link i billede
Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 10-02-04 19:52

Jeg har lavet en .htm-fil jeg bruger som baggrund med links til
de sider jeg bruger mest. Som baggrund har jeg billedet af
bagenden på en bil. Jeg vil så for sjovs skyld gøre sådan at jeg
kan trykke på ét af udstødnings-rørene (som så skal være et
billede-link), men hvordan får jeg det til at sidde lige dér hvor
jeg vil have det??

jeg har lagt siden ind på nettet www.geocities.com/sebjlan

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-04 20:18

Sebastian Mathias Lange <sebjlan@brnet.dk> skrev :

>Jeg har lavet en .htm-fil jeg bruger som baggrund med links til
>de sider jeg bruger mest. Som baggrund har jeg billedet af
>bagenden på en bil.

Du kan ikke sætte link på et baggrundsbillede.

Du kan gøre det ved at bruge z-index og sætte billedet bagerst og
bruge en imagemap, der er vejledning til begge dele på html.dk.

Iøvrigt, så kan man ikke se baggrundsbilledet på den side du
henviser til, da du bruger \ i stien.

skal være
--
Knud

Fra : Sebastian Mathias La~

Dato : 11-02-04 17:45

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> bruge en imagemap, der er vejledning til begge dele på html.dk.
>
> Iøvrigt, så kan man ikke se baggrundsbilledet på den side du

Det virker ellers på min...?? Jeg brugte også først / men rettede
det da det ikke virkede....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-04 18:14

Sebastian Mathias Lange <sebjlan@brnet.dk> skrev :

>Det virker ellers på min...?? Jeg brugte også først / men rettede
>det da det ikke virkede....

Fordi du bruger en fejlbehæftet browser, som f.eks. Internet
Expolorer.

Hvis stien ikke virkede med /, men med \, så er der en anden
årsag til at det ikke virkede.

En sti til en fil skal indeholde / og ikke \.

Se evt. tråden, der starter med
Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.html
Subject: Hvorfor vender mac'er denne skråstreg?
From: xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen)
Date: Mon, 9 Feb 2004 17:40:57 +0100

Den beskriver problemet med \.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-02-04 16:10

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> Du kan ikke sætte link på et baggrundsbillede.

Jo, ved at lægge en lag ovenpå med position:absolute;

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Falcon

Dato : 10-02-04 20:36

Sebastian Mathias Lange wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> kan trykke på ét af udstødnings-rørene (som så skal være et
> billede-link), men hvordan får jeg det til at sidde lige dér hvor

Du kan bruge hotspot, men så må billedet ikke ligge som
baggrundsbillede.

Se : http://www.it-nordjylland.dk/test1.htm
Klik på udstødnings-rørene

Du kan se kildekoden, hvordan du skal gøre.