Så er der the og kringle
Fra : Holten

Dato : 09-02-04 21:19

Man må jo ikke reklamere i denne gruppe )

I min sommerferie juli 2003 prøvede jeg dette nymodens Ultraglozz, på min MB
300 TD Turbo fra 1991.
Den står i org. lak(sølvmetallic), bortset fra en bagskærm.

Her i Feb. altså ca. ½ år efter må jeg nok tilstå, at jeg er lidt imponeret.
Når det regner perler dråberne stadig som på en nyvokset bil.
Jeg har gennem tiderne prøvet en del former/mærker for voks/lakforseglinger,
men intet har holdt så godt efter en til to gange ugentlig maskinvask.

Der er sikkert mange holdninger til Ultraglozz, såvel objektive som
subjektive, men jeg mener min er objektiv, da jeg normalt ikke falder for
lovprisninger af nye produkter.

Dette blot min lille test nu et halvt år efter "emnet" var hot, måske andre
har resultater med produktet gode som dårlige, nu hvor man har haft tid til
at følge bilens lak efter behandling med produktet.

MVH

Holten

Holten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-02-04 21:19

Hej!

Holten wrote:

> Jeg har gennem tiderne prøvet en del former/mærker for voks/lakforseglinger,
> men intet har holdt så godt efter en til to gange ugentlig maskinvask.

Vasker du bil een til to gange om _ugen_?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-02-04 21:29

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Vasker du bil een til to gange om _ugen_?

hmmmmm..... vi andre spuler dagligt

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 09-02-04 23:43

On Mon, 09 Feb 2004 21:28:49 +0100, jan@stevns.net wrote:

>hmmmmm..... vi andre spuler dagligt

Den skulle jeg læse to gange...

/Jesper

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-04 00:03

Jesper Juul-Mortensen <na@na.invalid> skrev :

>Den skulle jeg læse to gange...

;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Holten

Dato : 09-02-04 21:31

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Holten wrote:
> >
> ..
voks/lakforseglinger,

> Vasker du bil een til to gange om _ugen_?

Ja i snit gør jeg nok vel 1,5 gange pr. uge.

Jeg bor på bø-landet, og derfor kører jeg tit gennem pløre og kolort på min
vej til og fra job.

MVH

Holten

Fra : Mark Sandberg

Dato : 09-02-04 21:39

"Holten" skrev i en meddelelse:

> Jeg bor på bø-landet, og derfor kører jeg tit gennem pløre og kolort på
min
> vej til og fra job.

Det må absolut være kolorten og ikke Ultraglozz der holder glansen så flot

/Mark.

Fra : John Sahl

Dato : 09-02-04 21:31

Kim Voss Schrader wrote:
> Vasker du bil een til to gange om _ugen_?

Fast ritual her i hytten er bilvask hver fredag, minimum.
(Når jeg har bil altså)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jan Larsen

Dato : 09-02-04 21:51

Jan Illum Larsen

> Fast ritual her i hytten er bilvask hver fredag, minimum.
> [...]

Ellers er du da velkommen til at vaske min bil !

Jan Illum Larsen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-02-04 06:16

Jan Larsen wrote:

> Ellers er du da velkommen til at vaske min bil !

LOL!

Hvor starter køen?

Ebbe

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 08:31

Ebbe Kristensen wrote:

> LOL!
>
> Hvor starter køen?

Sønderlundsvej i Roskilde, nåh ja prisen, sølle 250 kr. pr. bil.

Fra : Michael Olesen

Dato : 10-02-04 14:38

> Sønderlundsvej i Roskilde, nåh ja prisen, sølle 250 kr. pr. bil.

Er den så også UltraGlozz'et ???

/mic

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 14:42

Michael Olesen wrote:

> Er den så også UltraGlozz'et ???

Næh, den er vasket

Fra : Brizz

Dato : 10-02-04 12:52

> Fast ritual her i hytten er bilvask hver fredag, minimum.
> (Når jeg har bil altså)

Hmm så tror jeg da ikke jeg vil sige hvornår jeg sidst har vasket bil..og
der stod ikke '04 på kalenderen §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 13:05

Brizz wrote:
> Hmm så tror jeg da ikke jeg vil sige hvornår jeg sidst har vasket
> bil..og der stod ikke '04 på kalenderen §

Det er da hygsomt at vaske bilen, og den kører mindst
20% bedre når man triller ud fra bilvaskens område i en
totalt clean og nypudset bil

Fra : Brizz

Dato : 10-02-04 13:45

> Det er da hygsomt at vaske bilen, og den kører mindst
> 20% bedre når man triller ud fra bilvaskens område i en
> totalt clean og nypudset bil

I know og har også fundet et rigtig godt gør det selv vaske sted herovre
hvor man kan vaske for ca 40 skr. Men det er sq alt for sjælndent man får
det gjort. Men når det bliver sommer bliver det gjort ofterer..for så holder
det også lidt længere tid end i det her vejr.
Men lastbilen bliver vasket mindst 1 gang om ugen, Men det får jeg jo også
løn imens jeg gør

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-02-04 22:12

Hej!

