Trafik over nettet!
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 10-02-04 19:52

Jeg har min pc til at være tændt og den har ikke gang i nogle programmer.
Dog kan jeg se, at der aktivitet over net-forbindelsen.
Der er ingen aktivitet på min anden pc.

Hvor kan jeg se hvilke trafik der foregår - hvad er der gang i?

Min pc er med Win XP Pro og der er forbindelse til TDC bredbånd via en
D-Link 604 Router med indbygget firewall, der er standard installeret.

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-02-04 20:06

>Hvor kan jeg se hvilke trafik der foregår - hvad er der gang i?
Har din router en log, hvor du kan se udgående trafik?
Min D-Link 804 har.

Bruger du nogen form for antivirus?
AVG er gratis:
www.grisoft.com

Har du tjekket for spyware?
Prøv Ad-Aware:
www.lavasoft.de

/Jan

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-02-04 20:12

"JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> wrote in message
> Jeg har min pc til at være tændt og den har ikke gang i nogle programmer.

Selv om du ikke har nogle applikationer åbne i forgrunden, så kører der en
masse services og processer i baggrunden.

I praksis kan det være alt fra broadcast-trafik, software der gerne vil
opdatere sig selv og over til spyware. Det ved man selvfølgelig hvis man er
klar over hvilke programmer man har installeret.

> Hvor kan jeg se hvilke trafik der foregår - hvad er der gang i?

Personligt er jeg ret vild med Ethereal (http://www.ethereal.com/) - husk
Winpcap driveren først. Ethereal er en network sniffer, der lader en se al
trafikken på sit netværk. Men det kræver selvfølgelig at man har viden om
TCP/IP.

Lars