Hvad er SPAX på jeres biler ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 15:58

Det tyske bilblad "SportAuto" bruger en måleenhed (som de selv har
opfundet), når de beskriver de biler de tester, og den enhed kalder de for
SPAX (SPortAuto indeX).
Den udregnes på følgende måde:
(vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

F.eks. min Sierra 1,6 ser sådan ud:
1000/75+13 = 13,2

BMW 645Ci:
1707/333+5,4 = 5,3

Ferrari Challenge Stradale:
1387/425+4,4 = 3,8

Lotus Komo-Tec-Elise:
817/220+4,5 = 4,1

Hvordan ser det ud for jeres biler ?
Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 09-02-04 16:09

Hejsa

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> de for SPAX (SPortAuto indeX).
> Den udregnes på følgende måde:
> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

Ehhh.... de udregninger forstår jeg ikke ?

Er vi enige om at der står 871 divideret med 220 + 4,5 ?

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 16:14

Brian wrote:

> Ehhh.... de udregninger forstår jeg ikke ?
>
> Er vi enige om at der står 871 divideret med 220 + 4,5 ?

Der har indsneget sig en "lille" fejl, da jeg har glemt at skrive, at man
skal dividere resultatet med 2.
Så der skal stå:
(817/220+4,5)/2 = 4,1
Sorry 'bout that.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 09-02-04 16:22

Hejsa

Per Beer Hansen wrote:

> Der har indsneget sig en "lille" fejl, da jeg har glemt at skrive, at
> man skal dividere resultatet med 2.

Ach see....

Well... Ford Escort 1.6 Savoy ;)

(850/90+10,8)/2 = 10,1

Udemærket for en gammel spand, men om den kan leve op til
de tal på dette tidspunkt i karrieren, er nok mere tvivlsomt :)

/Brian

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-02-04 19:29

Per Beer Hansen wrote:

> Der har indsneget sig en "lille" fejl, da jeg har glemt at skrive, at man
> [...]

Så in short er det gennemsnittet af vægt/effektforholdet og 0-100
tiden..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-04 14:34

Thomas Strandtoft wrote:

> Så in short er det gennemsnittet af vægt/effektforholdet og 0-100
> tiden..

Jeps, det er korrekt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-02-04 16:11

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> SPAX (SPortAuto indeX).
> Den udregnes på følgende måde:
> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

Du kan ikke regne :) din bliver vist nærmere 26.3

Min bliver 18.7

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 16:13

Roberto Saldo wrote:

> Du kan ikke regne :) din bliver vist nærmere 26.3

Jo jeg kan godt regne, men jeg kan ikke skrive, jeg glemte at man skal
dividere resultatet med 2
Min fejl.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Møller

Dato : 09-02-04 17:02

Cooper S 1967: (600/77+8,1)/2 = 7,9

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 17:07

Per Beer Hansen skrev:

> Jo jeg kan godt regne, men jeg kan ikke skrive

LOL
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 07:45

Per Beer Hansen wrote:

> Jo jeg kan godt regne, men jeg kan ikke skrive, jeg glemte at man skal
> dividere resultatet med 2
> Min fejl.

Jamen så er mit tal 9.35 :)

Fra : Peder

Dato : 09-02-04 16:21

Den Mon, 9 Feb 2004 15:57:34 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev:

> [...]
>1000/75+13 = 13,2
>Hvordan ser det ud for jeres biler ?
>Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

Sharan TDII: Ca. 1600/110+16 = 30,5 (øj!) Den føles ellers hurtigere

Nissan SRX: ? Hvad har sådan en fyr egentlig af hk? Jeg synes jeg
hører at den skulle have flere end de 143, der er opgivet?

Yamaha R6: 162/120+2,9 = 4,22

--
Peder
R6 - hullet (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 16:28

Peder wrote:

> [...]
>
> Nissan SRX: ? Hvad har sådan en fyr egentlig af hk? Jeg synes jeg
> hører at den skulle have flere end de 143, der er opgivet?

Jeg har lavet en fejl, jeg glemte at skrive at resultatet skal divideres med
2.
Dine resultater bliver derfor noget pænere, nemlig henholdsvis 15,3 og 2,11.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-02-04 20:53

Peder wrote:
> Yamaha R6: 162/120+2,9 = 4,22

Yamaha R1 (i bil): (450/166+4)/2= 3,36
Mitsubishi L200: 1700/105+ca. 20= ca. 18

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peder

Dato : 10-02-04 09:25

Den Mon, 9 Feb 2004 20:52:47 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> skrev:

> [...]
Og med korrekt formel (der var lige det med halveringen) - 2,11

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 09:32

Peder wrote:

> Og med korrekt formel (der var lige det med halveringen) - 2,11

Ded sgutte en bil - (se subj)

Der skal være pladder på'en ellers kan man ikke køre ud efter øl!

Ded var bedre.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-02-04 09:59

Roberto Saldo wrote:

> Der skal være pladder på'en ellers kan man ikke køre ud efter øl!

Jeg drikker ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 10:17

Morten Fruergaard wrote:

> Jeg drikker ikke...

Det gør jeg heller ikke, men engang imellem nyder jeg en flaske rødvin
eller en øl hvis det er varmt!

Hmmm du ved godt at summen af laster altid er konstant ikke?
Går du heller ikke med damer?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-02-04 10:42

Roberto Saldo wrote:
> Hmmm du ved godt at summen af laster altid er konstant ikke?
> Går du heller ikke med damer?

Niks. Må ikke for konen...
Men racerbilen, 4x4'erne mv. bruger pengene i stedet... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 10:45

Morten Fruergaard wrote:

> Niks. Må ikke for konen...
> Men racerbilen, 4x4'erne mv. bruger pengene i stedet... :-|

Ja lidt må legetøjet da tælle ;)

Fra : Peder

Dato : 10-02-04 11:28

Den Tue, 10 Feb 2004 09:31:33 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> skrev:

>Ded sgutte en bil - (se subj)

Det ved jeg da godt. Men jeg savner nu at køre på den alligevel.

Der er ingen der kan hjælpe mig med data på min Almera 2.0 SRX fra
1998?

Den er opgivet til 143 HK, men jeg har læst at den skulle have flere
end det??

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 11:41

"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den er opgivet til 143 HK, men jeg har læst at den skulle have flere
> end det??

Kør den på rullefelt - det er lettest

Jeg har vist kun set en enkelt motor magen til min på felt, der har haft
under 190hk - så min skal også på felt ved lejlighed

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 18:49

On Tue, 10 Feb 2004 11:40:51 +0100, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>Jeg har vist kun set en enkelt motor magen til min på felt, der har haft
>under 190hk - så min skal også på felt ved lejlighed

Rolig nu - en rullefelttest er aldrig bedre end ham, der betjener det.
Og der snydes bravt for at tilfredsstille kunderne!

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 11:41

Peder wrote:

> [...]
> 1998?
>
> Den er opgivet til 143 HK, men jeg har læst at den skulle have flere

Biltorvet kender kun en GTI HB fra 1998 og det er:

Antal døre : 3
Egenvægt : 1125 kg
Acceleration 0-100 km/t : 8,2 s
Tophastighed : 210 km/t
Effekt : 143 HK
Drejningsmoment : 178 NM

GTI modellen burde være en anelse mere hidsig end SRX?

Fra : Peder

Dato : 10-02-04 12:17

Den Tue, 10 Feb 2004 11:40:50 +0100, Roberto Saldo

>Biltorvet kender kun en GTI HB fra 1998 og det er:
>
>Antal døre : 3
>Egenvægt : 1125 kg
>Acceleration 0-100 km/t : 8,2 s
>Tophastighed : 210 km/t
>Effekt : 143 HK
>Drejningsmoment : 178 NM

OK. Tak.

>GTI modellen burde være en anelse mere hidsig end SRX?
SRX er betegnelsen for Almera GTi fra 1998 og frem.
Samme motor. Den er nu hidsig nok.

