Hvorfor vender mac'er denne skråstreg?
Fra : Martin Petersen

Dato : 09-02-04 17:41

På denne side:

www.danskforfatterforening.dk

er en række links ude til venstre.
Når man klikker på "medlemsliste", virker mac og pc forskelligt. PC'ere
ser ud til at komme på uden problemer, mens mac'er
går efter denne adresse:

http://www.danskforfatterforening.dk/medlemsliste\medllist.html

- og selvfølgelig får fejl 404, fordi den sidste slash vender forkert.
Hvis man skriver:

http://www.danskforfatterforening.dk/medlemsliste/medllist.html

kommer man fint ind på medlemslisten.

Hvordan kan denne "mac-diskriminerende fejl" opstå, og hvad kan man råde
den webansvarlige til at gøre?

Alle sidens andre links virker fint med mac.

v.h
MartinP (mac)

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 09-02-04 17:50

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> http://www.danskforfatterforening.dk/medlemsliste\medllist.html
>
> - og selvfølgelig får fejl 404, fordi den sidste slash vender forkert.

Den vender forkert i koden.

> Hvordan kan denne "mac-diskriminerende fejl" opstå, og hvad kan man
> råde den webansvarlige til at gøre?

rette den trykfejl som han har lavet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-02-04 18:07

Soeren Nielsen <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

> Den vender forkert i koden.

> rette den trykfejl som han har lavet.

Tak til jer begge to for "hurtig ekspedition"!
Har sendt informationen videre til rette vedkommende.
v.h
Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-04 17:52

"Martin Petersen" <xmartinmarius@petersen.mail.dk> skrev

> [...]
>
> http://www.danskforfatterforening.dk/medlemsliste\medllist.html
>
> - og selvfølgelig får fejl 404, fordi den sidste slash vender forkert.

Skal det forstås sådan, at der i kildekoden er bruget en backslash lige før
medllist.html?
En sådan formulering vil en PC muligvis forstå, men så vidt jeg husker,
kender mac-folket ikke dette tegn. Derfor vil en mac-browser fejle.

> http://www.danskforfatterforening.dk/medlemsliste/medllist.html
>
> kommer man fint ind på medlemslisten.
>
> Hvordan kan denne "mac-diskriminerende fejl" opstå, og hvad kan man råde
> den webansvarlige til at gøre?

Fortæl webmaster, at backslash ikke skal bruges i et link. Kun forward slash
er lovlig

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-02-04 17:58

xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) skrev :

> [...]
>Når man klikker på "medlemsliste", virker mac og pc forskelligt. PC'ere
>ser ud til at komme på uden problemer, mens mac'er

Det har ikke med Mac at gøre, den der har lavet siden har lavet
linket med \ (se i kildekoden).

En fejl som IE retter og derfor virker linket i IE, men ikke i
andre browsere, heller ikke på PC.

IE burde ikke rette fejlem, så den, der laver siden kan se, at
han/hun har lavet en fejl.
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-02-04 18:02

Knud Gert Ellentoft skrev:

>En fejl som IE retter og derfor virker linket i IE, men ikke i
>andre browsere, heller ikke på PC.

Desværre retter Opera (7.23) også fejlen.

--
Bertel

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-02-04 19:57

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote:

> Desværre retter Opera (7.23) også fejlen.

Webmasteren har nu rettet fejlen. Tak for supporten.

v.h
Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-04 21:58

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> En fejl som IE retter og derfor virker linket i IE, men ikke i
> andre browsere, heller ikke på PC.

Det virker nu fint i Opera der også bare retter fejlen. Mozilla
derimod får en 404 fejl.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-02-04 22:20

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> skrev :

>Det virker nu fint i Opera der også bare retter fejlen. Mozilla
>derimod får en 404 fejl.

Det gjorde det ikke sidst, der var en med samme problem, men der
er også kommet et par nye versioner siden.

Så jeg tjekkede ikke i Opera.
--
Knud

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-02-04 22:53

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

> Mozilla
> derimod får en 404 fejl.

Ikke mere. Fejlen er rettet.
mp

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-04 23:59

xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote in

> Ikke mere. Fejlen er rettet.

Derfor får Mozilla alligevel en 404 fejl hvis man har en \ istedet
for en / :)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/