MS Windows
briani 27239
Fejlmelding?
Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 13:29

....hvis jeg er inde på min netbank og ber om et print, får jeg følgende
fejlmeddelelse:

MS Word har fundet en fejl og afsluttes...

....og lidt detaljer:

AppName: winword.exe AppVer: 9.0.0.2823 ModName: hpzntp05.dll

ModVer: 2.121.0.0 Offset: 000254e3

Det samme sker osse i Office eller hvis jeg åbner et nyt eller gammelt
dokument i Word...

Nogen tip?

....eller skal jeg over i Word-gruppen?

Jeg søgte lidt på Google via hpzntp05.dll og fik 7 danske hits (på
udenlandsk, men ku ikke rigtig bruge dem til noget)

Første gang jeg læste XP og Word mm. ind på pc'en, kørte det
problemfrit - desværre kom jeg til at slette det hele via Linux, og
fejlen kom så samtidig med, at jeg lagde XP mm. ind for anden gang...

Hans

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-02-04 13:53

Forklar venligst, om du bruger MS Word til din netbank.

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 14:30

Jens Jensen skrev:

> Forklar venligst, om du bruger MS Word til din netbank.

....hæ hæ - det kan sagtens tænkes, at der ikke står "MS Word har fundet
en fejl og afsluttes..." i dialogboksen, der kommer op, men ellers
ligner fejlmeldingerne hinanden til forveksling - jeg tog blot
"værdierne" fra fejlmeldingen i Word for nemheds skyld - min fejl...

....gik så ind på min netbank for at fremprovokere fejlen, og...så
printede den ud i stedet, så nu kan jeg ikke længere fortælle dig, hvad
overskriften på fejlmeldingen hedder...

....i Word er det dog stadig uforandret...
Hans

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-02-04 14:46

Som en anden skrev, fjern HP-printerdriveren og se, hvad der sker.

v.h.
/jj

Fra : Hans

Dato : 09-02-04 14:17

> [...]
>
> Jeg søgte lidt på Google via hpzntp05.dll og fik 7 danske hits (på
> udenlandsk, men ku ikke rigtig bruge dem til noget)

Filen hører til din HP printer. Prøv at afinstallere softwaren til printeren
og geninstaller igen.

/ Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 15:02

Hans skrev:

> Filen hører til din HP printer. Prøv at afinstallere softwaren til
> printeren og geninstaller igen.

....dét har jeg allerede prøvet (inde under "Tilføj eller fjern
programmer") uden at det desværre hjalp...

....har osse prøvet at installere XP oven i "sig selv" igen...

("Reparér" kunne jeg ikke, da maskinen bad om administrator-password,
som jeg ikke kunne huske at ha givet den - heller ikke "admin1234"
hjalp - men "Reparér" er måske osse en blindgyde i dén sammenhæng...?)

....det "sjove" ved det hele er, at jeg slet ikke har en printer
tilsluttet - den sidder på min 98'er, der er forbundet via et netværk -
og først for et par dage siden ku jeg printe ud fra min XP via 98'eren
efter i lang tid ikke at have kunnet, efter jeg her forleden læste
driveren til printeren ind på XP'eren...

....sidstnævnte har altså ikke set skyggen af en driver i lang tid, men
har altså alligevel haft denne hersens fejl...

....det ender nok med, at jeg blir nødt til at formatere...
Hans

Fra : Hans

Dato : 09-02-04 15:12

> [...]
> har altså alligevel haft denne hersens fejl...
>
> ...det ender nok med, at jeg blir nødt til at formatere...
Mange programmer laver fejl hvis de ikke kan finde en standardprinter, eller
hvis en netværksprinter ikke er tilstede som den eneste printer, så du skal
sikre dig at der er en standardprinter i systemet og programmerne har valgt
den.

/ Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 15:38

Hans skrev:

> [...]
> den eneste printer, så du skal sikre dig at der er en standardprinter
> i systemet og programmerne har valgt den.

....hvis jeg under "Kontrolpanel" klikker på "Printere", kommer dette op:

HP på 98
0
Klar

....og dét ser jo fint ud, synes jeg...
Hans

Fra : Hans

Dato : 09-02-04 16:04

> ...hvis jeg under "Kontrolpanel" klikker på "Printere", kommer dette op:

> [...]
Har du installeret specifikke XP-drivere til HP'en eller har du bare hevet
driverne over netværket fra din 98?

Selv om den udskriver med 98 driverne er det ikke sikkert de virker rigtigt
under XP.

/ Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 16:30

Hans skrev:

> Har du installeret specifikke XP-drivere til HP'en eller har du bare
> hevet driverne over netværket fra din 98?

....da jeg 1. gang (for længe siden) fik netværket op at stå, virkede alt
bare; der havde printeren først været tilsluttet XP'eren, men da den
ikke fungerede ordentligt dér, flyttede jeg den over på min 98'er,
hvorefter alt kørte fint...

....driverne til min hp deskjet 3820 installerede jeg begge steder via
hp's installations-cd, der ikke spurgte til styresystem...

....da jeg 2. gang satte netværket op (efter at have formatteret min XP)
lavede jeg opsætningen på samme måde bortset fra, at jeg ikke læste
nogen driver ind på XP'eren - den kunne så "se" hp'en på 98'eren, men
ikke få hul igennem til at printe ud...

....for et par dage siden fik jeg så den idé at lægge installations-cden
fra hp i min XP og "installere" printeren, hvorefter jeg kunne printe
fra XP'eren gennem min 98'er...

....så vidt så godt...

....den alarm, der popper op i Word, Office og indtil for et par dage
siden osse hvis jeg ville printe ud fra min netbank, har været til stede
lige siden jeg installerede XP efter formatteringen - no matter what...

Som sagt: på intet tidspunkt har jeg skullet vælge specifikke drivere
ud - og det *har* jo osse virket 1. gang jeg satte netværket op...
Hans

Fra : Hans

Dato : 09-02-04 16:38

> [...]
>
> Som sagt: på intet tidspunkt har jeg skullet vælge specifikke drivere
> ud - og det *har* jo osse virket 1. gang jeg satte netværket op...

Jeg har set fejlen andre steder før, og det handler om at programmerne leder
efter en standardprinter som af en eller anden årsag ikke er tilstede.

Kunne du ikke prøve at installere en eller anden printer som er med i XP,
f.eks. en anden HP, og så vælge den som standard og se hvordan programmer
opfører sig. Bare for at udelukke andre muligheder.

/ Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 17:29

Hans skrev:

> Jeg har set fejlen andre steder før, og det handler om at
> programmerne leder efter en standardprinter som af en eller anden
> årsag ikke er tilstede.

....okay...

> Kunne du ikke prøve at installere en eller anden printer som er med i
> XP, f.eks. en anden HP, og så vælge den som standard og se hvordan
> programmer opfører sig. Bare for at udelukke andre muligheder.

....har indtil for nylig haft min DeskJet 600 tilsluttet som
standardprinter uden at dét ændrede noget...

....men jeg prøver lige at tilføje den igen...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 16:39

Hans Paulin skrev:

> [...]
> siden osse hvis jeg ville printe ud fra min netbank, har været til
> stede lige siden jeg installerede XP efter formatteringen - no matter

....måske skulle jeg efter formateringen med det samme ha læst driveren
til hp ind på XP'en...
Hans

Fra : Hans

Dato : 09-02-04 16:47

> ...måske skulle jeg efter formateringen med det samme ha læst driveren
> til hp ind på XP'en...
> --
Måske - Noget af HP's software er lidt vakkelvornt, men det undrer mig lidt
at du siger den ikke kørte ordentligt under XP. Det skal den da det er en
ret ny model, og der findes specifikke XP-drivere på HP's supportsider,
endda på dansk. Måske skulle du prøve at hente de sidste nye drivere.

/ Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 17:36

Hans skrev:

> Noget af HP's software er lidt vakkelvornt,

....hmnn...

> men det undrer
> mig lidt at du siger den ikke kørte ordentligt under XP.

....hvis man lavede en prøve ud fra printeren alene virkede den perfekt
(den lavede et prøvebillede)...

....prøvede jeg at printe en tekst ud fra fx. Word - eller et billede fra
ACDSee - kom der i 9 ud af 10 gange kun de øverste linier med...

> Det skal den
> da det er en ret ny model, og der findes specifikke XP-drivere på
> HP's supportsider, endda på dansk. Måske skulle du prøve at hente de
> sidste nye drivere.

....tjow...

....med 56K tar det en krig...

....printeren er ½ år gammel, og jeg har flere gange haft fat i HP's
support, men dét de foreslog dér hjalp ikke...

....butikken, hvor jeg købte den, henviste kun til HP...

....under 98 kører den dog perfekt...

....flere har spurgt om XP'eren stod rigtigt i BIOS, og jeg har været
inde og rette til ECP og/eller EPP - lige lidt hjælper det, så fred med
dét, når 98'eren nu kan trække læsset...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 17:49

Hans skrev:

> Kunne du ikke prøve at installere en eller anden printer som er med i
> XP, f.eks. en anden HP, og så vælge den som standard og se hvordan
> programmer opfører sig. Bare for at udelukke andre muligheder.

....nu har jeg geninstalleret min HP DeskJet 600 og gjort den til
standardprinter uden probler - men fejlen popper stadig op - osse fx. i
"Picture It" (picture.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager
ulejligheden.)

....lidt ærgeligt...
--
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans

Dato : 09-02-04 18:01

> [...]
> standardprinter uden probler - men fejlen popper stadig op - osse fx. i
> "Picture It" (picture.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager

XP og alle de "ulejligheder".

Har du prøvet at slå fejlmeddelelserne fra inde i kontrolpanel > system >
avanceret > fejlrapportering?

/ Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 18:39

Hans skrev:

> Har du prøvet at slå fejlmeddelelserne fra inde i kontrolpanel >
> system > avanceret > fejlrapportering?

....har jeg prøvet nu + genstart:

"Picture it" kommer stadig med fejl; dog kan jeg se, at den hedder:

AppName: picture.exe AppVer: 4.0.0.2031 ModName: unknown

ModVer:0.0.0.0. Offset: 00000001

....lige nu ka jeg ikke få Word til at skabe sig...
Hans

Fra : Hans

Dato : 09-02-04 18:58

> [...]
>
> AppName: picture.exe AppVer: 4.0.0.2031 ModName: unknown
>
> ModVer:0.0.0.0. Offset: 00000001
>
> ...lige nu ka jeg ikke få Word til at skabe sig...

Hmm. Nu må jeg godt nok melde pas.

Der er nok ikke andet at gøre end at starte helt fra bunden uden brug af
opgraderinger, og så tidligt som muligt få lagt driverne ind til printeren,
så du måske kan fange fejlen hvis den opstår tidligt i installationsfasen.

Surt...

/ Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 19:42

Hans skrev:

> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse

> Hmm. Nu må jeg godt nok melde pas.

....Word er da i det mindste fejlfri nu - måske har det hjulpet at fifle
med DeskJetten, som du foreslog...

....jeg har lige afinstalleret "Picture it" (og Word) og geninstalleret
det igen - "Picture it" kommer stadig op med fejl...

> [...]
> af opgraderinger, og så tidligt som muligt få lagt driverne ind til
> printeren, så du måske kan fange fejlen hvis den opstår tidligt i

....ja, dét har du nok ret i...

> Surt...

....med din hjælp nåede jeg da rigtig langt - der er næsten kun "Picture
it" tilbage med fejl, og den bruger jeg ikke så tit som "Word" - desuden
ligger den osse i en fejlfri udgave på min 98'er...

Tak for hjælpen!
Hans