Det var her jeg faldt over de ekstra HK (da jeg ledte efter specs)

Nåmen SPAX må være: (1125/143+8,2)/2 = 8,03

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 12:42

Peder wrote:

> [...]
> Samme motor. Den er nu hidsig nok.
>
> Det var her jeg faldt over de ekstra HK (da jeg ledte efter specs)

Jeg har også set den, men jeg tror nu du skal ha' den rullet efter at
ha' kørt på 98 + et eller andet renseaditiv et stykke tid hvis du vil
være helt sikker på mere.

> Nåmen SPAX må være: (1125/143+8,2)/2 = 8,03

Også ganske respektabelt.

Min Yoda 3s-fe 1998ccm dohc 1995-1998 elastik står også til
140hk/187Nm i udlandet, men har nominelt 126hk/178Nm her i DK, sikkert
noget forurenings-noget.

Se fex <http://www.thermactor.com/files/pages/Info/toyoeng.html>

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 13:05

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Min Yoda 3s-fe 1998ccm dohc 1995-1998 elastik står også til
> 140hk/187Nm i udlandet, men har nominelt 126hk/178Nm her i DK, sikkert
> noget forurenings-noget.

En bekendt fik rullet hans Carina E 2.0 ved ScanTune... den havde 125,9hk -
nøj, hvor var han utilfreds. Husker ikke hvor meget moment den havde...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 13:21

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> En bekendt fik rullet hans Carina E 2.0 ved ScanTune... den havde 125,9hk -
> nøj, hvor var han utilfreds. Husker ikke hvor meget moment den havde...

Så gider jeg ikke spilde penge på det :)
Det er da rimeligt omtrent 126hk anyway.
I det mindste er det ikke en eller anden GDI der mangler halvdelen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-02-04 16:20

((1325/200)+7,5)/2=7,0625

Fra : Troels Pedersen

Dato : 09-02-04 16:24

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> de for SPAX (SPortAuto indeX).
> Den udregnes på følgende måde:
> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

Skørt... Men anyways...

> Hvordan ser det ud for jeres biler ?
> Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

Min er:
(1100/120+10)/2 = 9,6.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-02-04 12:10

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min er:
> (1100/120+10)/2 = 9,6.

> MVH Troels
> Ford Sierra 2.0i DOHC

Tak Troels, nu slipper jeg jo for at regne min ud

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Leonard

Dato : 09-02-04 16:27

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

Der er altså noget med regnereglerne der ikke passer her:

>F.eks. min Sierra 1,6 ser sådan ud:
>1000/75+13 = 13,2

1000/75=13,333 + 13 = 26,3

Ellers skal du have nogle parenteser ind.

For min Lupo 3L:
800/61+14,5= 27,6

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 16:29

Leonard wrote:

> Der er altså noget med regnereglerne der ikke passer her:

Jeps, en forglemmelse fra min side, det hele skal divideres med 2.

> 1000/75=13,333 + 13 = 26,3
>
> Ellers skal du have nogle parenteser ind.
>
> For min Lupo 3L:
> 800/61+14,5= 27,6

Som derfor ender med 13,8.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 19:01

> 1000/75=13,333 + 13 = 26,3

Nå.....på min Sierra 1.6 reg. attest stod der godt nok 1050 Kg )
1050/75 = 14 + 13 = 27 / 2 = 13.5

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Lars Frandsen

Dato : 09-02-04 19:44

> Nå.....på min Sierra 1.6 reg. attest stod der godt nok 1050 Kg )
> 1050/75 = 14 + 13 = 27 / 2 = 13.5

Jamen, så kan jeg lige "slå" dig, da min Seat Cordoba vejer 1000 kg, så:

(1000 / 75 + 13,2 ) / 2 = 13,3
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 07:48

Tom wrote:

> Nå.....på min Sierra 1.6 reg. attest stod der godt nok 1050 Kg )
> 1050/75 = 14 + 13 = 27 / 2 = 13.5

Rusthuller er lettere end stål ;)

Fra : Michael Werge

Dato : 09-02-04 16:29

Min XR3i får således SPAX indexet (950/105+10,5)/2 = 9,8

VH Michael

Fra : René Lønstrup

Dato : 09-02-04 16:45

Per Beer Hansen wrote:
> Hvordan ser det ud for jeres biler ?

Toyota MR2 1.6i:
(975kg/124hk+8,5)/2 = 8,18

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 16:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40279fde$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Volvo T6 ab fabrik:

(1640/272+7,2)/2 = 6,61

Volvo T& iflg BSR:

(1640/334+6,5)/2 = 5,70

Nissan Silvia 2.0i 16V DOHC:

(1140/150+8,1)/2 = 7,85

Renault Clio II 1.6i:

(980/90+10,5)/2 = 10,69

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-02-04 17:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) / 2 = SPAX :)

Ud fra standardopgivelserne ser det sådan ud for min Uno:

(940/111+8,3)/2=8,38. Det skal nok blive bedre med tiden :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 17:07

Per Beer Hansen skrev:

> Hvordan ser det ud for jeres biler ?
> Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

....nu har jeg ikke lige 0-100 for Kadetten - ved kun, at GF forlanger
ekstra p.g.af "accelarationsevnen" *host* , så jeg må nøjes med
motorcyklen (Suzuki GSX 1100 E):

237/111+4,0 : 2 = 3,07

....det er vist med at skynde sig, inden de sidste kjøvenhavnere å så ham
fra Vejle kommer til...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 08:27

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> ...nu har jeg ikke lige 0-100 for Kadetten - ved kun, at GF forlanger
> ekstra p.g.af "accelarationsevnen" *host* , så jeg må nøjes med
> motorcyklen (Suzuki GSX 1100 E):

0-100 på 9 sekunder hvis jeg husker ret...

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 09:36

Bjørn skrev:

> 0-100 på 9 sekunder hvis jeg husker ret...

....min tårnstiver øger jo vægten lidt...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 13:07

> ...min tårnstiver øger jo vægten lidt...

Hehe... og hvis jeg har ret kan JEG sikkert få din tårnstiver foræret nu
hvis jeg er interesseret? :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-02-04 17:25

Bjørn skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> Hehe... og hvis jeg har ret kan JEG sikkert få din tårnstiver foræret
> nu hvis jeg er interesseret? :)

....he he...du har ALTID ret... :)
Hans

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-02-04 18:07

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> 817/220+4,5 = 4,1
>
> Hvordan ser det ud for jeres biler ?
> Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

tja, hvorfor ikke
(1200/171+7,7) /2 = 7,36

Mvh Lars

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 09-02-04 18:26

Passat VR6.
(1300/174 + 9)/2 = 8,2

Morten.

Fra : Low_

Dato : 09-02-04 18:34

Vectra Turbo.
(1325/204 + 6,4)/2 = 3.15
(Standart opgivelserne)

Kristian

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 19:50

Low_ skrev:

> Vectra Turbo.
> (1325/204 + 6,4)/2 = 3.15
> (Standart opgivelserne)

....du regner det ikke rigtigt ud; men det var måske heller ikke
meningen?

- sådan her ska det gøres:

1325 : 204 = 6,495 + 6,4 = 12,895 : 2 = 6,448
Hans

Fra : Low_

Dato : 09-02-04 20:43

Det lød da godt ;)

Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 19:16

> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX
> Hvordan ser det ud for jeres biler ?

Vectra 2.0 fra 1990:

Standardopgivelser: 1050/115+10,5/2= 9,8
Opgivelser baseret på målinger: 1050/120+9,5= 9,125

I eksemplet baseret på målinger er der taget udgangspunkt i den laveste
effektmåling ved fire målinger på to forskellige rullefelter - det ene hos
Teknologisk Institut. Samtidig er der lagt 0,5 sekund til i forhold til en
accelerations-G-techmåling fra 0-96 km/t med to mand, og fuld tank. Jeg
mener selv, det er det mest præcise.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 19:18

> Hvordan ser det ud for jeres biler ?
> Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

1250 / 115 + 11 / 2 ~ SPAX 11

og så er der jo morfar-effekten som gør at vi havner på 6.05 i flg husets
lommeregner

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 09-02-04 19:49

> 1250 / 115 + 11 / 2 ~ SPAX 11
>
> og så er der jo morfar-effekten som gør at vi havner på 6.05 i flg husets
> lommeregner

Med hvilken formel beregnes morfar-effekten?

