Skærme
Fijala 3554
AOC skærm Hz?
Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-02-04 20:16

Hej NG
Jeg er ved at købe en AOC 19" skærm. Der står den kan køre 1600*1200 i 75hz.
Jeg vil køre 1280*1024, men hvordan finder jeg ud af om den så kører 75Hz.
Har nogle denne skærm, eller følger der et program med så man kan styre det.
Jeg havde engang et program noget med monituner, hvor man kunne styre Hz.
Jeg kører win98, men installerer XP når skærmen er købt. I win98 kan jeg jo
ikke se Hz nogle steder men måske XP klarer det istedet for et
monitorprogram. Nogla anbefalinger til et monitor program, eller hvad gør
jeg? På forhånd tak.

Mvh Ole

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-02-04 20:40

<klip>
I win98 kan jeg jo ikke se Hz nogle steder
<klip>

hmm... Prøv:

kontrolpanel
finktion: Egenskaber for skærm
fane: Indstillinger
Knap: avanceret
Fane: skærm

voila- hvis dit skærmkort er korrekt installeret vil du kune justere
skærmopdateringsfrekvensen i WIN98 (og XP) her

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ole Nielsen

Dato : 10-02-04 20:53

Jeg kan ikke se Hz'en der. Jeg kan 'change' ændre skærm og vælge standard @
60hz eller lign. Men jeg tænkte mere på noget hvor man kan se den aktuelle
Hz på skærmen. Jeg har nvidia drivere men det ser ikke ud til jeg kan ændre
andet her udover nogle dll filer, hmm.

Mvh Ole

Fra : Mogens

Dato : 11-02-04 01:32

On Tue, 10 Feb 2004 20:52:56 +0100, "Ole Nielsen"
<olenn@get2net_nosp-.dk(fjern _nosp-)> wrote:

> [...]
>Hz på skærmen. Jeg har nvidia drivere men det ser ikke ud til jeg kan ændre

Prøv fanebladet "Kort" samme sted. Der plejer man at kunne sætte
opdateringshastigheden.

Jeg kører selv Windows 98 med en 19" AOC skærm.
Kører i 1280 x 1024 ved 75 Hz. Kan sagtens køre flere Hz,
men så står skriften på desktoppen uldent.
Ved 75 Hz står alt pænt.
Bortset fra det er det en rigtig god skærm til den pris.

mvh Mogens

Fra : Ole Nielsen

Dato : 12-02-04 21:17

Tak for hjælpen.