printer-deling
Fra : Dalle

Dato : 09-02-04 10:43

Jeg har 4 pc'ere der skal forbindes til én printer enten via USB eller de
gamle brede parallel/seriel stik. Jeg kan huske at man før netværk var
udbredt brugte en parrallel hub-agtig ting til dette. Findes der lignende
til usb. Er ligeglad hvad det bliver, skal bare have det billigste.

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 09-02-04 12:02

Det nemmeste er en net værks printerserver.

Det kræver en netværks switch 2-300,- og en printerserver til 8-900,- så kan
du printe til flere printere fra hvilken som helst af PCerne uden at de
andre skal være tændt.

Hvis du kører Win98se, w2k eller XP pro er det lige ud af landevejen, hvis
du kører XP home så er det lidt mere kompliceret hvis du ikke har den store
netværkserfaring men bestemt muligt.

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94148&type=hardware

Hvis du kører Win98se, w2k eller XP pro skulle det være muligt at sætte
printeren til én PC og lade de andre dele den, men det kræver også et
netværk.

Dan