Hilsen Jacob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 08:12

Tom wrote:

> 1250 / 115 + 11 / 2 ~ SPAX 11
>
> og så er der jo morfar-effekten som gør at vi havner på 6.05 i flg husets
> lommeregner

Hvad er M-E?
Parkinsons syge og grøn stær?

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 17:35

> Hvad er M-E?
> Parkinsons syge og grøn stær?

Nope ...Mondeo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-02-04 08:10

Tom wrote:

> husets

> Nope ...Mondeo

Bah! En gammel volvo eller mercedes er der da langt mere morfar over,
men det snerper!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-02-04 19:57

Per Beer Hansen wrote:

> Hvordan ser det ud for jeres biler ?
> Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

Indtil videre er den laveste (bedste) Bjørn Jørvad's:
Volvo T& iflg BSR:
(1640/334+6,5)/2 = 5,70

Og den højeste er Peder's:
Sharan TDII: Ca. 1600/110+16 = 30,5/2 = 15,3

Jeg har været med i en bil engang (som passager), med et SPAX-index på 2,2.
Nogen der kan slå den ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 21:52

On Mon, 9 Feb 2004 19:57:22 +0100, "Per Beer Hansen"

>Indtil videre er den laveste (bedste) Bjørn Jørvad's:
>Volvo T& iflg BSR:
>(1640/334+6,5)/2 = 5,70

Hva' ska' det fortælle een?
Det undrer mig, at tyskernes foretrukne yndling Nm ikke skal med i
regnestykket.............................................

Mine biler:
((1350/204)+7.2)/2 = 6.9
((1650/232)+7)/2 = 7

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-02-04 22:06

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Mine biler:
>((1350/204)+7.2)/2 = 6.9
>((1650/232)+7)/2 = 7

Hmmmm...

Jeg kan sgu' nok ikke regne på denne tid af natten

((1900/375)+7)/2 giver

(5.66)+7)/2 ~ 6.33 eller hür ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 09-02-04 22:10

On Mon, 09 Feb 2004 22:05:40 +0100, jan@stevns.net wrote:

> ((1900/375)+7)/2 giver
> (5.66)+7)/2 ~ 6.33 eller hür ?

6.033 - den første division giver 5.066

/Mogens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-02-04 08:10

Mogens... wrote:

> Hva' ska' det fortælle een?
> Det undrer mig, at tyskernes foretrukne yndling Nm ikke skal med i
> regnestykket.............................................

Nope, Nm siger ikke en dyt uden kendskab til gearingen.
Nm er 'indbygget' i 0-100 tiden.

> Mine biler:
> ((1350/204)+7.2)/2 = 6.9
> ((1650/232)+7)/2 = 7

Ikke dårligt.

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 18:36

On Tue, 10 Feb 2004 08:09:44 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Nope, Nm siger ikke en dyt uden kendskab til gearingen.
>Nm er 'indbygget' i 0-100 tiden.

Men alligevel - store værdier kan jo give et fornuftigt tal

-> "vi" rykker sgu'

/Mogens

Fra : Møller

Dato : 10-02-04 19:43

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Men alligevel - store værdier kan jo give et fornuftigt tal

Er alle tal ikke fornuftige?

Det er nok derfor, at traktorer accelerer så hurtigt
Containerskibe ligeså )
--
Møller

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 19:53

On Tue, 10 Feb 2004 19:43:05 +0100, "Møller" <eam@son.dk> wrote:

>Er alle tal ikke fornuftige?

Næh - i denne her sammenhæng er de laveste jo de bedste

>Det er nok derfor, at traktorer accelerer så hurtigt
>Containerskibe ligeså )

?

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-04 14:33

Mogens... wrote:

> Hva' ska' det fortælle een?

Det fortæller jo ikke så meget, men er en slags index hvor man kan putte
bilerne ind i til sammenligning.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 09-02-04 22:51

On Mon, 9 Feb 2004 19:57:22 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Og den højeste er Peder's:
>Sharan TDII: Ca. 1600/110+16 = 30,5/2 = 15,3

Så må Land-Rover'en på banen

Land Rover 90 turbo diesel ((1625/84)+23)/2=21,2 SPAX

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Jonas R.

Dato : 09-02-04 20:12

SNIP

Ehm

Audi S2 Coupe
((1450/310)+5)/2=4.8

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 00:21

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ehm
>
> Audi S2 Coupe
> ((1450/310)+5)/2=4.8

Jeg kunne nu godt tænke mig at udfordre dig.

Hr. Bjørn

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 07:34

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote in message

> Jeg kunne nu godt tænke mig at udfordre dig.

Du siger bare til :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 12:41

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du siger bare til :)

Til ..... hvis du kommer til udstillingen..;)

PS: Hvis Torben E kunne mande sig op også, ville der en Saab også (et så
og sige forenet Skandinavien).

Hr. Bjørn

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 13:13

Bjørn Jørvad wrote:
> Til ..... hvis du kommer til udstillingen..;)

Hvad sker der på udstillingen? Kan man køre ræs? For så skal jeg da til at
øve mig på at starte ;)

> PS: Hvis Torben E kunne mande sig op også, ville der en Saab også (et
> så og sige forenet Skandinavien).

Mod tyskland? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 13:20

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad sker der på udstillingen?

Der skal vi se på biler og hjertelig hilse på og gense hverandre.

> Kan man køre ræs?

Det kan man altid, men måske ikke lige på udstillingen.

> For så skal jeg da til at
> øve mig på at starte ;)

Tjaeee .... jeg drejer blot på tændningsnøglen, smiden gearstanden i D,
drejer på rattet og træder på speederen. Så kører den sgú...

Vi skal vel ikke spille Kiiinaskak...?...

> Mod tyskland? ;)

Hvem ved....Tyskland er jo også blevet forenet...

Hr. Bjørn

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 13:36

Bjørn Jørvad wrote:
SNIP
> Der skal vi se på biler og hjertelig hilse på og gense hverandre.

> Det kan man altid, men måske ikke lige på udstillingen.

hehe seføli kan man det :)

> Tjaeee .... jeg drejer blot på tændningsnøglen, smiden gearstanden i
> D, drejer på rattet og træder på speederen. Så kører den sgú...

Jep jep, mente øve mig på at starte hurtig, har jo ikke automatgear!

> Vi skal vel ikke spille Kiiinaskak...?...

> Hvem ved....Tyskland er jo også blevet forenet...

Sandt nok!

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 14:36

> Jep jep, mente øve mig på at starte hurtig, har jo ikke automatgear!

Jeg tror ikke, at Hr Bjørn er til "Striben-race" men mere en omgang hurtig
acceleration fra måske 140 km/t op opad... Volvo´er er jo mere limo-style
end knaldperle.

Men det lyder som et interessant projekt - jeg ville have moret mig ved at
stille op mod jer begge, da jeg havde lånt S60R´eren. Kørte mod en Calibra
med 250 hk (ifølge ejeren). Fra 140 til 180 km/t var det næsten det samme,
men så faldt Calibraen afgørende af, og Volvoen trak forbi i rask tempo. Det
samme gjorde sig gældende med en MB SLK 320 (0-100: 6,9 og topspeed 245) ,
som jeg fulgtes med 200 km på motorvejen.

... og så behøver jeg jo ikke igen at fortælle, hvordan Porscher, Lotus Super
Seven, og andre rigtige sportsvogne måtte trække til højre, da jeg kørte på
banen ved Biler for Alle i Herning...

(Men det var også våd bane med små snævre kurver)

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 15:11

Jan Wildau wrote:
SNIP

> Jeg tror ikke, at Hr Bjørn er til "Striben-race" men mere en omgang
> hurtig acceleration fra måske 140 km/t op opad... Volvo´er er jo mere
> limo-style end knaldperle.

