Kobling Audi 100 2,6
Fra : Aksel

Dato : 09-02-04 23:08

Min kobling glider når jeg vil accelerere i 4 eller 5 gear, det tyder på
slid.

Men det undrer mig at koblingspedalen næsten ingen frigang har,
koblingspunktet ligger ca. 10 mm. fra top, kan der være andet galt end slid?

Hvor mange timer tager det typisk at skifte kobling på denne bil?

Hilsen Aksel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-02-04 07:13

On Mon, 9 Feb 2004 23:07:48 +0100, "Aksel"
<akselj.fjerndette@jensen.mail.dk> wrote:

>Min kobling glider når jeg vil accelerere i 4 eller 5 gear, det tyder på
>slid.
Jep.

>Men det undrer mig at koblingspedalen næsten ingen frigang har,
>koblingspunktet ligger ca. 10 mm. fra top, kan der være andet galt end slid?
Den har nok "hydraliks" betjent kobling, og den justerer måske selv
pr. automatik ?

>Hvor mange timer tager det typisk at skifte kobling på denne bil?
Tager du motoren ud: 1 dag.
Tager du gearkassen ud: 3-5 timer.
Men det afh. jo af om man har det rette værktøj/hjælpemidler til
rådighed.
Jeg fik et bud fra et aut værksted: 1000 Euro (7450 kr.) det var godt
nok i Finland.

/Hans

Fra : Martin P.

Dato : 10-02-04 19:50

Jeg fik et bud fra et aut værksted: 1000 Euro (7450 kr.) det var godt
> nok i Finland.

Er det ikke en lidt pebret pris?

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-02-04 21:10

On Tue, 10 Feb 2004 19:49:32 +0100, "Martin P." <sync@liquid.dk>
wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>Jeg fik et bud fra et aut værksted: 1000 Euro (7450 kr.) det var godt
>
>Er det ikke en lidt pebret pris?
Jo, specielt taget i betragtning at det kostede 650 kr og tog 20
minutter at fikse da jeg fik bilen hjem.

/Hans

Fra : BS

Dato : 11-02-04 19:14

> Jo, specielt taget i betragtning at det kostede 650 kr og tog 20
> minutter at fikse da jeg fik bilen hjem.

Hvordan kunne det lade sig gøre på 20 min? Skal man ikke ha' gearkassen ned?
mvh DerGolf