Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
farver ??????
Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-04 10:53

hej i gruppen

ved ikke om det er den rette gruppe men prøver...

jeg har sat kamera(eos300d) til adope rgb, skærm til adope rgb og printer
(hp920C) til adope rgb...

Men de farver jeg har på pc-skærm og kamera er langt fra det samme som
kommer ud på glossy papir........
Udprintet mangler det sidste glød og sammen ligner med den er de langt fra
ens..
Dette giver jo lidt problem, man få jo langt fra det billed ud man har
redigeret sig frem til...

er der nogen der måske har en løsning eller praktisk erfaring med dette???

Hvis det ikke er rette gruppe,hvem skal man rette henvendelse til??

i håbet på hjælp
torben

---
T-man

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-02-04 11:45

"fam. Ager" skrev
> Men de farver jeg har på pc-skærm og kamera er langt fra det samme som
> kommer ud på glossy papir........
> Udprintet mangler det sidste glød og sammen ligner med den er de langt fra
> ens..

Det er det man bruger ICC profiler til. Kalibrering
af enheder til fælles fodslag.
Der er dog stadig en del forbehold. Bl. a. skal
din printer ha' det papir den arbejder bedst sammen med.
Husmandsmåden er at kalibrere din skærm til dit papir.
Udprint et testbillede som indeholder alle farver og hele
gråskalaen fra hvid til sort, og indstil din skærm så
skærmbilledet ligner dit udprint. Hvis du bruger et
af de bedre billedbehandlingsprogrammer kan skærmen
indstilles med lokale indstillinger der kun påvirker billedet
i selve programmet. Du kan så ha' en indstilling til hver af dine
papirfavoritter.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-04 12:41

hej Peter

jeg bruger photo-shop cs(engelsk).
Når jeg gemmer billeder på pc gennem cs,så bruger jeg også icc profiler..
Troede også at det ville hjælpe,men nej...
ved du hvordan man, bruger/indstiller denne indstilling du nævner, i
photoshop cs??
Jeg mener så indstillingerne kun benyttes på billedet....

torben

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> indstilles med lokale indstillinger der kun påvirker billedet
> i selve programmet. Du kan så ha' en indstilling til hver af dine

---
T-man

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-02-04 13:11

"fam. Ager" skrev
> [...]
> photoshop cs??
> Jeg mener så indstillingerne kun benyttes på billedet....

Funktionen hedder Adobe gamma og skulle installere
sig sammen med Photoshop.
Den berører kun det billede der vises i Photoshop.
Der er mere hér:
http://www.adobe.com/support/techdocs/13252.htm

Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-04 13:17

hej peter

lækkert.Det vil jeg prøve.

du skal have tusind tak for hjælpen.....

---
T-man

Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-04 15:50

hej peter

tusind tak for hjælpen!!!!!!!!

Så kører det,var lige ved at miste modet.....
Dejligt at få gode farver på igen...........

tak skal du have!!!

---
T-man

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-02-04 15:59

"fam. Ager" skrev
> Så kører det,var lige ved at miste modet.....
> Dejligt at få gode farver på igen...........

Det er skønt at gøre nytte