Jamen det passer mig da helt fint, så behøves jeg ikke slide på
differentialer og lign.... Men en calibra er den heller ik speciel hurtigt
:)

> [...]
> trak forbi i rask tempo. Det samme gjorde sig gældende med en MB SLK
> 320 (0-100: 6,9 og topspeed 245) , som jeg fulgtes med 200 km på

Jaja nu må vi se, min trækker nu rask opad mod 300 km/t på spededometeret,
den er jo ikke elektronisk begrænset ...

> .. og så behøver jeg jo ikke igen at fortælle, hvordan Porscher,
> Lotus Super Seven, og andre rigtige sportsvogne måtte trække til
> højre, da jeg kørte på banen ved Biler for Alle i Herning...

Nej det behøves du ikke ;)

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 15:24

> Jamen det passer mig da helt fint, så behøves jeg ikke slide på
> differentialer og lign.... Men en calibra er den heller ik speciel hurtigt
> :)

Jeg vil tro, at 250 hk i en Calibra svarer til en Audi Coupe med måske 280
hk, da en Audi Coupe med 174 hk er 15 km/t langsommere end en Calibra med
blot 170 hk. Calibraen har jo en meget fornem lav vindmodstand.

> Jaja nu må vi se, min trækker nu rask opad mod 300 km/t på spededometeret,
> den er jo ikke elektronisk begrænset ...

Men dit speedometer viser alt for meget..

> Nej det behøves du ikke ;)

*LOL*

Men det er en absolut kanonfed bil, du har dig - og der er med garanti ikke
ret meget, der følger med.

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 15:40

Jan Wildau wrote:
SNIP
> [...]
> måske 280 hk, da en Audi Coupe med 174 hk er 15 km/t langsommere end
> en Calibra med blot 170 hk. Calibraen har jo en meget fornem lav

Joh joh sandt nok, men der er jo også forskel på momentet og hvor hurtigt
momentet kommer. En Audi S2 har jo en cylinder ekstra og giver momentet
hurtigere imod en 2.0 4 cylindret pumpet calibra :)

> Men dit speedometer viser alt for meget..

Ja det ved jeg da godt også derfor jeg skrev speedo....

> *LOL*
>
> Men det er en absolut kanonfed bil, du har dig - og der er med
> garanti ikke ret meget, der følger med.

Nah har ik tabt til noget endnu, men det kommer jo nok

/Jonas

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 15:52

> Joh joh sandt nok, men der er jo også forskel på momentet og hvor hurtigt
> momentet kommer. En Audi S2 har jo en cylinder ekstra og giver momentet
> hurtigere imod en 2.0 4 cylindret pumpet calibra :)

Det betyder ikke nødvendigvis noget med den ekstra cylinder - men det giver
en rigtig lækker lyd.

> Ja det ved jeg da godt også derfor jeg skrev speedo....

> Nah har ik tabt til noget endnu, men det kommer jo nok

Hvis du bliver dygtig til at starte (av min gearkasse og min kobling), går
der formentlig meget, meget lang tid, inden du taber ved et lyskryds. De
mange kræfter i kombination med den lave egenvægt og dit firehjulstræk er en
"stærk snaps" for de fleste andre biler.

Hvad var det, den kom til at stå dig i på danske plader?

(Jeg ville nyde at få en tur engang)

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 16:59

Jan Wildau wrote:
SNIP
> Det betyder ikke nødvendigvis noget med den ekstra cylinder - men det
> giver en rigtig lækker lyd.

Sandt nok....Men det kan godt have en indflydelse...

> Hvad var det, den kom til at stå dig i på danske plader?

140tkr lige pt, men får nok 10tkr tilbage iafgift...

> (Jeg ville nyde at få en tur engang)

Mon ikke det kan lade sig gøre en dag!

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 17:10

> Mon ikke det kan lade sig gøre en dag!

Det håber jeg..

/Jan W Nielsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 11-02-04 21:44

> Nah har ik tabt til noget endnu, men det kommer jo nok

Du har jo heller ikke været rigtigt på Striben ;)

Fra : Jonas R.

Dato : 11-02-04 22:13

Claus Fabritius wrote:
> "Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du har jo heller ikke været rigtigt på Striben ;)

Nej har jeg ikke, men har heller ik tænkt at køre der... For stor chance for
at blive snuppet ....

Fra : Jak

Dato : 12-02-04 14:05

On Wed, 11 Feb 2004 22:12:59 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Nej har jeg ikke, men har heller ik tænkt at køre der... For stor chance for
>at blive snuppet ....

Så vil heller kører under forhold du ikke selv har styr over?

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 19:09

> Så vil (du) heller kører under forhold du ikke selv har styr over?

Hold nu din k*ft, Jak.

Man er ved at "kløjs" i din frelste holdning.

/Jan W Nielsen

Fra : Jak

Dato : 13-02-04 09:59

On Thu, 12 Feb 2004 19:08:58 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>for

>Hold nu din k*ft, Jak.

Hvorfor skulle jeg dog det?

>Man er ved at "kløjs" i din frelste holdning.

Frelste?
Så fordi man er ikke køre med hovedet under armen så man ligepludselig
frelst?

Fra : Jan Wildau

Dato : 13-02-04 14:13

> Frelste?

Ja.

> Så fordi man er ikke køre med hovedet under armen så man ligepludselig
> frelst?

Absolut ikke.

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 12-02-04 22:58

Jak wrote:
SNIP
> Så vil heller kører under forhold du ikke selv har styr over?

Nah jeg vil da helst køre på en lukket bane... Men jeg vil ikke lige og fyre
den af på striben for at blive taget af en paner i den anden ende...

Og der hvor jeg kører skulle jeg mene at jeg har styr på forholdene. Du ved
motorveje uden trafik og såen, ik så svært at overskue !

/Jonas

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 16:17

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> PS: Hvis Torben E kunne mande sig op også, ville der en Saab også (et så
> og sige forenet Skandinavien).

Mande mande mande, jo så er den der. Men hvis der holdes stille og
startes, så ved jeg godt hvem der vinder, så er mine penge på tyskland.

Prøver vi fra feks. 100, er jeg lige så sikker på resultatet

Torben E

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 17:11

> Prøver vi fra feks. 100, er jeg lige så sikker på resultatet

Ha-ha.. Så er der lagt op til en rigtig herre-duel i herre-biler..

/Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 18:34

Torben E wrote:
SNIP
> Prøver vi fra feks. 100, er jeg lige så sikker på resultatet

Hmm hvor meget moment har den saab? For jeg er nu også rimelig sikker på
resultatet.... ;)

/JOnas

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 18:37

> Hmm hvor meget moment har den saab? For jeg er nu også rimelig sikker på
> resultatet.... ;)
>
> /JOnas

Jeg vil skyde på ca. 550 nm

Torben E

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 18:42

Torben E wrote:
SNIP
> Jeg vil skyde på ca. 550 nm

Jeg tror så bare jeg klapper kaje nu :) ... Så kan man godt forstå du er
sikker på resultatet :)

Jonas

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 18:54

> Jeg tror så bare jeg klapper kaje nu :) ... Så kan man godt forstå du er
> sikker på resultatet :)

Sidst den blev målt gav den 486nm, med der er sket ændringer siden

Torben E

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 19:40

On Tue, 10 Feb 2004 18:41:39 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg tror så bare jeg klapper kaje nu :) ... Så kan man godt forstå du er
>sikker på resultatet :)

Jow, jow - hvis han ellers kan få bid. Dér er du jo eet skridt foran.

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 19:43

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jow, jow - hvis han ellers kan få bid. Dér er du jo eet skridt foran.

Nærmere 2, men talen gik på roll on fra 100

Torben E

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 19:55

On Tue, 10 Feb 2004 19:43:14 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>Nærmere 2, men talen gik på roll on fra 100

Med dé kræfter og dét moment du nævner, må din bil være vanskelig at
"holde ved jorden" (max træk). Diverse elektroniske hjælpemidler gør
ikke sagen bedre, da det "ødelægger" trækkraften.

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 19:58

> Med dé kræfter og dét moment du nævner, må din bil være vanskelig at
> "holde ved jorden" (max træk). Diverse elektroniske hjælpemidler gør
> ikke sagen bedre, da det "ødelægger" trækkraften.

