Opvarming af det meneskelige legeme
Fra : Søren 35 - Ølstykke

Dato : 09-02-04 17:37

Hej i gruppen

Ved I om der er nogen, som har undersøgt de fysiologiske omstændighederne
omkring opvarmingen af det meneskelige legeme ved saunabadning ?

Puls, blodtryk, hudtemperatur/legemstemperaturen kontra temperaturen og den
relative fugtighed i saunaen.

Søren (saunanørd)

Fra : N. Foldager

Dato : 10-02-04 00:25

On Mon, 9 Feb 2004 17:37:11 +0100, "Søren 35 - Ølstykke"
<leave@mealone.dk> wrote:

> [...]
>omkring opvarmingen af det meneskelige legeme ved saunabadning ?
>
>Puls, blodtryk, hudtemperatur/legemstemperaturen kontra temperaturen og den

Der er selvfølgelig lavet i hundredevis af undersøgelser af
omgivelsernes, herunder temeperaturens, indflydelse på en lang række
fysiologiske parametre hos forskellige typer individer (køn,
børn/voksne, gravide, sygelige tilstande etc.)

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Søren 35 - Ølstykke

Dato : 10-02-04 17:17

"N. Foldager" <nfoldager-delete@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> fysiologiske parametre hos forskellige typer individer (køn,
> børn/voksne, gravide, sygelige tilstande etc.)

Det vidste jeg egentlig godt.
Det jeg mente var, om der var nogen her i gruppen, som kunne henvise til
materiale på Nettet.

Søren

Fra : N. Foldager

Dato : 10-02-04 21:33

Søren 35 - Ølstykke

>Det vidste jeg egentlig godt.
>Det jeg mente var, om der var nogen her i gruppen, som kunne henvise til
>materiale på Nettet.

Der kan jeg kun foreslå dig at søge efter ord som "body temperature",
"hot tub", "sauna", "hyperthermia".

Du får dog nok mere ud af at søge i den videnskabelige litteratur.

Venlig hilsen

Niels Foldager