Grøntfoder
Fra : Henrik

Dato : 09-02-04 20:28

Hej,

Har fundet ud af at det er mine maller som har forelsket sig i mine planter
(kun en bestemt plantetype), så jeg antager at de mangler noget grøntfoder?

De er iøvrigt vokset voldsomt de 3 uger jeg har haft dem (mallerne), og en
overgang var jeg bange for at de havde bugvattersot, da de stort set hele
tiden har en lang afføringssnor hængende efter sig - men den er ikke hvid,
og de virker iøvrigt ret friske.

Er der nogen her i gruppen som kan komme med anbefalinger?

Mvh
Henrik

Fra : Tom

Dato : 09-02-04 20:50

Hej Henrik

Jeg har samme problem , med at mine maller spiser af mine planter.
Jeg har derfor købt anubias planter som maller ikke skulle angribe .

Jeg har desuden sat fodermængden op og det ser ud til at virke.

Se evt. www.akvarieudstyr.dk Vælg planter under ferskvand, og der vælges
"Planter der ikke bliver spist af planteædende fisk"

Mvh

Thomas.

Fra : Aardvark

Dato : 09-02-04 23:08

"Tom" <n@a.dk> wrote in

> [...]
>
> Se evt. www.akvarieudstyr.dk Vælg planter under ferskvand, og der
> vælges "Planter der ikke bliver spist af planteædende fisk"

Vil lige pointere, at Maller også æder Anubias (Nana)...så dét at være
en lav hårdfør plante..hjælper ikke..måtte flytte mine moder plante der
stortset var stilke....

/Aard

Fra : Plesner

Dato : 09-02-04 22:57

> Har fundet ud af at det er mine maller som har forelsket sig i mine
> planter (kun en bestemt plantetype), så jeg antager at de mangler
> noget grøntfoder?

Nu skriver du ikke, hvad det er for nogle maller, men jeg bruger næsten
alle former for grønt til mine: Broccoli, salatblade, courgetter, grønne
bønner, ærter, grøn peber, grønkål.

I nogle tilfælde skal man lige give dem det et par gange, før de rigtig går
i gang med at spise. det er hller ikke alle arter, der er lige glade for
alle slags grøntsager.

plesner

Fra : Sanne og Søren

Dato : 10-02-04 13:51

> Nu skriver du ikke, hvad det er for nogle maller, men jeg bruger næsten
> alle former for grønt til mine: Broccoli, salatblade, courgetter, grønne
> bønner, ærter, grøn peber, grønkål.

Er det noget foder som du kan anbefale til ansistrus. Mine får
frostfoder, alm. fladefoder og mallepiller. Med hvis jeg kunne supplere med
noget. kunne det jo være meget godt.
Jeg har i øvrigt ikke problemmer med at de spiser mine planter.

Søren

---

Fra : Bruno Chistensen

Dato : 22-02-04 01:40

Hej
Gør du noget ved det "grønt" inden du putter det i baljen til dine maller,
og i tilfælde hvad
M.V.H en begynder der erne vil forkæle sine fisk lidt

Fra : Plesner

Dato : 22-02-04 04:52

> Gør du noget ved det "grønt" inden du putter det i baljen til dine
> maller, og i tilfælde hvad
> M.V.H en begynder der erne vil forkæle sine fisk lidt

Skyller det grundigt for at fjerne mest muligt af eventuelle rester af
sprøjtemidler. Derefter bruger jeg en elastik og en lille sten til at få
det til at synke.

plesner

Fra : Lars Stigaard

Dato : 22-02-04 22:18

Hej
Oki men bare "rå" ikke noget med at blancer eller koge det ?
og hvilken salat er bedst for har prøvet med iceberg og det var ikke noget
hit :)

Mvh. Lars Stigaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 00:18

Jeg smider næsten dagligt et par rå, afskallede, optøede ærter ned til mine.
Det er de helt tossede med, og da de er lette at stikke af med, får de også
lov at slås lidt for føden (jeg har ingen fisk der er store nok til at
æde en hel ært, så der er ½times underholdning i sådan et par stykker)

Fra : Plesner

Dato : 23-02-04 03:07

> Oki men bare "rå" ikke noget med at blancer eller koge det ?

Næh... der er ingen grund til at koge alle de gode ting ud af grøntsagerne,
vel ?

> og hvilken salat er bedst for har prøvet med iceberg og det var ikke
> noget hit :)

Hmmm... jeg scorer et enkelt blad her og der, men jeg ved ikke, hvilken
slags. Det kan godt være, at de skal have det et par gange, før de synes om
det.

plesner