Ved 100+ i fint vejr er der ikke problemer med grebet.

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 21:00

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ved 100+ i fint vejr er der ikke problemer med grebet.

Hvor må det være surt at eje sådan en potte ..... det pisregner jo altid
her hjemme...)

Hr. Bjørn

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 21:02

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor må det være surt at eje sådan en potte ..... det pisregner jo altid
> her hjemme...)

Ja, du må da også kende til problemet

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 21:11

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, du må da også kende til problemet

Ikke så meget, da jeg en vant til morfar-kørsel, har TC og W på
gearvælgeren samt ikke at forglemme en ultra let speederfod..;)

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 21:20

On Tue, 10 Feb 2004 21:10:50 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Ikke så meget, da jeg en vant til morfar-kørsel, har TC og W på
>gearvælgeren samt ikke at forglemme en ultra let speederfod..;)

Ja, dé oevrvejelser er vi andre med 4x4 og megen power jo fuld-stændig
ude over. Det trækker bare under alle konditioner

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 21:52

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det trækker bare under alle konditioner

Ja, i dette herrens vejr kører jeg altså med lukkede vinduer og soltag.

Mit klimaanlæg trækker ikke...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 21:54

On Tue, 10 Feb 2004 21:51:57 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Ja, i dette herrens vejr kører jeg altså med lukkede vinduer og soltag.
>Mit klimaanlæg trækker ikke...

Jow, jow -> blot reducere temp. lidt. Så skal du høre "kvinden" :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 21:59

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow, jow -> blot reducere temp. lidt. Så skal du høre "kvinden" :)

Uha da da...

PS: Jeg har været ovre ved Starmark 3 gange nu (på forskellige dage),
hvor den sidste gang, var en klar aftal. Det er sælgerens private potte
og hans kone er *tilsyneladende* skyld i, den ikke er med på arbejde.
Jeg blev temmelig knotten i dag, så han lovede at komme hjem til mig
privat og fremvise køretøjet. Nu får vi se.......
Jeg ankom alle gange i mit arbejdstøj og måske har det skræmt ham (af
bare fisefornemhed), så jeg knurrede ret meget over at min tid er
betragtelig dyrere at spilde end hans.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 22:02

On Tue, 10 Feb 2004 21:59:25 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>PS: Jeg har været ovre ved Starmark 3 gange nu (på forskellige dage),
>hvor den sidste gang, var en klar aftal. Det er sælgerens private potte

Hmm - altså ikke Starmark, men kommissionssalg...

>og hans kone er *tilsyneladende* skyld i, den ikke er med på arbejde.

Hva' fanden laver en kvinde bag rattet i min vogn!!!

>Jeg blev temmelig knotten i dag, så han lovede at komme hjem til mig
>privat og fremvise køretøjet. Nu får vi se.......

He, he - du ka' det gylle der

>Jeg ankom alle gange i mit arbejdstøj og måske har det skræmt ham (af
>bare fisefornemhed), så jeg knurrede ret meget over at min tid er
>betragtelig dyrere at spilde end hans.

Jeg takker ærbødigst for en fornem indsats på undertegnedes vegne.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 22:09

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmm - altså ikke Starmark, men kommissionssalg...

? ... jeg vil nu kalde det privat salg med arbejdsgivers velsignelse,
med mindre Starmark vil yde en form for Mercedes-garanti ud over
reklamationsretten.

> Hva' fanden laver en kvinde bag rattet i min vogn!!!

Hun møjer den sikkert til med parfume og læbestift (jeg tror altså ikke
rigtig på hans undskyldning).

> He, he - du ka' det gylle der

Det var i hvert fald ikke mit ellers så kendte tandsmil og min
fløjelsbløde normale stemmeføring. Mit hovede rystede også fra venstre
mod højre og tilbage igen flere gange.

De havde ellers en lettere brugt CLK AMG i kælderen, jeg brændte halvlun
på, men jeg tror ikke, jeg vil handle der når tid er.

> Jeg takker ærbødigst for en fornem indsats på undertegnedes vegne.

Du siger bare til, den ene tjeneste er altid den anden værd..

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-04 15:59

On Tue, 10 Feb 2004 21:54:06 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jow, jow -> blot reducere temp. lidt. Så skal du høre "kvinden" :)

Uha ja.

Hvis man kan snige sig til at regulere ned i hendes side til 10-12
grader, så kommer hyletonen.

Du har vel bi-zone klima?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 18:08

On Wed, 11 Feb 2004 15:59:02 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Du har vel bi-zone klima?

Det hjælper sgu ikke.

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 10-02-04 22:30

> Ja, dé oevrvejelser er vi andre med 4x4 og megen power jo fuld-stændig
> ude over. Det trækker bare under alle konditioner

En god gammeldags hækmotor er nu heller ikke af vejen. Kan dog blive meget
"spændende" når friktionen slipper op

MVH Klaus

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-04 22:52

On Tue, 10 Feb 2004 22:29:45 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>En god gammeldags hækmotor er nu heller ikke af vejen.

Næh, men den rykker slet ikke som en 4x4. Heller ikke Porsche.

>Kan dog blive meget "spændende" når friktionen slipper op

He, he - prøvede du jo med din røde R5 GT turbo II i Sverige :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 23:20

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, men den rykker slet ikke som en 4x4. Heller ikke Porsche.

En 4S må da gøre det..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 05:38

On Tue, 10 Feb 2004 23:20:28 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>En 4S må da gøre det..?

Og 4S står for 4x4? -

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 11-02-04 07:41

> He, he - prøvede du jo med din røde R5 GT turbo II i Sverige :)

285/40x15 bagdæk på en råkold regnvejrsdag er heller ikke den bedste
kombination. Turbo 2'eren er jo også kendt for sin begejstring for at køre
baglæns når man mindst venter det Den hedder i øvrigt kun Renault 5
Turbo 2. GT er forhjulstrukket med det nye karrosseri.

Bortset fra det, er Alpinen med ægte hækmotor faktisk ret stabil, og det er
tilmed muligt at "hente den hjem" selv om den er blevet bred.

MVH Klaus

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 18:10

On Wed, 11 Feb 2004 07:41:15 +0100, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Den hedder i øvrigt kun Renault 5 Turbo 2.
>GT er forhjulstrukket med det nye karrosseri.

Undskyld :)

>Bortset fra det, er Alpinen med ægte hækmotor faktisk ret stabil, og det er
>tilmed muligt at "hente den hjem" selv om den er blevet bred.

Jow, jow - den længere akselafstand redder det hele...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 16:28

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Til ..... hvis du kommer til udstillingen..;)

Hvilken udstilling ? og hvornår

Torben E

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 16:33

Læs Message-ID: <4027e62e$0$27433$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 16:38

> Læs Message-ID: <4027e62e$0$27433$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>

Beklager, det er for resurcekrævende for mig

Torben E

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 16:57

Værsgo: http://shor.ter.dk/366092826

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 17:04

> Værsgo: http://shor.ter.dk/366092826

Ha ha, John, jeg er ikke helt computerNoob, det var køreturen,
tidsforbruget og penge jeg tænkte på

Torben E.

2.8 P4@3.8 i Prometeia kompressorkabinet
10000 rpm Raptor disk (Sata)
9800Pro Gfx @ 438/391 mhz
1 Gb DDR 400

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 18:02

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ha ha ....

600 P3@660 i en eller anden serverkasse
7200 rpm Maxtor 9,2 disk (SCSI)
ASUS V3800 RIVA TNT2 @ 2xAGP
512 Mb Standard 133

Hr. Bjørn

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 18:11

> Ha ha ....
>
> 600 P3@660 i en eller anden serverkasse
> 7200 rpm Maxtor 9,2 disk (SCSI)
> ASUS V3800 RIVA TNT2 @ 2xAGP
> 512 Mb Standard 133

Ja dér er vist ingen tvivl, jeg vinder denne fartprøve

Men rart at se den er overclocket det er næsten som at stille
på ladetrykket.

