Musiknummer i P4 hvilket???
Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-02-04 16:37

Hej alle

Her på P4 ca. kl 16.25 spillede de en sang med omkvædet "free my
soul". Det er en klassiker, men jeg kan ikke huske titlen. Jeg kender
den bare ikke med denne sanger.

Jeg fik desværre ikke hørt, hvad hun sagde, men det lød i retning af
DUU B Ray -altså hvis jeg skal beskrive det med lydord

Nogen som ved, hvem det er og eventuelt pladens titel?

P4 har ikke playlister på nettet, så der kan man ikke finde det.

Claus

Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 09-02-04 20:45

> [...]
>
> Nogen som ved, hvem det er og eventuelt pladens titel?
>
> P4 har ikke playlister på nettet, så der kan man ikke finde det.

Hej Claus

Jeg tror det er "Dobie Gray" med "Drift Away" du leder efter. Den er fra
70'erne og jeg vil også, uden at tøve, kalde det en klassiker. Uncle Kracker
har iøvrigt indpillet en version sidste år.

mvh Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-02-04 01:17

Uheldigvis faldt Claus Hegelund Skaarup over tastaturet og skrev
derved følgende:

> Jeg tror det er "Dobie Gray" med "Drift Away" du leder efter. Den er
> fra 70'erne og jeg vil også, uden at tøve, kalde det en klassiker.
> Uncle Kracker har iøvrigt indpillet en version sidste år.

Tak, men er du sikker på navnet?

Lige præcis det har jeg ikke søgt på hos cdon.com, men mange andre
mystiske navne. Men jeg kan alligevel ikke finde det navn på hverken
google eller cdon.com.

Det er da også helt utroligt, som de snøvler i danmarks radio!. Jeg
har lige optaget en livekoncert med Hans Thessink, og det er nærmest
umuligt at høre, hvad speakeren siger, når han siger hans navn i
slutningen af koncerten.

Claus

Fra : Hallum

Dato : 11-02-04 01:24

> [...]
> har lige optaget en livekoncert med Hans Thessink, og det er nærmest
> umuligt at høre, hvad speakeren siger, når han siger hans navn i

Hejsa Claus

Jo den er vist god nok - det er Dobie Gray :
http://makeashorterlink.com/?Q3A223E57

Iøvrigt er www.allmusic.com vores væææn når vi
skal slå kunstner, album navn, sang titel osv. op :))

mvh. Hallum

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-02-04 19:12

Uheldigvis faldt Hallum over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jo den er vist god nok - det er Dobie Gray :
> http://makeashorterlink.com/?Q3A223E57

Ok, det er smart. Men der er ikke meget om ham på google...

Sjovt nok, så sad jeg netop og tænkte på, om det var M. Bolton, fordi
det lød faktisk lidt ligesom ham. Og jeg kan se, at han også har lavet
den...

Umiddelbart syntes jeg bare, at det ikke lød som en ældre
indspilning... Iøvrigt er det møgirriterende, at P4 ikke gider at lave
playlister. P3 gør det, men det er ligegyldigt for mit vedkommende!

> Iøvrigt er www.allmusic.com vores væææn når vi
> skal slå kunstner, album navn, sang titel osv. op :))

Den kendte jeg ikke, men det gør jeg nu

Claus