Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterigreb til 10D
Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 10-02-04 18:07

Hej,

Har i den sidste måned søgt efter et sted i verden (helst Europa), hvor de
har batterigrebet til 10D hjemme (BG-ED3) - dog uden held. Overalt siger de
at den er restordre - men måske der var nogen her i gruppen, der kender til
en butik her i Europa, der har den på lager?

Ellers har jeg været ved at kigge hos B&H Photo i NY - men så risikerer jeg
jo 25% oveni varens pris

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-04 19:31

On 2004-02-10, Thomas Sinkbæk <thomas@FJERNESsinkbaek.com> wrote:
> [...]
> en butik her i Europa, der har den på lager?
>
> Ellers har jeg været ved at kigge hos B&H Photo i NY - men så risikerer jeg

Næh, du risikerer ikke. Sandsynligheden for at du må betale det er så
stor at du i stedet skal se på det som en minimal chance for at undgå
25% moms + 120 kr i fortoldningsgebyr.

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 10-02-04 20:28

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> Næh, du risikerer ikke. Sandsynligheden for at du må betale det er så
> stor at du i stedet skal se på det som en minimal chance for at undgå
> 25% moms + 120 kr i fortoldningsgebyr.

Hvorfor lige 120 kr?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-04 21:44

On 2004-02-10, Thomas Sinkbæk <thomas@FJERNESsinkbaek.com> wrote:

> Hvorfor lige 120 kr?

Det er vist ca. hvad DHL og de andre opkræver. Men det er vist fra 80 kr
(Post DK) til 150 kr.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-02-04 00:36

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Det er vist ca. hvad DHL og de andre opkræver. Men det er vist fra 80 kr
> (Post DK) til 150 kr.

Hvis du køber inde for shengen området så kommer der ikke moms oveni.
(shengen= Danmark, Norge, Sverige, Finland, Frankrig, Spanien, Portugal,
Holland og Belgien, mener jeg nok det er). Det er det område man kan rejse
og handle frit imellem uden i visum og tillæg af moms og told, med
sikkerhed. Men firmaet lægger jo dansk moms på hvis de handler ud af landet
(til danmark selvfølgelig) mere 250.000 DK el. Euro om året, kan ikke lige
helt huske det, hjælp mig.

Så sørg for at købe inden for shengen området der kommer vist rimeligt meget
moms på kamerating.

Mvh
Simon

Fra : Martin K. R.

Dato : 11-02-04 08:21

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
> helt huske det, hjælp mig.
>
> Så sørg for at købe inden for shengen området der kommer vist rimeligt

1. Diskussionen i denne tråd gik på moms (og gebyrer) fra varer i USA.

2. EU er moms- og toldfrit område. Schengen er et pas samarbejde.

3. Momsen varierer ikke. Den er 25%. Tolden kan derimod variere.

Martin

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-02-04 11:45

> meget
>
> 1. Diskussionen i denne tråd gik på moms (og gebyrer) fra varer i USA.

Jep, men man kan jo godt foreslå andre steder at handel

> 2. EU er moms- og toldfrit område. Schengen er et pas samarbejde.

Ikke hvis firmaet handler meget til Danmark, så skal de sætte Dansk moms på

> 3. Momsen varierer ikke. Den er 25%. Tolden kan derimod variere.

Har jeg sagt noget andet??

Mvh
Simon

Fra : Martin K. R.

Dato : 11-02-04 12:43

> Jep, men man kan jo godt foreslå andre steder at handel

Naturligvis. Jeg forsøgte blot at få tråden lidt tilbage på sporet. Den
oprindelige poster lader til at være 100% klar over forskellen mellem EU og
USA, men der opstod lidt tvivl om beregning af fortoldningsgebyrer.

> Ikke hvis firmaet handler meget til Danmark, så skal de sætte Dansk moms

Ja, 280.000 kr. hvis jeg ikke husker meget fejl.

> Har jeg sagt noget andet??

Undskyld, jeg opfattede bare sætningen "der kommer vist rimeligt meget moms
på kamerating" som et udtryk for at du mente at momsen var en variabel sats,
afhængig af varegruppen.

Martin

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 11-02-04 17:38

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse
> Jep, men man kan jo godt foreslå andre steder at handel

Lige netop hvad jeg gerne ville...

Derfor - nogen der for nylig har købt et batterigreb (BG-ED3) hos en tysk
forhandler, hvor de havde den på lager og hvor man kan betale med kreditkort
eller pr. efterkrav?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Alexandar [4200]

Dato : 10-02-04 22:34

> [...]
til
> en butik her i Europa, der har den på lager?
Hej Thomas.

Prøv at tjekke denne side:
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={E851C597-18CD-4991-8111-15F
45A87F44C}&SESSIONID=215230250210229212&DS=1&TS=1010294375&history=set. Her
vil du under linket accessories for digital cameras kunne finde det søgte
batterigreb. Om de så har det på lager, det ved jeg ikke. Det kan du jo evt
selv undersøge.

Mvh
Alexandar

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 11-02-04 08:54

"Alexandar [4200]" <get2robbie@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil du under linket accessories for digital cameras kunne finde det søgte
> batterigreb. Om de så har det på lager, det ved jeg ikke. Det kan du jo

Har haft det bestilt hos dem over en måned nu - så de har den ikke på lager,
og ved ikke hvornår den kommer på lager igen

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com