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 18:50

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja dér er vist ingen tvivl, jeg vinder denne fartprøve

Nope...man er vel økonomisk, så der også kan blive til en tur til
storstaden...

> Men rart at se den er overclocket det er næsten som at stille
> på ladetrykket.

Sæ´fø´li ... men jeg må nøjes med en lille "Mitsubishi-hårtører"...

Hr. Bjørn

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 18:56

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nope...man er vel økonomisk, så der også kan blive til en tur til
> storstaden...

Ja jeg må nøjes med at spille NFS HP2

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 20:07

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja jeg må nøjes med at spille NFS HP2

Er det ikke nogenlunde prisen for en brobillet..?..

Nå pyt, det må jeg lade knægten om at spille...

Mine spilleplader er langt mere alvorlige...

Hr. Bjørn

Fra : Møller

Dato : 10-02-04 19:40

> [...]
> storstaden...

> Sæ´fø´li ... men jeg må nøjes med en lille "Mitsubishi-hårtører"...

SPAX er det ikke justerbare støddæmpere?, men med den formel der har været
anført, er det lavere på gøjen end mit blostryk.

Det minder mig om, at min søn stadig mangler en radiator (til varme) fra en
Civic fra omkring 80'erne.
Den skulle have den rigtige størrelse til køler i en kølesystem til en
belastet CPU (meget belastet)
Den specialdesignede kobberklods til at spænde på CPU'en er klar, en
CNC-fræser kan bruges til meget
Så hvis I ligger inde med en sådan giv mig lige et pip.

Min sekretær var ved at gå ud af sit gode skind (det sad godt) da vi lagde
et lille program ind i hendes maskine:
Først fik hun besked om vand i maskine, men skulle blot vente til HD'en var
tør: den blev så sat til at spinde op i nogle minutter: ny tekst: "maskinen
er nu klar til at fortsætte".
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 20:54

"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> SPAX er det ikke justerbare støddæmpere?, men med den formel der har
været
> anført, er det lavere på gøjen end mit blostryk.

Jøp.

> Så hvis I ligger inde med en sådan giv mig lige et pip.

Hmmm ... jeg kan da hjælpe med en afbrændt kølekompressor fra en 125
liters kummefryser.

LOL

Hr. Bjørn

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 20:11

Torben E wrote:
> Ha ha, John, jeg er ikke helt computerNoob, det var køreturen,
> tidsforbruget og penge jeg tænkte på

Sorry

> 2.8 P4@3.8 i Prometeia kompressorkabinet
> 10000 rpm Raptor disk (Sata)
> 9800Pro Gfx @ 438/391 mhz
> 1 Gb DDR 400

Gammel Duron 600@800
i gammel æske, men hammerstabil

Fra : Torben E

Dato : 10-02-04 20:10

> Gammel Duron 600@800
> i gammel æske, men hammerstabil

Det ser ud som der er en del OC´ere herinde

Torben E

Fra : John Sahl

Dato : 10-02-04 20:43

Torben E wrote:
> Det ser ud som der er en del OC´ere herinde

Kan man, så skal man!

Fra : Jonas R.

Dato : 11-02-04 08:01

Torben E wrote:

> 2.8 P4@3.8 i Prometeia kompressorkabinet
> 10000 rpm Raptor disk (Sata)
> 9800Pro Gfx @ 438/391 mhz
> 1 Gb DDR 400

Athlon XP 1700+@1900+
2 stk maxtor 80 GB i Raid 0
Geforce TI4800 Guillemot
512 GB DDR pc 2700

Jeg har ikke opgradet i lang tid :)

+ en 650 GB server

Fra : Jan Wildau

Dato : 11-02-04 09:25

> Athlon XP 1700+@1900+
> 2 stk maxtor 80 GB i Raid 0
> Geforce TI4800 Guillemot
> 512 GB DDR pc 2700

Min PC er også snart 1½ år gammel, så den er ikke heeeelt oppe i top mere -
men alderen taget i betragtning gør den det da meget godt...

240 Gb HD
2,66 P4
768 MB RAM
128 MB Gforce 4800 (mener jeg det hedder)
TV-kort med fjernbetjening..
17" sort Eizo fladskærm for lirens skyld..

/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-02-04 16:05

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev :

> [...]
>128 MB Gforce 4800 (mener jeg det hedder)
>TV-kort med fjernbetjening..
>17" sort Eizo fladskærm for lirens skyld..

Er det ikke lidt vel meget at køre Windows 95 på ?

<grin>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan Wildau

Dato : 11-02-04 16:17

> Er det ikke lidt vel meget at køre Windows 95 på ?

Det er XP - men nu har nogle it-tumper, hos dem der solgte mig maskinen,
fucket den op, så det halve af min software er væk.

Det er et ufatteligt arbejde at få sådan en maskine op at stå igen. Alle de
"foretrukne", der er væk, programmer, der skal installeres igen, banken der
skal kontaktes for nye koder til net-bank, etc, etc, etc.

Du skulle have smæk med et gammel udslidt tastatur de der IT-gutter.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 17:47

> Du skulle have smæk med et gammel udslidt tastatur de der IT-gutter.

*LOL*

Der SKULLE altså have stået: "DE skulle have smæk med et gammel udslidt
tastatur de der IT-gutter."...

Sikke nogle fejl, der kan snige sig ind..

/Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-02-04 16:38

On Tue, 10 Feb 2004 17:03:52 +0100, "Torben E"

AMD Athlon Thunderbird-C 1400@1400 Mhz
256 MB Hyundai PC2100 DDR-Ram
Asus GeForce 4 Ti4200
80 GB Seagate Barracuda IV

3Dmark03: 1400
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 18:12

Ford Capri 3000 GT XLR :)

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Peter G C

Dato : 09-02-04 20:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvem har det laveste og hvem har det højeste her i gruppen ?

Xantia, Hdi:

(vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

(1375/110 + 11,2) /2 = 11,85

Xantia, Hdi med box (estimeret)

(1375/135 + 10,2) /2 = 10,19

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Finn I

Dato : 09-02-04 20:30

(1225/118+10,4)/2=10,4

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 09-02-04 21:15

(vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

Citroen XM 2,1 TD12: ((1380/110)+11,9)/2=12,2

Fra : Sode

Dato : 09-02-04 21:52

960/260+5.6/2 = 4.65 He He

Vh Sode

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 00:23

"Sode" <xxsode@has.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 960/260+5.6/2 = 4.65

Hvis du ellers har plader på potten, tror jeg et styk Volvo og et styk
Audi godt vil prøve kræfter.

Hr. Bjørn

Fra : Sode

Dato : 10-02-04 00:35

> Hvis du ellers har plader på potten, tror jeg et styk Volvo og et styk
> Audi godt vil prøve kræfter.

Næhh du, hun står godt og trygt hvor hun står indtil solen kommer højt på
himlen.
Men til den tid ku' det da være....

VH Sode

Fra : Jonas R.

Dato : 10-02-04 07:34

SNIP

Hvilken bil?

/Jonas

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-02-04 00:37

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ellers har plader på potten, tror jeg et styk Volvo og et styk
> Audi godt vil prøve kræfter.

Tror at den hurtigste jeg kender ligger omkring 3,57 i SPAX. Bilen er
desværre ikke på plader længere, men det er forhåbentlig kun et spørgsmål om
tid. Er du også frisk der? :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 01:15

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror at den hurtigste jeg kender ligger omkring 3,57 i SPAX. Bilen er
> desværre ikke på plader længere, men det er forhåbentlig kun et
spørgsmål om
> tid. Er du også frisk der? :)

Ja da ... jeg ser gerne frem til at se en anden potte køre forbi .....
højre om...

Hvad er det for nogle monsterpotter, der tales om.....og det er vel
jeres egne og ikke blot lånte drømmebiler...?...

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-02-04 09:00

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da ... jeg ser gerne frem til at se en anden potte køre forbi .....
> højre om...

Jeg ikke et sekund i tvivl om at den Cossie jeg har i tankerne flyver forbi
dig hvis han prøver

> Hvad er det for nogle monsterpotter, der tales om.....og det er vel
> jeres egne og ikke blot lånte drømmebiler...?...

