10/100 netkort > 10/100 switch
Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-02-04 22:58

Hej, jeg kører et mindre LAN

bestående af div. win PCer og en IPCop

den ene windåse har et onboard 10/100 netkort
det er en ældre Dell kortet er et 3com

af en eller anden grund kører kortet kun 10 Mbit
(kan jeg se på dioden på min switch) men sålænge
PCen er ved at boote, lyser 100Mbit dioden

Hvordan tvinger jeg skidtet til at kører 10Mbit?
OS er WIN98 og NT4

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-04 23:26

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4028026f$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> (kan jeg se på dioden på min switch) men sålænge
> PCen er ved at boote, lyser 100Mbit dioden
>
> Hvordan tvinger jeg skidtet til at kører 10Mbit?

Du mener 100..

Men hvis den ikke vil køre 100 med automatiske instillinger er der nok noget
galt med kablingen..

Nu kan jeg ikke lige huske helt præsis hvordan man gør.. Men mener du skal
højreklikke på "andre computere" og vælge egenskaber. her skulel så komme et
vindue op med netværkskort og protokoller.. Vælg konmfigrær for
netværkskortet. Så skulle der komme et vindue op, hvor du kan vælge
tilslutningshastighed. For at vælge 100Mbbit full duplex. skal du vælge
100base-tx

Fra : Petersen_Michael

Dato : 10-02-04 22:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:HNTVb.11381$QN2.6019@news.get2net.dk...

> Du mener 100..

Ja, jeg ville gerne tvinge den til at kører 100Mbit

> Men hvis den ikke vil køre 100 med automatiske instillinger er der nok
noget
> galt med kablingen..

Prøvede et andet kabel, samme resultat..

> [...]
> netværkskortet. Så skulle der komme et vindue op, hvor du kan vælge
> tilslutningshastighed. For at vælge 100Mbbit full duplex. skal du

Enden blev at disable onboard netkortet, og smide et Netgear kort i
100Mbit full duplex here we go