Netværk win98 og win2000.
Fra : René Prebendorf

Dato : 23-04-01 16:54

Hej.

Vi har et netværk med to win2000 og en win98, jeg har lige lavet en
formatering og installeret win98 igen, problemet er at nu kan de to win2000
godt se win98 og hente filer fra den, men ikke lægge filer over på den, og
win98 kan ikke se de to win2000 men godt gå på Internettet, hvad kan der
være galt?

--
Venlig hilsen.

René

Fra : i fight for jesus

Dato : 23-04-01 18:35

add din win98 bruger som bruger på dine win2k maskiner

Fra : René Prebendorf

Dato : 23-04-01 19:56

"i fight for jesus"
<you.dont.need.to.know.my.email.address@jedi.mind.trick.com> skrev i en
meddelelse news:9c1p5o$qtb$1@news.cybercity.dk...
> add din win98 bruger som bruger på dine win2k maskiner

Det er den, den har kørt længe på netværket og hele tiden kunne se de to
andre computer og dem er der ikke lavet om på, hvis jeg søger på andre
computere kommer de to win2k frem men man kan som sagt ikke komme ind på
dem, hvis jeg klikker på hele netværket på win98 siger den der ikke er
adgang til netværket, så det må vel være på win98 maskinen der er noget
galt???

Fra : DeBoss

Dato : 23-04-01 20:24

Tjaa jeg undrer mig egentlig over så mange problemer der er komemt mht
netværk og w98 / w2k... da vi alle kun brugte 95 og 98 var det sku en smal
sag. men nu er det noget mere besværligt, mm man har et stort
netværkskundskab..

Vi har en sjov ting i vores netværk hjemme.. 7 pc'ere.. 3*w2k og 4*w98
Den eneste PC der ikke vil makke ret er en w98 som fint ses på netværket,
men som aldrig kan vise noget indhold hos dem der har w2k, da vinduet (og
kun vinduet) fryser når man vælger den PC
Jeg har dual-boot w2k + 98 og kan ikke komme ind gennem w2k, mens det virker
som en fornøjelse i w98 ???
Jeg har ikke et clue om hvad den fejler....

PS: sorry.. jeg ved godt det ikke er en hjælp, men jeg skulle lige mukke
over MS igen *GG*

Mvh Dennis

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-04-01 20:37

Hej "DeBoss" <dennis@bitnisse.dk>

> [...]
>netværk og w98 / w2k... da vi alle kun brugte 95 og 98 var det sku en smal
>sag. men nu er det noget mere besværligt, mm man har et stort

Jeg tror nærmere problemet er at netværkskundskaberne hos de folk der
arbejder med netværk generelt er faldet; det er et naturligt resultat
af de seneste års prisudvikling.

>PS: sorry.. jeg ved godt det ikke er en hjælp, men jeg skulle lige mukke
>over MS igen *GG*

Sikke noget pjat. Det er ikke sværere at lave netværk på Windows end
så meget andet, men det kræver naturligvis en vis grundlæggende viden
om netværk (og windows), hvilket man jo sådan set svært kan laste
Microsoft for, ikke sandt?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/