MS Windows
briani 27239
Screen capture program (til optagelse af f~
Fra : Joe

Dato : 09-02-04 10:50

Jeg søger noget software som kan optage hvad jeg gør på skærmen og få et
output som umiddelbart kan afspilles i Windows Media Player 8. Jeg ved, at
der findes tonsvis af sådan software, men findes der noget godt gratis
ikke-spyware? Eller evt. en shareware af noget godt software?

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 09-02-04 11:22

On Mon, 9 Feb 2004 10:49:58 +0100, "Joe" <joe@nowhere.xyz> wrote:

> [...]
>der findes tonsvis af sådan software, men findes der noget godt gratis
>ikke-spyware? Eller evt. en shareware af noget godt software?

Måske kan du bruge CamStudio?

Se nærmere på http://www.ehelp.com/camstudio/product/screenrecording/

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Joe

Dato : 09-02-04 14:51

> Måske kan du bruge CamStudio?
> Se nærmere på http://www.ehelp.com/camstudio/product/screenrecording/

Jge har prøvet den og den var meget nem at opsætte. Men jeg synes den er
utroligt tung at arbejde med. Når jeg f.eks. har den "tændt" i 800x600
(lavest opløsning) og har den sat til laveste kvalitet i fullscreen, så
tager den så meget CPU tid, at jeg ikke kan installere nogle programmer =
jeg kan ikke "undervise".

Kvaliteten behøver ikke være vildt god - bare så man lige kan læse teksten
på skærmen. Og så skal det gerne være nogenlunde flydende, når man
indspiller (og afspiller).

Er der andre programmer?

Fra : Edmund

Dato : 09-02-04 12:24

Joe skrev:

> [...]
> ved, at der findes tonsvis af sådan software, men findes der noget
> godt gratis ikke-spyware? Eller evt. en shareware af noget godt

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx

kan lave f.eks
http://home20.inet.tele.dk/edworks/tmpgenc.wmv
Kan laves i bedre / god kvalitet, dette var vist lav, eller mellem
--
Mvh Edmund

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 09-02-04 16:06

Hejsa!
Jeg har også ledt i længere tid og har fundet lidt forskelligt, men de er
alle lidt langsomme at arbejde med (musen reagerer ikke med det samme).

CamtasiaStudio 2
Easy Video Capture

Men jeg leder stadig, da ingen af dem opfylder mine krav

Hilsen Bo

Fra : Edmund

Dato : 09-02-04 23:43

Bo Jørgensen skrev:
jeg leder stadig, da ingen af dem opfylder mine krav

Jeg kan opfylde dine krav .-)

fortæd: fortæd:

--
Mvh Edmund

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 10-02-04 09:07

> Jeg kan opfylde dine krav .-)

Se så her http://www.pinnaclesys.com/Studio9demo/us/Studio9QTWebUS.html -
hvordan laver jeg sådan noget?

Mvh. Bo

Fra : Edmund

Dato : 10-02-04 09:45

Bo Jørgensen skrev:

> Se så her
> http://www.pinnaclesys.com/Studio9demo/us/Studio9QTWebUS.html -
> hvordan laver jeg sådan noget?

Flash kan jeg ikke lave, jeg var vist lidt overmodig i går

Det jeg mente var at
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx
kunne opfylde dine krav med hensyn til musen

Hvor hurtig er din pc, min er en 1800 mhz celeron

--
Mvh Edmund

Fra : Joe

Dato : 10-02-04 11:25

> Det jeg mente var at
> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx
> kunne opfylde dine krav med hensyn til musen
>
> Hvor hurtig er din pc, min er en 1800 mhz celeron

Min er en 1500MHz P4 med 512MB RAM. Hos mig er den ubrugeligt langsom.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 10-02-04 12:27

> Min er en 1500MHz P4 med 512MB RAM. Hos mig er den ubrugeligt langsom.

Det er sådan noget jeg gerne vil lave --->
http://www.atomiclearning.com/movielib/imovie2_001energysavx.mov
sikkert lavet på en Mac

Min er på 2000 Mhz og 512 RAM men virker stadig for langsom.

/Bo

Fra : Edmund

Dato : 11-02-04 00:40

Bo Jørgensen skrev:

> Se så her
> http://www.pinnaclesys.com/Studio9demo/us/Studio9QTWebUS.html -
> hvordan laver jeg sådan noget?

Den gamle camstudio2 (Freeware ) kunne lave flash

http://home20.inet.tele.dk/edworks/a2.html

Men nu skal man åbenbart bruge RoboDemo, koster bare kassen

Men du havde da Camtasia Producer, den kan også
http://www.techsmith.com/products/studio/tutorials/swf.asp

Du siger at din pc ikke kan følge med, har du prøvet at ændre framerate
til 10 eller 20

--
Mvh Edmund