Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra CD/DVD på TV
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 20:45

Hej NG.

Jeg er blevet spurgt om der er forskel på billedkvaliteten, når billederne
skal ses på en TV skærm, hvis de ligger på en CD hhv. DVD og skal
"afspilles" fra en DVD afspiller.

Mit umiddelbare gæt er at der ikke er forskel, da DVD afspilleren aflæser
billederne som .jpg (eller hvad formatet nu er) og at det er ens, uanset om
mediet er en CD eller en DVD. Forskellen på de 2 medier er kun pladsen.
Og at grunden til at billeder på en TV skærm ikke er så klare som på en PC
skærm, skyldes TV skærmens dårlige opløsning i forhold til PC skærmens.

MEN, har jeg ret ?

Tillægsspørgsmål: Hvad er opløsningen på en TV skærm ?

Mange hilsner

Per Olsen.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-02-04 22:53

> [...]
> skærm, skyldes TV skærmens dårlige opløsning i forhold til PC skærmens.

Ja det har du. Det hele afhænger af formatet. ligesom hvis en film er kort
nok kan den også ligge som DVD format på en cd

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 06:18

> Ja det har du. Det hele afhænger af formatet. ligesom hvis en film er kort
> nok kan den også ligge som DVD format på en cd

Tak. Hvor er det dejligt at have ret....

Per.

Fra : Jörgen

Dato : 10-02-04 14:36

Tänk bara på att inte många DVDavspelare kan visa jpg bilder (eller MP3or)
från DVD skivor.

M.v.h. Jörgen