Random
Fra : R. Stormo

Dato : 23-04-01 16:45

Finnes det en enkelt forklaring eller eksempel på hvordan
en kan avspille et movieclip fra random pos x.

Lurte også på hvordan en kan la en action automatisk plasere overstående
movieclip på scenen.

På fornånd takk.

R. Stormo

Fra : MTPO

Dato : 23-04-01 20:45

Kig fx her,
http://www.cybernation.dk/forum/index.asp?forum=animation&mesid=132

Hvis det ikke er nok så beskriv præcis hvad for en random funktion vil du
opnå

--
Hilsner
MTPO

Fra : R. Stormo

Dato : 24-04-01 07:49

"MTPO" <tomaszek@computer.dk> wrote in message
> Kig fx her,
> http://www.cybernation.dk/forum/index.asp?forum=animation&mesid=132
>
> Hvis det ikke er nok så beskriv præcis hvad for en random funktion vil du
> opnå
Takker for ditt svar men eksempelet hjalp ikke.
Her er situasjonen. Jeg har et MC1 på en bobble som "flyter" oppover i mitt
library.

Har en scene hvor jeg har en layer hvor jeg har plassert MC1 på. Denne MC
skal
jeg laste random ganger samt at den skal plasseres vilkårlig på pos x.

For å prøve plaseringen først så har jeg lagt dette action skript på
bobblen.
onClipEvent (load) {
setProperty (bobble, _x, random(100));
}
men det vil ikke plaseres random på pos x og spille til MC1 er ferdig for så
å starte om
med ny plassering x.

På forhånd takk

R. Stormo

Fra : MTPO

Dato : 24-04-01 18:12

Jeg vil klare det på den måde.
I første Layer sætter jeg Din MC, laver 4 fremes og navngiver MC-en
(Instance) bobel
Så tilføjer jeg layer nr. 2 og i 1. freme skriver jeg følgende action

setProperty (bobel, _x, "0");

I 2. freme skriver jeg således

bobelx = random(100);

I 3. freme skal stå

slutpositionx = bobelx;
setProperty (bobel, _x, positionx);
if (positionx > slutpositionx) {
positionx = (positionx-1);
}
if (positionx < slutpositionx) {
positionx = (positionx+1);

}

I 4. og sidste freme skal du skrive

if (positionx - slutpositionx == 0){
gotoAndPlay (2);
}
gotoAndPlay (3);

Der er sikkert andre måder at klare det på, men jeg kom efter dit brev til
det her konklusion.
Husk du kan sætte det der action i en MC, men så skal du have en anden
random som går fra -50 til +50 det skal se således ud

bobelx = random(100)-50;

MVH
MTPO

Fra : R. Stormo

Dato : 25-04-01 07:25

> [...]
> Så tilføjer jeg layer nr. 2 og i 1. freme skriver jeg følgende action
>
> Der er sikkert andre måder at klare det på, men jeg kom efter dit brev til

Tusen takk for ditt innlegg, dette kom godt med og kan bygge videre på. :)))

R. Stormo