Åbning af billede i iframe
Fra : JR

Dato : 09-02-04 22:51

Jeg har 2 iframes.
I den første har jeg nogle thumbnails. Den anden er tom.
Jeg vil gerne have, at thumbnails´ne fra første iframe kalder et billede til
den
anden iframe, uden at skulle lave en selvstændig html-fil for hvert billede.
Dette kan gøres ved simpelthen at kalde billedet fra thumbnailen i den
første,
med destination i den anden iframe. Men på denne måde
har jeg ikke nogen kontrol.

Jeg ville gerne have muligheden for at bestemme baggrundsfarven i framen,
hvor billedet bliver vist, samt knytte en kommentar til hvert billede,
uden at skulle lave en selvstændig html-fil for hvert billede.
Er der nogen, som har en løsning på dette? Evt. et javascript?

Hilsen Jan R.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-04 23:19

"JR" <ple@se_reply_on_the_boards_instead_of_mailing_me_than.ks> skrev

> [...]
> uden at skulle lave en selvstændig html-fil for hvert billede.
> Er der nogen, som har en løsning på dette? Evt. et javascript?

Du vil gerne styre baggrundsfarve og indsætte tekst, men du vil ikke have
html. Hvad skal så indeholde baggrundsfarven og teksten - jeg spørger bare.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : JR

Dato : 10-02-04 09:23

> Du vil gerne styre baggrundsfarve og indsætte tekst, men du vil ikke have
> html. Hvad skal så indeholde baggrundsfarven og teksten - jeg spørger
bare.

Ja, sorry, det er måske et dumt spørgsmål...jeg mener bare at kunne huske,
at
der findes en mulighed for at lade html-filen blive genereret ud fra nogle
centrale
filer, frem for at selv oprette den. Måske er vi ovre i noget ASP eller
SSI-kodning
(eller, æh sådan noget), jeg nok ikke helt magter at sætte op?
Men tak alligevel for svaret.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-02-04 15:14

> [...]

> SSI-kodning
> (eller, æh sådan noget), jeg nok ikke helt magter at sætte op?

Jamen, asp eller ssi er da noget, der foregår på serveren. Det, som
browseren får tilsendt og som kan indeholde en definition på baggrundsfarve
og indeholde noget tekst (direkte i kildekoden eller genereret af noget
javascript i kildekoden), vil da altid være noget html, uanset om siden
hedder .asp, .php, .html, .shtml eller noget helt femte.

Noget andet er så, at hvis du vil lave det med asp eller php, vil det nok
være relevant at spørge i de dertil oprettede grupper:

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin