Mitsubishi colt kører varm?!?
Fra : fraggel

Dato : 09-02-04 08:02

Hello there.
Jeg er den lykkelige ejer af en mitsubishi colt fra 94, CAO modellen. Jeg
fik skiftet tandrem for 1 måneds tid siden og der har ikk været problemmer
siden men så igår så jeg til min skræk at temp. steg ude i motoren :) jeg
åbner hjelmen og ser den er løbet tør for kølervæske, jeg køber straks en
dunk og påfylder, da jeg kommer hjem tjekker vi termostaten og den skulle
være fin, nu er det så jeg tænker på om det kan have noget med min
toppakning at gøre... jeg har hørt at et tandrems skift "kan" gå ud over
toppakningen... holder det vand ?

i så fald skal de bøde en ny

Håber i har noget konkret :P

mvh
Jesper

Fra : KP

Dato : 09-02-04 09:18

"fraggel" <yahoooo@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være fin, nu er det så jeg tænker på om det kan have noget med min
> toppakning at gøre... jeg har hørt at et tandrems skift "kan" gå ud over

Måske er der et lille hul i køleren. Jeg oplevede det samme for er par år
siden med min Colt. Nederst foran på køleren havde vejsalt været hård ved
lammellerne.

/KP

Fra : fraggel

Dato : 09-02-04 09:38

hvordan har du lavet dette hul, hvis nu det er det jeg konstatere... :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-02-04 10:39

fraggel skrev:

> hvordan har du lavet dette hul, hvis nu det er det jeg konstatere...

....normalt skifter man køleren...

....du kan muligvis få en uoriginal - fx. ved Høyer eller thansen...
Hans

Fra : KP

Dato : 09-02-04 11:08

"fraggel" <yahoooo@c.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan har du lavet dette hul, hvis nu det er det jeg konstatere... :)

Den fik en ny køler fra www.nissens.dk.

/KP