MB: P4c800(atx) hvilken ram?
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 10-02-04 13:58

Hej Jeg har købt ovenstående MB.
Jeg er kommet i tvivl hvad den bedste ram er at bruge på dette mb. Jeg har
ikkek helt forstået det med dual ram osv. Hvad betyder det helt nøjagtigt?
På edbpriser.dk står bl.a dette omkring mb'et.:

RAM-hastighed understøttet: DDR400/PC3200, DDR266/PC2100,
DDR333/PC2700

0 MB DRAM / To DDR-kanaler

mvh

Torben

Denne mail er, ved afsendelsen, scannet med Norton Antivirus, og fundet
virusfri.

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 10-02-04 14:41

> Hej Jeg har købt ovenstående MB.

Hvilken cpu skal du have på?

> Jeg er kommet i tvivl hvad den bedste ram er at bruge på dette mb.
> Jeg har ikkek helt forstået det med dual ram osv. Hvad betyder det
> helt nøjagtigt? På edbpriser.dk står bl.a dette omkring mb'et.:

Det kan vist ikke betale sig at købe andet end PC3200 sålænge du ikke vil
overclocke eller noget, så køb du bare to ens stænger PC3200 og sæt i
skidtet. De skal så sidde enten i sokkel 1+2 eller 1+3. Du ved du har ramt
rigtigt når der står "Dual Channel Enabled" eller sådan noget under opstart
af computeren.

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 10-02-04 15:48

Hej, tak for svaret

Mht. cpu, så ved jeg det ikke endnu. nogen forslag der etil at betale sig
fra? Jeg skal bruge den som computer nr. 3, til lidt spil regner jeg med.
Begyndte egentlig kun at samle den for at prøve det...Har købt delene på
qxl.dk.

mvh
Torben

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:c0an1n$1bd3$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 10-02-04 16:12

> Hej, tak for svaret

Velbekomme.

> Mht. cpu, så ved jeg det ikke endnu. nogen forslag der etil at betale

Det vil nok bedst kunne betale sig at købe en P4 2,4GHz eller noget i den
stil. Bare du sørger for at få fat i en "C" model, som kører 800MHz og ikke
533MHz internt.

Håber du kan bruge det til noget.