Det er ikke min egen, og det synes jeg nu heller ikke at jeg gav udtryk for
i sdste indlæg. Det er en kammerats Escort Cosworth.
Min egen Uno kan ikke være med.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 12:44

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg ikke et sekund i tvivl om at den Cossie jeg har i tankerne flyver
forbi
> dig hvis han prøver

O.k.

> Det er ikke min egen, og det synes jeg nu heller ikke at jeg gav
udtryk for
> i sdste indlæg.

O.k.

> Det er en kammerats Escort Cosworth.

Jeg har da en kammerat med en Ferrari 360 Modena F1.

Mon den kan lægge en Escort ned....?....

> Min egen Uno kan ikke være med.

O.k., men så måske med vores Silvia fra 1985...

Hr. Bjørn

Fra : Jan Wildau

Dato : 10-02-04 14:38

> Jeg har da en kammerat med en Ferrari 360 Modena F1.

Seriøst.

> Mon den kan lægge en Escort ned....?....

Hvis Cossien er godt pumpet kan Ferrarien ikke være med ved starten -
anderledes ser det ud, når man når op på tyske motorvejshastigheder. Der
ødelægger Escortens papkasse-facon det hele for den.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 15:00

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Seriøst.

Jep .... han har den stående i en fin garage med marmorgulv sammen med
sin nye CLK 320 og konens Peugeot 206CC.

Den sidste vil han gerne skifte, men konen vil ikke, da hun synes, det
er for blæret at køre i Boxter......

PS: Jeg får ham ikke til at deltage i Biler i Bella, men han var da oppe
at køre i Herning.

Lad os nu se, han plejer at få sin vilje.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-02-04 23:30

> Jeg har da en kammerat med en Ferrari 360 Modena F1.
>
> Mon den kan lægge en Escort ned....?....

På en 1/4-mile tvivler jeg på at 360'eren kan være med, men går det ned af
en tysk motorvej har Escorten ikke en chance :)

> O.k., men så måske med vores Silvia fra 1985...

Det kunne nok være meget sjovt at prøve :) Har kun prøve en Silvia en gang
og den kørte faktisk godt selvom den lignede et lig. Ved dog ikke hvor
hurtig den er.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 23:37

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kunne nok være meget sjovt at prøve :) Har kun prøve en Silvia en
gang
> og den kørte faktisk godt selvom den lignede et lig. Ved dog ikke hvor
> hurtig den er.

Den skulle kunne klare 0 - 100 km/t på 8,1 sekund.

Har lagt lidt billeder på dk.binaer.motor

Vi har endnu ikke fået taget nogen flere og bedre.

Det kommer nok.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 11-02-04 08:45

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den skulle kunne klare 0 - 100 km/t på 8,1 sekund.

Unoen er opgivet til 8.3, men som enhver anden FWD er det vist svært at
accelerere optimalt. Med lidt hævet tryk skulle jeg dog nok kunne tage
Silviaen. I kan jo tage den med til Biler i Bella og så kan vi finde ud af
hvad der er hurtigst. Jeg sætter gerne en cola på højkant :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 14:25

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> I kan jo tage den med til Biler i Bella og så kan vi finde ud af
> hvad der er hurtigst. Jeg sætter gerne en cola på højkant :)

Nu må vi se om knægten tør køre dyt i storbyen..))))

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-04 18:13

On Wed, 11 Feb 2004 14:25:02 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Nu må vi se om knægten tør køre dyt i storbyen..))))

Vi kommer jo slet ikke i nærheden af dén by
(motorvej hele vejen)

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 03:51

Mogens... wrote:

KLIP

> Vi kommer jo slet ikke i nærheden af dén by
> (motorvej hele vejen)

Det er heller ikke noget problem.

Det var blot i relation til Danmarks værste billister...

Hr. Bjørn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 11:28

On Sat, 14 Feb 2004 03:50:51 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Mogens... wrote:
>
>KLIP

>Det er heller ikke noget problem.
>
>Det var blot i relation til Danmarks værste billister...

.

Vil give dig ret i at det er gruopvækkende at se nogle folk kører så
dårligt. Men må desværre sande at der er nogle i min omgangskreds der
har gjort det samme, har godtnok ikke været ude at kører med ham siden
at han røg ind i militæret så håber da på at de har fået skik på ham
.

Men fx at sidde og rette sidespejl med 110-130 Km/T på lillebæltsbroen,
det gjorde han og det kostede ham så også hans bil til 55.000 som blev
totalskadet og han havde ikke kasko.

Men Bjørn. jeg må da sige at din Volvo faktisk lyder pænt godt på
ydersiden når at der bliver åbnet for sluserne
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-04 12:32

On Sat, 14 Feb 2004 11:27:42 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Men fx at sidde og rette sidespejl med 110-130 Km/T på lillebæltsbroen,
>det gjorde han

? - dét er da ikke noget problem.

>Men Bjørn. jeg må da sige at din Volvo faktisk lyder pænt godt på
>ydersiden når at der bliver åbnet for sluserne

Var lige nede at handle lidt, da der pludselig lyder et brøl længere
henne på P-pladsen. Smed selvføløgelig alt hvad jeg havde i hænderne
og strøg ud for at se, hvad det var. Det var såmænd blot en lysegrøn
Ford Mustang Mach 1 Fastback fra '70-erne.

Lidt senere kørte vi så derud for liiige at møde manden igen i en
lyskurve. Han lavede en U-vending og floorede speederen!
WAUW - for en lyd (bagerste potter fjernet). Manden var omkring de 60!

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 12:42

On Sat, 14 Feb 2004 12:32:02 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>? - dét er da ikke noget problem.

For folk der har en tendes at dreje bilen med når at de drejer hovedet
og som på det tidspunkt ikke helt kunne holde bilen lige på vejen, med
mindre at personen decidereret kigger på vejen, der kan det snildt være
svært.
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 13:04

> [...]

> og strøg ud for at se, hvad det var. Det var såmænd blot en lysegrøn
> Ford Mustang Mach 1 Fastback fra '70-erne.

Kom lige til at tænke på noget sørgeligt.
De unge nu om dage ved jo nok hvad en Mach 3 er for en størrelse.
Spørg og du får svaret: 'En Gillette shaver, selvfølgelig'

Men tror du de ved hvad en Mach 1 er for en?
Jeg (for)tvivler.
Kan stadig huske en natlig tur, som passager i en.
150+ op ad bakke................... (drømmende øjne)
Det var en Mach 1 '69, dejlig bil

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 13:00

On Sat, 14 Feb 2004 13:03:43 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Kom lige til at tænke på noget sørgeligt.
>De unge nu om dage ved jo nok hvad en Mach 3 er for en størrelse.
>Spørg og du får svaret: 'En Gillette shaver, selvfølgelig'

Hvis du spørger mig hvad en mach 3 er så ville du nok få det svar. Men
hvis du nu fx spurgte til en Ford Mach 3så var svaret nok et andet

> [...]
>Jeg (for)tvivler.
>Kan stadig huske en natlig tur, som passager i en.
>150+ op ad bakke................... (drømmende øjne)

Mangler stadig min første tur i en classisk Amerikaner,enten som passger
eller fører. har set nogle stykker men aldrig siddet i en der kører
Flemming Jacobsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-02-04 13:13

Uffe Bærentsen wrote:

> Kom lige til at tænke på noget sørgeligt.
> De unge nu om dage ved jo nok hvad en Mach 3 er for en størrelse.

Er du over 60 Uffe?
Du må sq ikke skrive sådan noget med mindre du kan finde på at råbe
'unge løjser' efter folk :))

> Spørg og du får svaret: 'En Gillette shaver, selvfølgelig'
> Men tror du de ved hvad en Mach 1 er for en?
> Jeg (for)tvivler.

Hvorfor hedder den det?
Den er da ikke hurtigere end lyden.

> Kan stadig huske en natlig tur, som passager i en.
> 150+ op ad bakke................... (drømmende øjne)
> [...]

