Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til nykøb
Fra : Karsten Krambs

Dato : 09-02-04 11:02

Jeg har et IXUS, det helt gamle 2.1 Mpix
Jeg har været glad for det, især størrelsen var dejlig.
Jeg bruger det til festbilleder, ferie, det er meget sjældent jeg får
dem "fremkaldt" på papir. Mest er det til deling med familie over mail
eller web. Ofte tager jeg kun billeder i 800x600 (pga af skærmview)

Mit ønske er nu at skifte mit IXUS efter jeg har haft det i 3år.

Mine nye krav er ikke ændret, pånær at jeg gerne ville have mit nye
kamera skal tage alm. AA Batterier. Jeg tager nogen gange på telttur
hvor der ikke kan oplades - her ville det være handy at kunne
medbringe flere sæt genopladelige.

Canon bruge special batterier som er kostbare og indkøbe flere af.
Canon's IXUS i - ser dejligt ud - men Batteri problemet er ikke løst.

Kan nogen give råd til køb af (fysisk) små Digi kamera med AA
batterier, og zoom.

--
Karsten

Fra : Søren Kongstad

Dato : 09-02-04 11:40

Hej Karsten

Jeg har Canons A80, som anvender 4 stk AA. På en ferie for nylig skiftede
jeg batterier een gang, det var efter ca 300 billeder under blandede
forhold.

Det er lidt større end Ixus serien, men tag ned til din lokale fotohandler,
og prøv at holde det i hånden.

/Søren

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-02-04 12:07

"Karsten Krambs" skrev
> Canon bruge special batterier som er kostbare og indkøbe flere af.
> Canon's IXUS i - ser dejligt ud - men Batteri problemet er ikke løst.

Hvor mange originale Canon batterier kan du købe
for de penge du mister ved at bytte til nyt?
Jeg mener: Hvis du iøvrigt er glad for kameraet...?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Karsten Krambs

Dato : 09-02-04 12:31

On Mon, 9 Feb 2004 12:06:44 +0100, Peter Schrøder <nospample@se>
wrote:

>"Karsten Krambs" skrev
>
>Hvor mange originale Canon batterier kan du købe
>for de penge du mister ved at bytte til nyt?
>Jeg mener: Hvis du iøvrigt er glad for kameraet...?

Mjooo det er jeg jo - men problemet med batterier er stort for mig.
Desuden var der mulighed for stadig at få lidt penge for mit 3år gamle
IXUS.

De originale Canon er ret dyre. Og de uoriginale på www.batterier.dk
er ikke nær så drøje i brug - desværre.

Jeg hører gerne om et forslag til en erstatning der kan bruge AA
batterier.

--
Karsten

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-02-04 12:43

"Karsten Krambs" skrev
> Jeg hører gerne om et forslag til en erstatning der kan bruge AA
> batterier.

Hvad med AAA batterier?
Fuji Finepix 420
3x zoom 3,1 mill. pixels
175 gram 77x70x27mm
Org. batteri kan oplades i kamera.
AAA batterier oplades separat.

Fra : anders majland

Dato : 18-03-04 21:02

> De originale Canon er ret dyre. Og de uoriginale på www.batterier.dk
> er ikke nær så drøje i brug - desværre.

Udover at det første thansen døde ret hurtigt for mig så fungerer det
ligeså stabilt som de 2 canon jeg har.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Champion

Dato : 09-02-04 12:21

Karsten Krambs wrote:

> Canon bruge special batterier som er kostbare og indkøbe flere af.
> Canon's IXUS i - ser dejligt ud - men Batteri problemet er ikke løst.