Hmmm, det må jeg sq nok sige :)

Jeg vasker bil ca. hver måned oder so... Men ok, den bliver heller ikke særligt
beskidt af at køre på alm. vej i storkøbenhavn.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Henrik

Dato : 09-02-04 22:12

Jeg har samme oplevelse med UG, prøvede det på mine 2 biler (sort & mørkblå)
i august 03. De står stadig med vandet perlende efter regn.

Jeg er imponeret, havde samme holdning som dig efter at have prøvet
adskillige mærker voks/forsegler.

Henrik
Vectra 1.8 1994
Punto 55S 1999

Fra : Gismo

Dato : 09-02-04 23:57

Hvis man er uheldig at få Ultraglozz på plastik dele er det så til at få af
igen?
eller må man lære at leve med det bliver noget trist at se på ;-((

Gismo.

Fra : Holten

Dato : 10-02-04 16:45

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man er uheldig at få Ultraglozz på plastik dele er det så til at få
af
> igen?
> eller må man lære at leve med det bliver noget trist at se på ;-((

Efter vejledningen skal det fjernes med et eller andet produkt fra samme
firma, men jeg havde ikke nogen problemer med at få det af sorte plasticdele
efter polering.

MVH

Holten

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 23:51

> Her i Feb. altså ca. ½ år efter må jeg nok tilstå, at jeg er lidt
imponeret.

Jep - det er et godt produkt, hvis det påføres rigtigt.

/Jan W Nielsen

Fra : Gismo

Dato : 10-02-04 00:00

Jan W. Nielsen wrote:

> Jep - det er et godt produkt, hvis det påføres rigtigt.

Kan vi så ikke få opskriften så vi undgår brøøøøøølere
Nogle særlige problemer med sorte biler (lak fraven)

Gismo.

Fra : Holten

Dato : 10-02-04 16:46

> Kan vi så ikke få opskriften så vi undgår brøøøøøølere
> Nogle særlige problemer med sorte biler (lak fraven)

Vejledningen står på dåsen.

MVH

Holten

Fra : Olesen

Dato : 10-02-04 06:29

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Her i Feb. altså ca. ½ år efter må jeg nok tilstå, at jeg er lidt
imponeret.
> Når det regner perler dråberne stadig som på en nyvokset bil.

Det gør det altså også på Forden, som er behandlet
med...TA DAAAA..... Sonax Extreme 1....
Okay, perlerne er større når den lige er voxet, men
det perler.

> Jeg har gennem tiderne prøvet en del former/mærker for
voks/lakforseglinger,
> men intet har holdt så godt efter en til to gange ugentlig maskinvask.

Maskinvasker ca. hver 14 dag.
Bilen holder konstant ude, 8 km. fra vesterhavet.

> Der er sikkert mange holdninger til Ultraglozz, såvel objektive som
> subjektive, men jeg mener min er objektiv, da jeg normalt ikke falder for
> lovprisninger af nye produkter.

Det samme her.

> [...]
til
> at følge bilens lak efter behandling med produktet.

Min gamle lak perler stadig, og jeg har ikke skænket
UG een eneste tanke i mellemtiden, men det har jo heller
ikke rigtig været vejr til det.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 08:26

Holten wrote:
> [...]
> men intet har holdt så godt efter en til to gange ugentlig maskinvask.

Med undervognsskyl?
For så er den jo mere eller mindre permanent våd.

Imponerende at der overhovedet er lak tilbage.

Jeg har vasket min 2 gange siden jeg fik den i oktober.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-02-04 08:50

Roberto Saldo wrote:
> Jeg har vasket min 2 gange siden jeg fik den i oktober.

Miljøsvin...

Jeg fik min først i november og går og overvejer om jeg skal vaske den for
første gang...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 08:58

Morten Fruergaard wrote:

> Miljøsvin...
>
> Jeg fik min først i november og går og overvejer om jeg skal vaske
> den for første gang...

Hvad siger kæresten egentligt til at i vasker den så sjældent?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-02-04 09:07

John Sahl wrote:
> Hvad siger kæresten egentligt til at i vasker den så sjældent?

"Den" bliver vasktet tit nok.

Bilen er en 4x4 og skal være beskidt - det er hendes 4x4 også...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Holten

Dato : 10-02-04 16:47

meddelelse news:c0a3em$4do$1@sunsite.dk...

> "Den" bliver vasktet tit nok.
>
> Bilen er en 4x4 og skal være beskidt - det er hendes 4x4 også...

Der var du ikke vågen nok Morten, ellers er det mig der tænkte sjofelt )

MVH

Holten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-04 06:31

Holten wrote:

> Der var du ikke vågen nok Morten, ellers er det mig der tænkte
> sjofelt )

Hvad tror du "den" er for en...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ted

Dato : 10-02-04 17:01

> [...]
til
> at følge bilens lak efter behandling med produktet.

Jeg er også særdeles tilfreds med produktet.

Min 1968 Cadillac fik hele turen i ca 9.md2003 og lakken er 15 år gammel,
men var ikke falmet.
Den står i min garage nu, og det støv som lægger sig på den kan pustes af
med lethed.

Lakken er stadig så glat som da UG blev påført.

Teddy
www.smallblock.dk