Mvh
Roberto

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-04 13:28

On Sat, 14 Feb 2004 13:13:01 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Hvorfor hedder den det?
>Den er da ikke hurtigere end lyden.

Hvis du nu har besøgt USA, ville du vide, at de har det med at
overdrive alt. Derfor Mach 1
(det vildeste jeg så derovre var en åben speedbådagtig "ting" med 4
Black Max på "bagsmækken" (4x 250 hk). Han lå og tulrede rundt i
havnen - med alle 4 maskiner igang

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 14:13

On Sat, 14 Feb 2004 13:27:56 +0100, Mogens...
> [...]

>(det vildeste jeg så derovre var en åben speedbådagtig "ting" med 4
>Black Max på "bagsmækken" (4x 250 hk). Han lå og tulrede rundt i

Så mangler han bare turbo på dem alle 4 og så er han flyvende
Flemming Jacobsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-02-04 21:00

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kom lige til at tænke på noget sørgeligt.
> De unge nu om dage ved jo nok hvad en Mach 3 er for en størrelse.
> Spørg og du får svaret: 'En Gillette shaver, selvfølgelig'

Mach 3. Er det ikke en hastighed?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 20:51

On Sat, 14 Feb 2004 20:59:52 +0100, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Mach 3. Er det ikke en hastighed?

Joh, men Gilette har sikkert syntes at det var sjovt at kalde deres
shaver det fordi at man bliver sindsygt hurtigt færdig med at barberer
sig
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 21:18

> Mach 3. Er det ikke en hastighed?

Det er nemlig lige hvad det er.
Jeg ville betakke mig for at blive barberet med noget der bevægede sig ved
mach3.

Tror mach 3 er bedst hvis du befinder dig i en SR-71, også kaldet Black
Bird.

og for at holde det lidt til hjulene.
Sådan en fætter har nitrogen i hjulene.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Torben E

Dato : 14-02-04 14:32

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Men fx at sidde og rette sidespejl med 110-130 Km/T på lillebæltsbroen,
> det gjorde han og det kostede ham så også hans bil til 55.000 som blev
> totalskadet og han havde ikke kasko.

Hvis man ikke magter det kniber det IMHO gevaldigt med motoriken.

Torben E

Fra : Claus Fabritius

Dato : 11-02-04 21:59

> Nu må vi se om knægten tør køre dyt i storbyen..))))

Er han en kylling? :) Han skal da ud og lege med fars venner :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 03:52

Claus Fabritius wrote:

KLIP

> Er han en kylling? :) Han skal da ud og lege med fars venner :)

Nope .... Med måde .... det skulle ses i relation til Danmarks værste
billister...

Hr. Bjørn

Fra : Kim

Dato : 09-02-04 21:52

Min 2004 Mazda6 2.0 Wagon siger 1325/141+9.9/2=9.6

1997 Corolla 1.6 GLS Wagon siger 1025/114+10/2=9.5

Kim

Fra : Uni Bull

Dato : 09-02-04 21:56

Per Beer Hansen wrote:
> Det tyske bilblad "SportAuto" bruger en måleenhed (som de selv har
> opfundet), når de beskriver de biler de tester, og den enhed kalder
> de for SPAX (SPortAuto indeX).

Peugeot 206 2,0HDi
((1050/90)/2)+(12,6/2) = 12,1
--
Uni Bull
København K

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-02-04 08:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> SPAX (SPortAuto indeX).
> Den udregnes på følgende måde:
> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

1200 / 132 + 9,5 = 18,6

Citroen Xsara 2.0i 16V Limité (201.xxx km)

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-02-04 08:19

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
>
> 1200 / 132 + 9,5 = 18,6

Undskyld, jeg så først rettelsen efter:

(1200 / 132 + 9,5) / 2 = 9,3

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 08:31

> [...]
> SPAX (SPortAuto indeX).
> Den udregnes på følgende måde:
> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

1225kg/170hk = 7,2058823529411764705882352941176 kg/hk

7,2+ 7,8 = 15 / 2 = SPAX = 7,5

Fra : T16

Dato : 10-02-04 09:41

On Mon, 9 Feb 2004 15:57:34 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

Peugeot 405 T16 std. ab fabrik

1275/220 + 7,1/2 = 6,4

Fra : Jesper

Dato : 10-02-04 18:50

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> SPAX (SPortAuto indeX).
> Den udregnes på følgende måde:
> (vægt) / (HK) + (0-100 km/t acc. i sekunder) = SPAX

Ikke helt min egen...selvom jeg også kører Corsa (med Spax på ca. 8,5).

Corsa A: (900/696 + 2,92)/2 = 2,11

Så kommer man vist ikke meget længere ned )

--
Mvh. Jesper
Se mere om bilen her: www.boost-beast.de

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 11:29

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"Jesperm<remove> skrev i en meddelelse

> Ikke helt min egen...selvom jeg også kører Corsa (med Spax på ca. 8,5).
>
> Corsa A: (900/696 + 2,92)/2 = 2,11
>
> Så kommer man vist ikke meget længere ned )

Jo, man kan bare snyde med tallene som du har gjort

Boost Beast er faktisk tungere... :) Og er kun opgivet til ~660hk

((1346/660+2,9)/2)=2,47

I øvrigt er 0 til 100 tiden, der er opgivet lavet med start i 2. gear....

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-02-04 11:47

Bjørn wrote:

> Boost Beast er faktisk tungere... :) Og er kun opgivet til ~660hk
>
> ((1346/660+2,9)/2)=2,47
>
> I øvrigt er 0 til 100 tiden, der er opgivet lavet med start i 2. gear....

Tja hvis det koster 0.5 sekund ved hvert gearskifte så er det da klart
at de vil spare et :)

Fra : Jesper

Dato : 11-02-04 22:27

Bjørn wrote:

> [...]
>
> ((1346/660+2,9)/2)=2,47
>
> I øvrigt er 0 til 100 tiden, der er opgivet lavet med start i 2. gear....

Jeg har sandelig ikke snydt med nogle tal! Jeg har de nyeste tal fra
Vmax, som lige har været ovre for at prøve bilen. Det kunne jo være, at
der var sket opdateringer? Web-siden er jo ikke opdateret siden en gang
i 2003!

--
Mvh. Jesper
Som ikke vil anklages for at snyde!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-02-04 20:45

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Ja jeg kan jo også lige så godt bidrage til det store regneark.

Civic 1,4
(1000/90+11)/2 = 11,06

Concerto 1,6
(1050/122+9,5)/2 = 9,05

Spørgsmålet er hvor korrekte sådan nogle tal er, mange biler vejer mere end
de er oplyst til mens ydelsen (og ofte også accelerationen) svinger i begge
retninger.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-02-04 22:41

> [...]

>Det tyske bilblad "SportAuto" bruger en måleenhed (som de selv har
>opfundet), når de beskriver de biler de tester, og den enhed kalder de for

Mine SPAX er de skruer, der holder kassen samlet.

http://www.spax.de/

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 00:07

Sommerbil:
Honda Integra Type-R
(1100/190+6,7)/2 = 6,2

Super vinterbil:
Civic 1,3 '82
(755/60+14,5)/2 = 11,2

Honda S800 Coupé '68
(700/70+10)/2 = 10

Når min S800 har fået lidt opdateringer i løbet af de næste par måneder:
(700/100+7)/2 = 7

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-02-04 09:46

Per Beer Hansen wrote:

> Hvordan ser det ud for jeres biler ?

Yaris 1.5L = 8.7

Ole Thomsen

Fra : Mogens...

Dato : 12-02-04 19:37

On Thu, 12 Feb 2004 09:46:25 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Yaris 1.5L = 8.7

8.9 jvf.:
www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=2509

/Mogens

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-02-04 08:30

Mogens... wrote:

> 8.9 jvf.:
> www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=2509

Tjah, jeg skal ikke sige hvorfra bilbasen henter deres informationer,
men ifølge manualen til min Yaris (og Toyotas hjemmeside) er tallene

106hk - 900kg - 9,0sek

Men jeg har da ikke målt det

Ole Thomsen