende
> kammeraten bagved lige op i r.... eller ud af banen.
> 5. Der er jo heller ikke blinklys, så de skal ikke blinke ved igangsætning
> eller vognbane skift.
> 6. Det er mere sikkert at følge MC'ens og førens bevægelser end at sidde
og
> glo på en lygte.
> 7. Den kunne blænde i regnvejr.
>
> mvh
> Henry
>
For ikke at forglemme: Den vejer mindst 50 gram.

/Claus



Leonard (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 10-02-04 22:21

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Altså flere af dem røg jo ud over kanten, fordi de ikke kunne vurdere om den
>var i bakgear eller ej, det synes jeg igen ikke er særlig fair.

Det så jeg ikke, men jeg så alle dem der kørte udover kanten fordi de
ikke havde den mindste fornemmelse for hvor kanten var henne.

Og så håber jeg oprigtigt at politiet får held af at kalde alle
deltagerne ind til orienterende køreprøve.
Og at ham der mener at det kun er Thyrring og Tom C. der kører bedre
end ham taber.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Peter C:\\> (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 10-02-04 22:25


> Og at ham der mener at det kun er Thyrring og Tom C. der kører bedre
> end ham taber.

Han er et fjols at høre på, men han er ikke den dårligst bilist....det er
Lillian (hende på 61)
Bare vent og se.....hun løber med titelen.

MVH Peter C:\



claus b. p. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 11-02-04 01:07


"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> wrote in message
news:BZbWb.5345$ln6.3042@news.get2net.dk...
>
> > Og at ham der mener at det kun er Thyrring og Tom C. der kører bedre
> > end ham taber.
>
> Han er et fjols at høre på, men han er ikke den dårligst bilist....det er
> Lillian (hende på 61)
> Bare vent og se.....hun løber med titelen.
>
> MVH Peter C:\
>
Så løber TV2 helt sikkert med titlen for dårligste TV program. (DR har
allerede sat sig på titlen "mest socialdemokratiske")

/Claus



Olesen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 11-02-04 15:36


"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4029723b$0$27359$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...


> Så løber TV2 helt sikkert med titlen for dårligste TV program.

Synes programmet er helt okay.
Kan snildt nævne et par programmer, som
er mere uvedkommende og intetsigende.

Og det kan du nok også.



Per Beer Hansen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-02-04 14:20

Thomas H. wrote:
>
> Hvorfor havde Henriette H. så ikke metalspandene på, da hun skulle
> vise hvordan det skulle gøres?

Det havde hun da også, se evt. det lille klip jeg poster i d.b.m. nu, under
titlen Værste Billist.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Thomas H. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 11-02-04 15:21


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:402a2bf4$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Thomas H. wrote:
> >
> > Hvorfor havde Henriette H. så ikke metalspandene på, da hun skulle
> > vise hvordan det skulle gøres?
>
> Det havde hun da også, se evt. det lille klip jeg poster i d.b.m. nu,
under
> titlen Værste Billist.

Hmmm du har sgu ret ...jeg må have været stiv så .. utroligt at ingen andre
rettede mig, de har nok også været stive



Per Beer Hansen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-02-04 15:41

Thomas H. wrote:
>
> Hmmm du har sgu ret ...jeg må have været stiv så ..

He he, det er nok den eneste logiske forklaring

> utroligt at ingen
> andre rettede mig, de har nok også været stive

Og igen, den eneste logiske forklaring

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Fly Christensen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 11-02-04 15:42

On Wed, 11 Feb 2004 15:21:02 +0100, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>
>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
>news:402a2bf4$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Thomas H. wrote:
>> >
>> > Hvorfor havde Henriette H. så ikke metalspandene på, da hun skulle
>> > vise hvordan det skulle gøres?
>>
>> Det havde hun da også,
>
>Hmmm du har sgu ret ...jeg må have været stiv så ..

Du eller .... ?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste