DWL-700AP AccessPoint. Spørgsmål.
Fra : Erik Thisted

Dato : 10-02-04 09:05

Win XP
Forbindelse: Kabelmodem -> A/P -> Sender til to pc'er.

Problem:
Havde tidligere router DI-604 mellem modem og A/P.
Det gav problemer, så router er taget fra igen.

Nu da A/P igen er alene efter modem kan jeg ikke mere komme i kontakt med
den.
Har resat mange gange uden det har ændret noget.

?? Er der en eller anden som har et forslag??

E.Th.

---

Fra : Jens

Dato : 10-02-04 13:24

"Erik Thisted" <erik.thisted@skjern-net.dk> skrev i en meddelelse

> ?? Er der en eller anden som har et forslag??

Krydset kabel mellem modem og ap ?

Mvh Jens

Fra : Erik Thisted

Dato : 10-02-04 17:29

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Krydset kabel mellem modem og ap ?
>
> Mvh Jens

Jeg ved ikke om det er et krydset kabel. Hvordan er sådan et mærket?
Det er det kabel som fulgte med modem. Tror jeg.
I papirerne står "Lige PDS-kabel."
Kablet er mærket " CAT-5 Patch UTP"
Rød ledning vender samme vej i begge stik på kablet. Så er det vel krydset?
Har tidligere kunnet få forbindelse. Mener også at det var det kabel.
Jeg får heller ikke forbindelse når jeg helt fjerner kablet og kun
kommunikerer med A/P.

Har også et kabel hvor rød ledning IKKE sidder samme sted i stikkene.

Mvh Erik

---

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 10-02-04 18:34

> [...]
> Nu da A/P igen er alene efter modem kan jeg ikke mere komme i kontakt med
> den. Har resat mange gange uden det har ændret noget.
jeg gætter på at dit AP har en ip adr. 192.168.0.x/24 og nu du har fjernet
din DI604
få du ip adr. tildelt fra din ISP som ikke er i samme område som AP og der
for kan
du ikke komme i kontakt med det.

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : Erik Thisted

Dato : 10-02-04 20:11

"Thomas Bøjstrup Johansen" <tooms@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> din DI604
> få du ip adr. tildelt fra din ISP som ikke er i samme område som AP og der

Den tanke har jeg selv haft, men da min viden er lille på det område valgte
jeg at spørge.
Når a/p sidder alene uden forbindelse med modem ligner de IPadresser den
tildeler den du beskriver.
Når modem er tilsluttet bliver IPadresserne helt anderledes. 10.0.x.x
Det her lang tid været det samme.
De sidste to dage er de også ændrede, men stadigvæk 10.0.x.x

Når jeg ikke kan finde min ap, kan jeg jo heller ikke benytte dens
indstillinger til at sikre netværket.

I perioder er forbindelsen ustadig. Kobles fra og til.
Det bør vel ikke være p.g.a. de forskellige IPadresser?

Erik Thisted.

---

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 10-02-04 20:21

> [...]
>
> I perioder er forbindelsen ustadig. Kobles fra og til.
> Det bør vel ikke være p.g.a. de forskellige IPadresser?

du skal lige finde to ting, så jeg kan hjælpe dig.

1.
da du har nulstille dit AP(ved tryk på reset) er AP's ip nummer sikkert også
ændret til det default IP nummer.
kan du se i din manual hvad det er ?

2.
hvad er IP nummer på din pc'er ?
du kan starte en dos prompt også skrive IPCONFIG også trykke på enter, så
bør
du kunne læse det

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : Erik Thisted

Dato : 10-02-04 21:36

> [...]
>
> 1.
> da du har nulstille dit AP(ved tryk på reset) er AP's ip nummer sikkert

Standard IPadressen står i manualen, men den gælder ikke efter reset.

> [...]
> hvad er IP nummer på din pc'er ?
> du kan starte en dos prompt også skrive IPCONFIG også trykke på enter, så

Det kan jeg. Den er nu 10.0.4.180 Den var tidligere 10.0.0.110

---

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 10-02-04 21:42

> Standard IPadressen står i manualen, men den gælder ikke efter reset.
hvad er den så nu og submasken

> Det kan jeg. Den er nu 10.0.4.180 Den var tidligere 10.0.0.110
fint, jeg glemt lige at jeg også skal bruge submasken

det jeg prøver at finde frem til er om ip nummer og submasken på din pc'er
og AP er i samme område, fordi er de det bør de kunne tale sammen men
hvis de er i hvert sit område kan de ikke og jeg tror det er det som er
problemt

Fra : Erik Thisted

Dato : 10-02-04 22:02

Lige nu er IPadressen 10.0.4.171
Submask 255.255.0.0
Standard for AP er 255.255.255.0

> [...]
> og AP er i samme område, fordi er de det bør de kunne tale sammen men
> hvis de er i hvert sit område kan de ikke og jeg tror det er det som er

---

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 10-02-04 23:50

hvis det du siger er at

AP:
IPadressen 10.0.4.171
Submask 255.255.0.0

din pc'er
IPadressen 10.0.4.180
Submask 255.255.0.0

så bør du kunne ping og login i dit AP !

Fra : Erik Thisted

Dato : 11-02-04 07:48

> hvis det du siger er at

> AP:
> IPadressen 10.0.4.171
> Submask 255.255.0.0

> din pc'er
> IPadressen 10.0.4.180
> Submask 255.255.0.0

> så bør du kunne ping og login i dit AP !

Det er status der nu er . . . .171. Tidligere . . . . 180.
Jeg går ud fra at det er pc'en.

Havde så ustabil forbindelse i går at jeg slukkede.
Ved ikke lige hvornår jeg vender tilbage.
Så vil jeg gerne fortsat have hjælp med problemet.

---

Fra : Erik Thisted

Dato : 10-02-04 20:22

> [...]
> din DI604
> få du ip adr. tildelt fra din ISP som ikke er i samme område som AP og der

Lige en bemærkning mere.
Jeg forestillede mig at standard IPadresse ville gælde efter reset.
Sådan går det ikke.

Erik Thisted.

---