lige et lille spørgsmål
Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-02-04 16:13

Hej alle sammen

Jeg er helt ny i dette forum

vi går i de tanker at vi vil anskaffe os en lille vovse og har da osse kig
på en
de kan ses på min hjemmeside http://www.sollok.dk/katte/hvalpe_til_salg.htm
vil lige hører om nogen ved lidt om denne blanding de er
Moren er en Chau Chau/ Canadisk hyrdehund/ Golden retriver.
Faren er en Samojede/Karelsk bjørnehund.

vi har fået afvide de er vant til katte da de lever sammen med en og det er
godt da vi har opdræt af katte de kan osse ses på det link jeg har
skrevet

Er der nogen her der kan fortælle mig lidt om de racer hundene er og om de
kan læres til at være sammen med katte
hva er bedst når man har katte en han eller hun ??

Vil blive glad for hvis nogen vil svarer os

Hilsen Marianne
vi har lidt kig på de hvalpe der hedder minnie, lady, emil og vagabonden

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-02-04 17:57

> [...]
>
> Hilsen Marianne
> vi har lidt kig på de hvalpe der hedder minnie, lady, emil og vagabonden

HEjsa

Var lige inde og kigge. Der er da vist ikke smadder meget Chow Chow i moren
??? det er ihvertfald ikke slået meget igennem, sådan rent fysisk . Chow
Chow'n kan være en ret bestemt hund det er ihvertfald det indtryk jeg har
fået af de cirka 10 stk som min morbror har.

Faren er af to racer som begge er spidshunde, de kan være meget bestemte.

Men det er jo svært at sige noget om hvordan en hvalp udvikler sig med den
blanding du har fat i der.

Med hensyn til det med kattene så burde det ike blive noget problem, dog
mener jeg det er nemmest hvis man har kattene først og så indføre en hund i
familien. Her hos os har det ikke været noget problem. Kemba og Kong-Fu
leger tit sammen og Kong-Fu skal nok sørge for at sige til når det er nok.
Han ynder desuden også at gå med på vores aftenture, hvor han løber i
forvejen og "overfalder" Kemba når vi passere den næste indkørsel

Mvh MArtin

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 12-02-04 19:24

Hej

Jeg ved at Dansk kennelklub har en slags minikursus på et par timer en
aften der vist kun koster 25,- hvor man kan få en masse at vide om
racer og hvad disse kræver, og stille spørgsmål til underviseren, så
måske var det en ide at kigge ind på deres hjemmeside og finde ud af
hvor det nærmeste kursus nær jeres bopæl foregår?

Deres link er; http://www.dansk-kennel-klub.dk/ og du kan finde deres
kurser under "sidste nyt"

Håber at I finder den race der passer jer bedst

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko
http://www.lemanszone.dk/jeannette

Fra : Lene Hansen

Dato : 12-02-04 19:52

Hej

Jeg har en stor newfoundlænder og den elsker mine katte. Jeg har bl.a 5
perserkatte, så det er et must at mine hunde kan lide katte og jeg har
aldrig haft problemer med dette.Og før den hund jeg har nu har jeg haft to
labrador og to gravhunde.

Det er vigtigt at lære hunden fra starten af at kattene skal være i fred.

Jeg har fået nye katte efter jeg har fået hunden og der har altså aldrig
været problemer indtil de vænner sig til hinanden.

Hilsen

Lene