Titel efterlyses dansk udgave af Thøge~
Fra : Kell

Dato : 09-02-04 18:52

Hej Jeg efterlyser titlen på en slags vuggevise....
man kan få den i en spilledåse til sine små babyer, når de ligger og sover i
Barnevognen

Jeg mener at det var Susanne Lana , som sang den for mange år siden ?? måske
25-30 år siden
Jeg så den ihvertfald i TV , hvor hun stod ved et vindu og kiggede ud.mens
hun sang den , den er meget smuk , og jeg elsker at nynne den , men kan ikke
huske teksten.. men mener at den var meget Sørgelig,,, Noget med...

"Nu er vi to alene "

Tror at Faderen og Moderen døde,,, eller sådan noget.
Skulle vist forestille at storesøster, sang den for lillebror..
Håber nogen kan huske den....

Har nogen , nogle goder ideér
Ellers må jeg prøve Jørgen De Myllius

--

Best regards
Venlig hilsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-02-04 19:58

Hej Kell

Det kan næsten kun være " Prøv og drøm noget smukt " Med Ole. Men selve
melodien er også kendt under komponistens navn. For den hedder vel egentligt
Brahms vuggevise.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-04 23:29

Benny Mortensen wrote:

> Det kan næsten kun være " Prøv og drøm noget smukt " Med Ole.

Teksten er skrevet af Volmer Sørensen. Nogen der ved, hvad der egentlig
blev af Ole?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-04 00:29

> Teksten er skrevet af Volmer Sørensen. Nogen der ved, hvad der egentlig
> blev af Ole?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Hej Kim

Han skulle efter sigende stadig bo i Svendborg. Det fik vi en forsinket
melding om, efter at jeg sidst der blev spurgt, i et øjebliks galskab, fik
ham rodet ind i Familien Andersen, hvad han jo naturligvis ikke var. Det var
jo Lille Bo ..
Så kom der et stykke tid senere, en melding om, at Ole boede i Svendborg, og
altid havde gjort det. Men hvad han laver idag, kan jeg ikke sige noget om.

M.V.H.....Benny

Fra : Kell

Dato : 11-02-04 01:01

Tak Venner !!!
Det er sku hurtigt at få Ekspert-hjælp i vores dage med den elektroniske
tidsalder.
Er der også allede nogen som har fundet teksten ?
Nu når dovenskaben er over mig ....

Utroligt.!! hvad folk ved, om det ene, eller det andet i dette forum,
Jeg er virkelig imponeret

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-02-04 15:37

Hej igen Kell

Skulle det gå rent galt, har jeg vist 2 stk single plader .

M.V.H.....Benny..

Fra : Kell

Dato : 11-02-04 01:37

Jeps !!
Jeg fandt teksten på
http://www.mor-far.dk/blandet/sangbog/sange.asp?SangId=289

Og jeg genkendte den med det samme

Jeg ved ikke om der er copyright på den, men jeg er glad for at have et kopi
alligevel .
Nu skal jeg bare finde den spilledåse /Uro igen, som kan spille melodien
:)