Diesel og Fyringsolie, hvad gør de små tan~
Fra : Bo Andersen

Dato : 10-02-04 16:31

Da de tidligere, på de små tankstationer, som handler med Fyringsolie og
Dieselolie.
Der tog de fra samme jordtank, men det kan de vel ikke mere, nu hvor der er
farve i ?
Eller hvad ?

Rygte:
Indtil at tankstationerne får lavet seperate tanke fyringsolie/dieselolie så
skal
fyringsoliestanderen video-overvåges.
Nogen der kender til det ?

-Bo-

Fra : Jack

Dato : 10-02-04 17:43

Hej

> Da de tidligere, på de små tankstationer, som handler med Fyringsolie og
> Dieselolie.

Kan du bevise det? - det passer simpelthen ikke...

Jack

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 17:55

Bo Andersen wrote:
[...]

Det er som det hele tiden har været - to seperate tanke.

M.v.h.

Fra : Brian Fogh

Dato : 10-02-04 18:04

Ja tro flytter bjerge ....

brian

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 19:00

Brian Fogh wrote:
:: Ja tro flytter bjerge ....

Det er muligt, men mon ikke at "Mureren" og jeg, der begge er indenfor
branchen, har lidt mere viden omkring emnet, end "Palle", der kender en, der
kender en...

M.v.h.

Fra : jess

Dato : 10-02-04 18:20

på DK i fårvejle har de fået sat en jordtank op

mvh.

Jess

Fra : Mureren

Dato : 10-02-04 18:53

"jess" <reinbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> på DK i fårvejle har de fået sat en jordtank op

Hvornår mener du den tank er sat op ?
Den har stået der længe, og så vidt jeg lige husker er der diesel i den.
Fyringsolien ligger i en jordtank.
(og iøvrigt sætter man ikke en jordtank op, den graver man ned i jorden
DK-Fårevejle har mig bekendt ikke ændret i deres tank-kapacitet.

Mvh
Mureren

Fra : jess

Dato : 12-02-04 01:05

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (og iøvrigt sætter man ikke en jordtank op, den graver man ned i jorden

> DK-Fårevejle har mig bekendt ikke ændret i deres tank-kapacitet.

ja jeg ved godt at den har stået der længe. og at det er til rigtig diesel.
men de får sgu nok ikke
lov eller har plads til at lægge mere i jorden. det var mere ment som et
eks.

> Mvh
> Mureren

Mvh.

Jess

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-02-04 18:29

> [...]
>
> Rygte:
> Indtil at tankstationerne får lavet seperate tanke fyringsolie/dieselolie

Hos DK i Høng blev der også lagt en tank ned.

Venligst

Fra : Mureren

Dato : 10-02-04 18:56

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:402914d6$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hos DK i Høng blev der også lagt en tank ned.
>
> Venligst

Igen, der er ikke lagt nogen tank ned i nyere tid hos DK i Høng !
Der står to overjordiske tanke omme bag bygningen, men de har stået der
længe.

Der er IKKE et eneste sted ) hvor der er solgt fyringsolie som diesel !
(hos de etablerede selskaber ihvertfald, jeg hverken kan eller vil udtale
mig om "Ole's Olie" og hvad de andre mere eller mindre selvstændige
handlende nu kalder sig)

Mvh.
Mureren

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-04 19:00

Mureren wrote:
:: Igen, der er ikke lagt nogen tank ned i nyere tid hos DK i Høng !
:: Der står to overjordiske tanke omme bag bygningen, men de har stået
:: der længe.
::
[...]

Du kan diskutere det til hudløshed - der er til stadighed nogen der påstår
at der alle mulige steder kun er én tank - det siger "en af deres venner"
nemli', som har arbejdet der da ruder konge var knægt.

M.v.h.

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-02-04 21:22

> [...]
> (hos de etablerede selskaber ihvertfald, jeg hverken kan eller vil udtale
> mig om "Ole's Olie" og hvad de andre mere eller mindre selvstændige

Ok du har ret jeg kontaktede en af mine venner fra Høng. Jeg havde nemlig
hørt gennem mine forældre fra Høng der altid har hørt på fyringsolie på
deres gamle dieselbiler. Den forrige Tankejer havde for nogle år siden
spurgt dem, hvorfor de ikke tankede fyringsolie fordi det var det samme som
diesel. De gamle sagde så at inder ombygningen af tanken før jul at der blev
lagt en tank ned til fyringsolie . Min kammerat siger der ikke blev lagt
nogen tank ned.
My bad....

Venligst

Fra : Mureren

Dato : 10-02-04 21:43

> [...]
blev
> lagt en tank ned til fyringsolie . Min kammerat siger der ikke blev lagt

Tak for det
Jeg forstår godt nok ikke hvordan dine forældre kan komme i tvivl om
hvorvidt der er lagt en tank ned.
Det er et _kæmpe_ hul der skal graves for at få sådan en tank på plads, og
derudover skal der graves ud til sugerør, påfyldningsrør, udluftningsrør,
kabelrør m.m.
Sådan et hul lægger de fleste mærke til.
(og der kommer mange nysgerrige mennesker og spørger til hvad der sker mens
det står på

Nå, men godt vi fik den "hund" begravet...

Mvh.
Mureren

Fra : Monsieur

Dato : 11-02-04 06:24

> [...]
> Mureren
>
> Den kan jeg da godt genoplive, har altid har enddog selv gjort det tanket
fyringsolie hos DK i Blommenslyst ved Odense, blot kørt bilen til standeren
med fyringsolie og dernæst til kassen og betale no problemas, men derudover
har vi faktisk mindre tankeanlæg her på fyn hvor der kun er en tank til
Diesel og fyringsolie.

Derudover kan man på Haartanken i ringe som er en ubetjent tank tappe
fyringsolie som seddelautomat, og der sælges utrolige mængder fyringsolie i
Ringe.

Mange Hilsener

Jens

Fra : Henrik B.

Dato : 11-02-04 14:46

Monsieur wrote:
:: problemas, men derudover har vi faktisk mindre tankeanlæg her på fyn
:: hvor der kun er en tank til Diesel og fyringsolie.

Øøøh nå, hvor!?

:: Derudover kan man på Haartanken i ringe som er en ubetjent tank tappe
:: fyringsolie som seddelautomat, og der sælges utrolige mængder
:: fyringsolie i Ringe.

Til biler? Hvad så med farven, når man skal til syn?

M.v.h.