Skærme
Fijala 3554
skygger på tft
Fra : Morten

Dato : 09-02-04 22:46

Jeg har netop købt min en Xerox XL775D skærm og har i den forbindelse et
spørgsmål.
Jeg oplever at der er skygger på højre side af vinduer jeg har åbnet, jeg
kan kun se det når det åbne vindue ligger oven på en mørk baggrund.
Er det normalt??

Morten

Fra : Janner

Dato : 10-02-04 08:27

"Morten" <rikkeogmortenxxx@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg oplever at der er skygger på højre side af vinduer jeg har åbnet, jeg
> kan kun se det når det åbne vindue ligger oven på en mørk baggrund.

Lækker skærm har selv en magen til men kan ikke nikke genkendende til dit
problem ........ Så tror ikke det er normalt ! Hvad med grafik kort driver
samt settings for frekvens osv. ?

/Jan

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 09:46

Jeg kører med et Gainward TI4200 Gold Edition med den nyeste driver.
Opløsning på 1280*1024 ved 75 Hz.

Morten

Fra : Hans

Dato : 10-02-04 09:55

"Morten" <rikkeogmortenxxx@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører med et Gainward TI4200 Gold Edition med den nyeste driver.
> Opløsning på 1280*1024 ved 75 Hz.

Prøv og sæt opdateringshastigheden til 60 Hz. En TFT-skærm anvender ikke
refresh som en alm. CRT.

/ Hans

Fra : Janner

Dato : 10-02-04 11:03

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message

> "Morten" <rikkeogmortenxxx@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Samme som her på et Gforce et eller andet jeg skal gi dig, kører dog 72 hz
det højeste jeg kan vælge efter at have downloaded en driver til skærmen

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 11:28

Har du kunne finde en Xerox driver? Hvor?
Jeg benytter nvidias nyeste
Mht til Hz raten har jeg prøvet flere forskellige

Fra : Janner

Dato : 10-02-04 12:49

Kan ikke huske hvor ledte længe og har den ikke liggende længere sorry

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 15:16

Ok. Jeg har løst problemet. Jeg har skiftet til DVI istedet for. Nu er der
ikke nogen skygger men nu kan jeg kun køre 60Hz, det forstår jeg ikke.

Fra : Hans

Dato : 10-02-04 16:16

> Ok. Jeg har løst problemet. Jeg har skiftet til DVI istedet for. Nu er der
> ikke nogen skygger men nu kan jeg kun køre 60Hz, det forstår jeg ikke.

Standarden for TFT-skærme er 60Hz. Så enkelt er det.

/ Hans

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 16:29

Morten skrev:

> Nu er der ikke nogen skygger men nu kan jeg kun køre 60Hz, det
> forstår jeg ikke.

Fordi DVI-standarden ikke understøtter mere end 60Hz, så vidt jeg
forstår det.

<http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1189976,00.asp>
| Today's DVI 1.0 spec specifies a maximum single-channel bandwidth
| of 165MHz. This is good enough to support a 1600x1200 display in
| most cases, including CRTs refreshing at 60Hz.

En opdateringshastighed på 60 Hz på en TFT vil stadig resultere
i et helt roligt og flimmerfrit billede. På en CRT vil 60 Hz
derimod være direkte ubehageligt at se på for de fleste.

Madsen.

Fra : Morten

Dato : 10-02-04 16:52

Se det forklarer jo en hel del.
Tak for hjælpen.
Nu kan jeg uden at blinke give Janner ret, det ER en lækker skærm

Morten

Fra : Janner

Dato : 11-02-04 08:40

> Se det forklarer jo en hel del.
> Tak for hjælpen.
> Nu kan jeg uden at blinke give Janner ret, det ER en lækker skærm

Ja jeg nyder min for vildt .... dog skal den byttes da den har en pixel fejl
, hvad mener du med skiftet til DVI ?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-02-04 20:03

"Janner" <ask@me.not> wrote in

> "Morten" <rikkeogmortenxxx@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>>

> Ja jeg nyder min for vildt .... dog skal den byttes da den har en
> pixel fejl , hvad mener du med skiftet til DVI ?

Hvis det er en 775D, så har skærmen både DVI og analog. Så han har nok kørt
med almindeligt D-sub15 kabel og så skiftet til at bruge DVI i stedet.

Mvh.
Flemming

Fra : Morten

Dato : 13-02-04 16:01

Jep, med D-sub 15 kabel er der skygger og med DVI er der ingen.

Morten

Fra : Dyve

Dato : 07-03-04 15:59

Ved godt det er en "gammel" tråd det her, men prøver alligevel =:)
Jeg har selv forelsket mig i XL775 skærmen, og er 99% sikker på det er
den jeg skal have. Har bare lige et par sprgs. til de af jer der har
skærmen inden jeg bruger 5 af de store på én.
1. Hvordan virker skærmen til spil??? I forhold til de "gamle" CRT
skærme??
2. Er det muligt og få vægbeslag til skærmen eller ????

Mvh. Kristian

http://www.kandu.dk/

Fra : Dyve

Dato : 07-03-04 16:04