Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto program
Fra : Karina & Søren

Dato : 09-02-04 23:48

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig et godt program til at behandle mine digitale
billeder med. Det skal ikke være for svært og teknisk, da jeg er begynder
til det med billeder. Er der nogen som kan anbefale mig hvilket program jeg
skal invistere i??

Venligst Karina

Fra : den glade dreng

Dato : 10-02-04 00:26

"Karina & Søren" <karina.s@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder med. Det skal ikke være for svært og teknisk, da jeg er begynder
> til det med billeder. Er der nogen som kan anbefale mig hvilket program

Hvis du er helt nybegynder så start med www.irfanview.com
nå du så vil lave noget mere så skift til www.xnview.com

Når du så føler dig hjemme i disse 2, som begge er gratis og
kan fås på dansk, så vend tilbage hertil

Vh

Per

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-04 01:22

On 2004-02-09, Karina & Søren <karina.s@mail.dk> wrote:
> [...]
> til det med billeder. Er der nogen som kan anbefale mig hvilket program jeg

Fulgte der ikke noget med dit kamara ?

I den lettere ende af skalen
IrfanView (Gratis)
Paint Shop Pro ($79 elektronisk download, Pris i DK 1112 kr !!!)
Photoshop Elements (listepris 887,50, kan fås til ca. 500 kr)
iPhoto - Følger med når du opgraderer til en Macintosh computer.

Avancerede programmer er
GIMP (Gratis Photoshop kopi) og
Photoshop CS
Pris ca. 6-800 kr, men hvis man køber en gammel version for 500 kr på
eBay, og en opgradering til 16-1700 kr kan man få det billigt den vej.
Listepris er 7860 kr inkl. moms. Så 2000-2200 kr er billigt. Kan en
del flere ting end de billige produkter, og en lille smule mere end
GIMP.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-04 02:02

On 2004-02-10, Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:
> [...]
> Listepris er 7860 kr inkl. moms. Så 2000-2200 kr er billigt. Kan en
> del flere ting end de billige produkter, og en lille smule mere end

Forkerte priser. Engelsk fuld version: 6762,50 kr inkl. moms.
Dansk fuld version 7860 + moms ? 9825 kr.

Så det er over 4500 kr jeg sparer ved at købe den anden vej rundt.

Der er en gammel version 7 til salg på dba.dk til 4000 kr :)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-02-04 08:23

"Karina & Søren" <karina.s@mail.dk> wrote in message
> [...]
> billeder med. Det skal ikke være for svært og teknisk, da jeg er begynder
> til det med billeder. Er der nogen som kan anbefale mig hvilket program

Jeg kan anbefale Paint Shop Pro 8. Det er forholdsvis let at gå til og kan
de alle de ting du har brug for, jeg har brugt ca. 1 år på at lære
funktionerne med PSP7 og så har jeg brugt en måned til at omstille mig til
PSP8 som kan en hel del flere ting, det har mange presets og
forudindstillede effekter man får brug for og så er det også til at komme
til for penge.

PSP8 har mange gode ting der er specielt beregnet til Digital
billedbehandling, så som red-eye removal, fisheye anti-distortion (virker
rigtigt godt når man får det indstillet), filters (Polfilter, skylight,
centerspot, og flere af den slags).

Mvh
Simon