Ny i suppen - problemer...
Fra : Michael Petersen

Dato : 09-02-04 10:26

Hej,

Jeg har altid brugt Entourage som min newsreader (fordi det har været
belejligt sammen med mailen), men nu har jeg så besluttet mig for at
prøve MacSoup af. Jeg har tidligere haft den hentet, men sløjfede den
igen pga. besværlig opsætning og kedeligt look. Nå, men jeg har fået det
væsentligste sat op og det fungerer sådan nogenlunde (overksueligheden
er godt nok stor, når man lige vender sig til designet). Der er dog et
eller andet som gør at den ikke henter artiklerne ind/viser dem
efterhånden som de kommer. Når jeg tjekker i Entourage er der kommet
artikler som ikke er dukket op i suppen. Hvis jeg så oppe i 'Filter'
søger på overskrifterne så dukker de manglende artikler pludselig op.
Eksempel: Jeg kan se i Entourage at en tråd har fået to ny indlæg. Jeg
åbner suppen og connecter til serveren (og jeg synes jeg kan nå at se at
den henter nye). Under tråden i suppen kan jeg ikke se de nye indlæg. Så
søger jeg på tråden og så kan jeg pludselig se de nye indlæg - hvorfor
det??

Mvh, Michael

PS. Et tillægsspørgsmål: Hvad bruger man brevet oppe i toppen af nye
indlæg til? Når man klikker kommer der et kryds over det. Er det noget
med 'send ikke nu' eller?

2) Er det rigtigt at når man har skrevet et indlæg lukker man vinduet og
connecter? Eller kan man sende afsted på en anden måde.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-02-04 10:42

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> den henter nye). Under tråden i suppen kan jeg ikke se de nye indlæg. Så
> søger jeg på tråden og så kan jeg pludselig se de nye indlæg - hvorfor

Det er en gammel fejl eller maglende funktionalitet at gruppe vinduet
(feks. dk.edb.mac) ikke opdateres efter at man har connected. Jeg plejer
at have vinduet sat til ulæste indlæg, så jeg trykker bare 1 efter
connect for at se de nye indlæg hvorefter vinduet opdateres. I gamle
dage lukkede og genåbnede jeg vinduet.

> PS. Et tillægsspørgsmål: Hvad bruger man brevet oppe i toppen af nye
> indlæg til? Når man klikker kommer der et kryds over det. Er det noget
> med 'send ikke nu' eller?

Send ikke nu er korrekt!

> 2) Er det rigtigt at når man har skrevet et indlæg lukker man vinduet og
> connecter? Eller kan man sende afsted på en anden måde.

Når du lukker et indlæg lægges det i udbakken og bliver afsendt ved
næste connect med mindre du markeret indlægget med "Send ikke nu"
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-02-04 11:25

> [...]
>
> Når du lukker et indlæg lægges det i udbakken og bliver afsendt ved
> næste connect med mindre du markeret indlægget med "Send ikke nu"

Tak!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-02-04 12:50

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote: