Hvor finder jeg ekstern antenne til dette
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 09-02-04 13:12

Hej i gruppe,

Har købt et sæt Avaya RG-1 (accesspoint og Pcmcia kort)

Har nu adskildt AP og fundet ud af at også AP består af Pcmcia kort med
udtag til ekstern antenne.

Jeg vil nu gerne have fat i en sådan antenne, men hvad hedder den (tror det
er AP-1000) og hvor kan jeg finde en sådan. Eller kan jeg bruge en anden

Har fundet ud af af sættet har gennemgået en del "navneskift" gennem tiden.
Så det kan også hedde.

Lucent RG-1000
Orinoco RG-1000
Avaya RG-1
Agere
Proxim

Se evt denne side der fortæler en del om det.
http://www.kataan.org/techref/rg1000.html

Til mit sæt fulgte "RG setup utillity"

Der skulle findes en mere avanceret version der hedder "Ap configuration
tool" kan ikke finde den på de omtalte sider, kan nogen hjælpe her.

mvh haug

Fra : Mads Bahrt

Dato : 09-02-04 13:25

Johnny Haugaard wrote:
> [...]
> er AP-1000) og hvor kan jeg finde en sådan. Eller kan jeg bruge en anden
http://wire.less.dk/?dk.3.3 kan du købe en pigtail med det rette
stik. Derpå kan du så koble en vilkårlig anden antenne. Du skal dog være
opmærksom på at det primært er i forbindelse med retningsbestemte
antenner der er noget at hente - ellers er den interne lige så god.

MVH
Mads Bahrt

Fra : VIP

Dato : 09-02-04 13:33

Hos www.dmtonline.dk kan du købe en pigtal (kablestump med to forskellige
stik),
MC connector (Lucent) / 30cm RG316 / RPSMA hun ( udvendig gevind og han
centerpin)
hvorpå du kan tilslutte en extern antenne med RPSMA, som det mest
almindelige på WLAN antenner
Du kan samme sted købe en 9,0dBi Patch Antenna with wallmounting, 4m coax
with RP SMA male.
så skulle du være kørende
--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 09-02-04 15:44

Okay,

Og hvor langt kan disse antenner række, skal gennem murede vægge og 30 meter
gennem luft derpå gennem vægge igen. Kan det lade sig gøre. ?

Ser på de sider i henviser til at man kan få antenner med forskellige db
hvad betyder dette og hvormange skal mange db man have.

haug

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 16:34

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ser på de sider i henviser til at man kan få antenner med forskellige db
> hvad betyder dette og hvormange skal mange db man have.

Det er normalt ikke en go ide at gå igennem væge da signalet mere en
halveres pr væg. mit AP som står på loftet har kun en tynd gibsplade samt
lidt isolering imellem sig og modtager og jeg får aldrig over 50% signal..
flytter jeg mig over i stuen som har 1 muret væg + loft er signalet helt
nede på 30% eller under alt efter hvordan jeg vender min bærbar...

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 09-02-04 17:02

Tænkte på om der er nogen der ved hvordan antennen ligger i disse pcmcia
kort, da nu både mit accesspoint og "modtager" er af denne type.

Eller nærmere hvilken vej skal antennerne vende "mod hianden" for at
antenner dækkes mest ind

haug

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-02-04 18:14

In article <c0869s$cun$1@sunsite.dk>, hau@image.dk says...

> Og hvor langt kan disse antenner række, skal gennem murede vægge og 30 meter
> gennem luft derpå gennem vægge igen. Kan det lade sig gøre. ?

De kan, hvis de er tilstrækkeligt retningsbestemte.

http://www.wireless.org.au/~jhecker/helix/

Man kan sende 6km med sådan én.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 09-02-04 23:01

Johnny Haugaard wrote:
> [...]
>
> Ser på de sider i henviser til at man kan få antenner med forskellige db
> hvad betyder dette og hvormange skal mange db man have.

Den kan ikke regne væggene ind for dig men du kan læse en del på
http://huizen.deds.nl/~pa0hoo/helix_wifi/linkbudgetcalc/wlan_budgetcalc.html

MVH
Mads