Intel Pentium 4 Northwood, Prescott og Ext~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 09-02-04 23:57

Hej med jer!

Jeg mener disse tre serier af Intel Pentium4 er identiske med hinanden og
at den eneste forskel er selve cachen (512 kb, 1024 kb og 2048 kb) på disse
tre serier.

Er det rigtigt hvad jeg mener??

Hvis det ikke er rigtigt hvad jeg mener så må I meget gerne skrive hvad det
faktisk forskel er der i disse tre serier??

Venlig hilsen Bart Bendten

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-02-04 01:42

<------------------>
> Hvis det ikke er rigtigt hvad jeg mener så må I meget gerne skrive hvad
det
> faktisk forskel er der i disse tre serier??
<------------------>
Prescott skal ha det nye i875 chipset, de andre kan vel køre på i845xx

Fra : Esben

Dato : 10-02-04 08:42

"Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> faktisk forskel er der i disse tre serier??

Der står en del om Prescott her:
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1956

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 11:08

Bart Bendtsen wrote:

> Jeg mener disse tre serier af Intel Pentium4 er identiske med hinanden og
> at den eneste forskel er selve cachen (512 kb, 1024 kb og 2048 kb) på disse
> tre serier.

Northwood har 8 KiB L1-(Data-)cache, 512 KiB L2-cache, og ingen L3-cache.

P4 EE (Gallatin) har 2048 KiB L3-cache, men ellers samme
cache-størrelser som Northwood.

Prescott har 16 KiB L1-(Data-)cache, og 1024 KiB L2-cache, og ingen
L3-cache.

Prescott-coren er desuden lavet en hel del om i forhold til de to andre.