Synes ikke at batterier Canon er så dyre igen,
hvis du feks køber dem her:
http://www.batterier.dk/

Fra : Karsten Krambs

Dato : 09-02-04 12:25

On Mon, 9 Feb 2004 12:21:02 +0100, "Champion" <spammers@goto.hell>
wrote:

>Synes ikke at batterier Canon er så dyre igen,
>hvis du feks køber dem her:
>http://www.batterier.dk/

Har prøvet - det er desværre ikke ligeså drøjt i brug som det
originale til 599kr

--
Karsten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-02-04 13:13

Karsten Krambs wrote:

> Har prøvet - det er desværre ikke ligeså drøjt i brug som det
> originale til 599kr

Hos www.thansen.dk kan du købe Li-Io batterier til rimmelige
priser, jeg har selv købt 2 stk. til mit Fuji kamera, og de
virker lige så godt som det der fulgte med kameraet, der står
iøvrigt Fuji på de Li-Io batterier jeg købte hos www.thansen.dk

Link til oversigten over Li-Io batterier til Canon
http://www.thansen.dk/products.asp?c=211339613&n=424795601#xy

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Deaster

Dato : 09-02-04 13:55

Karsten Krambs wrote:

> Har prøvet - det er desværre ikke ligeså drøjt i brug som det
> originale til 599kr

Hmm, mine uoriginale BP-511 holder ellers bedre end mine uoriginale Canon
som fulgte med kammeraet.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Johnt

Dato : 09-02-04 14:40

Der sælges også tit nye i www.dba.dk til kr. 150 pr. stk.

Hilsen

Johnt

Fra : ChristianTC

Dato : 09-02-04 15:24

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message news:c08015
> Hmm, mine uoriginale BP-511 holder ellers bedre end mine uoriginale Canon
> som fulgte med kammeraet.

Bare de ik eksploderer ligsom de uoriginale batterier til Nokia telefonerne

Fra : Deaster

Dato : 09-02-04 15:52

ChristianTC wrote:

> Bare de ik eksploderer ligsom de uoriginale batterier til Nokia
> telefonerne

Hehe, det tror jeg nu ikke. Jeg tror faktisk de kommer fra samme fabrik som
de org. batterier, der er ingen som helst forskel på dem bortset fra at der
ikke står Canon på dem, og så er de 200 mAh kraftigere.

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 09-02-04 16:00

Jeg ville gå efter et Canon Powershot A60 = 2mp (ca 2000-kr.) eller A70 =3mp
(ca 3000) eller A80 = 4mp (ca 4000)

Afhængig af hvad pengene siger.

Kik på nettet evt. EDBpriser.dk der kan de sikkert findes billigere endnu.

Har selv et A60 det virker bare super, har købt 2 sæt genopladelige bat. og
en lader samt et 128mb flashkort, så kommer man langt.

Det kan både stå på idiot sikker og stilles på div mauelle indstillinger alt
efter behov, det samme på A70 og A80

haug

Fra : nyrup

Dato : 09-02-04 18:17

Hvis du ikke har brug for større opløsning og er tilfreds med kameraet i
øvrigt, er det så ikke dumt at skifte?!
Det må da kunne lade sig gøre at få fusket en eller anden form for
batterilader til det originale batteri... Hvad med en dynamo-lader, hvis du
cykler?!
Til IXUS 400 kan man købe et "dummy" batteri, så man kan tilslutte en
ekstern netadaptor. Man må i stedet kunne tilslutte en af de der
batteri-pakker. Man kan købe.
Er noget lignende ikke mulig med den gamle IXSUS?

Fra : anders majland

Dato : 18-03-04 21:05

> Til IXUS 400 kan man købe et "dummy" batteri, så man kan tilslutte en
> ekstern netadaptor.
> Er noget lignende ikke mulig med den gamle IXSUS?

Det kunne man ihvertfald tidligere - ved ikke om det er udgået

Og Karsten når du ikke engang anvender kameraets fulde opløsning så vil
jeg bestemt anbefale det et større compact flash card og nogle flere
batterier. Medmindre du altså bare har besluttet at du vil have noget
nyt og mere blæret legetøj

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB & 512MB Compact Flash

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 18:30

> [...]
> kamera skal tage alm. AA Batterier. Jeg tager nogen gange på telttur
> hvor der ikke kan oplades - her ville det være handy at kunne

Hvis du kan bruge AAA baterier så prøv at se på Nokon coolpix 3100
som kan købes for 2044,- hos photoshop denmark
Jeg har set en del billeder fra kameraet som så ok ud
Mvh Knud