and where problem
Fra : cds

Dato : 09-02-04 20:57

Jeg har et problem med at den ikke vil virke når den skal check DomainID
også hvad gør jeg forkert ??

<?
if (!$password || !$email || !$passwordt|| !$oprettetaf)
{
echo "<font color=\"red\">Du skal udfylde alle tre felter inden du kan
fortsætte!</font>";
exit();
}
else
{
include("db_ind1.inc");
$tjek = mysql_query("SELECT * FROM userlist WHERE Mailbox = '$email'
and WHERE DomainID = '3'");
if (mysql_num_rows($tjek))
{
echo "<font color=\"red\"><center>Den ønskede E-mail konto findes
echo "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"5;
Url=testmail.php\">";
exit();
}
else
{

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-02-04 21:19

cds skrev:
mysql_query("SELECT * FROM userlist WHERE Mailbox = '$email' and WHERE
DomainID = '3'");

Hmmm en gange WHERE sku' "whære" nok ... altså "WHERE `foo` = 'bar' AND
`bar` = 'foo'

mvh

Peter Farsinsen

Fra : cds

Dato : 09-02-04 21:57

"Peter Farsinsen" <peter_spam@nejtak_farsinsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm en gange WHERE sku' "whære" nok ... altså "WHERE `foo` = 'bar' AND
> `bar` = 'foo'
nope for den skal checke begge dele både Mailbox & DomainID for match om de
er der i forvejen.

Mvh.
cds

Fra : Dan Molberg

Dato : 09-02-04 22:13

"cds" <hadder[nospam]@spamcity.dk> wrote in message

> "Peter Farsinsen" <peter_spam@nejtak_farsinsen.dk> skrev i en meddelelse
> nope for den skal checke begge dele både Mailbox & DomainID for match om
de
> er der i forvejen.

Spørg i database gruppen, det har intet med PHP at gøre, men Peter har altså
ret.... men hvis du vel se om enten den ene eller den anden er der skal du
ikke bruge AND men OR....

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-02-04 23:21

cds skrev:

> nope for den skal checke begge dele både Mailbox & DomainID for match om de
> er der i forvejen.

Skal den tjekke for match på _ENTEN_ Mailbox eller DomainID, eller skal
den tjekke for match på _BÅDE_ Mailbox og DomainID ?!

I første tilfælde er det WHERE `Mailbox` = 'foo' OR `DomainID` = 'bar'
.... i andet tilfælde er det som nævnt i min første indlæg WHERE
`Mainbox` = 'foo' AND `DomainID` = 'bar'!

Man kan svjv ikke skrive where xx = zz and where zz = xx ... det er
ganske enkelt forkert syntax ... jf. manualen på www.mysql.com der er
ganske praktisk og overskuelig!

mvh

Peter Farsinsen