Fedtknude?
Fra : Danielle Nielsen

Dato : 10-02-04 12:00

Hej!

Er det meget almindeligt at katte har fedt knuder?? Jeg har lige i weekenden
fundet noget der føles som sådan een ved skulderen på min lille Smilla -
selvfølgelig efter at vi kom hjem fra dyrlægen i fredags hvor hun blev
steriliseret
Jeg kan ikke rigtig lide det - man bliver jo bange for at det er noget
alvorligt
Jeg vil have det tjekket hos dyrlægen, men ville lige høre om nogen af jer
ved noget om det.

Urolige hilsner
Danielle

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-02-04 12:20

> [...]
> alvorligt
> Jeg vil have det tjekket hos dyrlægen, men ville lige høre om nogen af jer

Det skulle vel ikke være en lille knude efter vaccine eller anden
sprøjte?skulder .. nærmere i nakkeskindet?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 10-02-04 12:49

Nina, Tender Tribes wrote:

> Det skulle vel ikke være en lille knude efter vaccine eller anden
> sprøjte?skulder .. nærmere i nakkeskindet?

Hej Nina og Jytte!

Det er sjovt I siger det, for efter jeg havde skrevet, kom jeg til at tænke
på det samme. Jeg bliver selv vaccineret jævnligt (pga. katteallergi!), og
der får jeg jo også selv knuder. Jeg vil ringe til dyrlægen og høre om det
var der hun bedøvede.

Mvh.
Danielle

Fra : CC

Dato : 10-02-04 23:48

"Danielle Nielsen" <suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> der får jeg jo også selv knuder. Jeg vil ringe til dyrlægen og høre om det

Et par af vores har også haft små knuder ind imellem, når de er blevet
vaccineret, så det tror jeg
egentlig er meget normalt.

hilsen
Claus

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 11-02-04 00:43

Danielle Nielsen wrote:

> [...]
> katteallergi!), og der får jeg jo også selv knuder. Jeg vil ringe til
> dyrlægen og høre om det var der hun bedøvede.

Jeg har lige ringet til dyrlægen og snakkede først med assistenten, som
sagde at de gav bedøvelsen i låret - så blev jeg jo helt mut igen. Så
snakkede jeg med dyrlægen og hun sagde at de gav pencilin i nakken i
forbindelse med bedøvelsen - så det var en hævelse derfra, som vil forsvinde
gradvist efter en måned. Pyh ha - så er jeg glad igen (men holder
selvfølgelig øje med at den nu også bliver mindre)
Jeg vidste ikke at de gav pencilin ved en sterilisering - gjorde I det?

Mvh.
Danielle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-02-04 01:42

In article <c0bqc5$e9b$1@sunsite.dk>, Danielle Nielsen
<suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote:

> Jeg vidste ikke at de gav pencilin ved en sterilisering - gjorde I det?

Jo, vores fik også en sprøjte med noget antibiotika v. operationen - og
en pillekur på 5 - 6 dage, som de skulle ha' i dagene efter for at
forebygge infektion.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 11-02-04 15:04

Ann Rudbeck wrote:

> Jo, vores fik også en sprøjte med noget antibiotika v. operationen -
> og en pillekur på 5 - 6 dage, som de skulle ha' i dagene efter for at
> forebygge infektion.

Jamen, så lærte jeg da også noget i dag Det lyder jo også ganske
fornuftigt - jeg fik dog ikke nogen pillekur.

Mvh.
Danielle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-02-04 16:33

In article <c0dco4$dnk$1@sunsite.dk>, Danielle Nielsen
<suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote:

> Jamen, så lærte jeg da også noget i dag Det lyder jo også ganske
> fornuftigt - jeg fik dog ikke nogen pillekur.

Bare vi heller ikke havde fået *g*
Det var et cirkus uden lige at få de piller i TO balstyriske 1 år gamle
siam'er - der ikke var spor med på idéen... For at det ikke skal være
løgn, måtte man ikke ridse pillerne det mindste, for så _skummede_
kattene om munden bagefter i lang tid.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 11-02-04 17:11

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> skal være løgn, måtte man ikke ridse pillerne det mindste, for så
> _skummede_ kattene om munden bagefter i lang tid.

Det lyder sørme da vældig interessant med skummende piller Kunne man
ikke have "gemt" dem i noget misse-guf?
Ja, de er jo desværre sjældent med på ideen når de skal ha´ et eller andet,
som ikke lige er mad - jeg har selv lige måttet give øjendråber til 3 katte
i 8-10 dage, 3 gange om dagen, og det syntes de altså heller ikke var særlig
morsomt

Mvh.
Danielle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-02-04 17:47

In article <c0dl0v$9rr$1@sunsite.dk>, Danielle Nielsen
<suzieSLET@FJERNwebspeed.dk> wrote:

> Det lyder sørme da vældig interessant med skummende piller Kunne man
> ikke have "gemt" dem i noget misse-guf?

Hm - jo måske... men de måtte ikke få ødelagt det yderste lag (pillerne
altså), så var det, de gav fråde om munden, derfor turde vi ikke putte
dem i noget vådt. Og de måtte _selvfølgelig_ ikke tygges - og det kan
jo være svært at undgå hvis man gemmer dem i mad. Desuden fik vi som
sædvanlig lige det antal pilller vi skulle bruge og ikke én mere - så
der var ikke noget at eksperimentere med
Jaeh - og så var vi jo ret nybagte katteejere dengang og havde ikke så
mange tricks i baghånden som vi har idag

Fra : Jytte

Dato : 10-02-04 12:05

Danielle Nielsen wrote:
> [...]
> alvorligt
> Jeg vil have det tjekket hos dyrlægen, men ville lige høre om nogen

Det kan være en hævelse efter bedøvelsen eller vacinationen, hvis hun blev
vaccineret.
En indsprøjtning kan godt give lidt hævelse et par dage.

Hilsen
Jytte