Polo 1.3 ´85 - Tomgang/tændspole/accelerat~
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 16:24

Hej til alle,

Jeg er ny herinde og har "lurket" i krogene et stykke tid.

Da der synes at være nogle kyndige mennesker tilstede herinde, må dette være
stedet at stille et spørgsmål.

Jeg har en Polo Coupe fra 85 (HK motor)

Jeg har udskiftet stort set alle tændingsdele over den sidste måneds tid.
Dvs. nye tændrør, nye tændkabler, ny rotor/fordelerdæksel. Jeg satte i
forlængelse heraf en ny tændspole og kondensator på......herefter faldt
omdrjninger i tomgang til uudholdelige knapt 500 RPM..

Nuvel....jeg kan ikke gennemskue hvorledes spolen skulle kunne forårsage
dette fald i RPM..nogen idéer ?

Jeg satte herefter et nyt luftfilter på, stillede tændingen så godt som
muligt med tændingspisol, skiftede samlemufferne på alle vacuumslanger
mellem fordeler, luftfilterkasse og karburator.

Dette skete der ikke noget ved ! Godt så !
Stillede tomgangsskruen lidt i vejret på karburatoren (Pierburg 2E3 -
skrammel) og den går nu let hoppende omkring 800-850 RPM som foreskrevet i
biblen. Den har dog svært ved at tage gassen når den er meget kold og hopper
en smule ved accelaration også når den er varm.

Nogen forslag til hvor slangen i paradis befinder sig ?
Er CO-skruen stillet med for mager blanding ? Skal der mere karb.sprit på
dyret ? Er der nogle vacuumslanger jeg har overset ? Nye platiner ? Andet ?

Iøvrigt tak for et godt forum.

Venligst

Mikkel