Div. problemer med passat
Fra : Brizz

Dato : 08-02-04 22:23

Har en passat 1.9 Tdi 110 hk. Den har nu kørt 182k km hvoraf de 47k km er
inden for det sidste år.
Det første problem er at den for en del tid siden begyndt at hyle lidt
underligt. Med tiden fandt jeg ud af at hvis jeg slukkede for klima anlægget
holdt det op. og kom igen når jeg tændte igen. Jeg kontrollerede remmen til
klima anlægget da den har sin egen rem. Men den var ikke slap. Så holdt det
lidt op igen og men er kommet og gået lidt i perioder. Nu er det så holdt op
med at virke helt (tror jeg ihvertfald) for når der er duggede ruder bliver
de ikke afdugget og den dugger meget let nu. Jeg plejer også at have den på
21°C men den er begyndt at blive for varm nu. den er igen begyndt at komme
med de lyde også. Som om der ikke er noget freon på anlægget. Men det burde
den vel ikke hyle sådan af. Idag fandt jeg så ud af at motoren stod og
"væltede" lidt i tomgang men holdt op med det når jeg slukkede for klima
anlægget. Hvis jeg skal beskrive lyden kommer den ude fra motor rummet. Den
lyder ikke som en løs kilerem men nærmere som et svagt og hæst horn. Er der
nogen der har en ide til det her? og ikke fordi jeg har lyst til at vide det
men hvad koster en ny aircon kompressor til sådan en fætter? (tror ikke jeg
vil vide hvad den koster...)

Det andet problem er at når jeg træder speederen i bund når jeg sætter igen
eller lige er begyndt at trille lidt. så er det som om den buldrer og ryster
lidt indtil den er kommet op i fart/omdrejninger. Det er som om den kommer
sammen med tuboen. Hvad kan det være? Har hørt meget om at luftmængde
måleren kan lave ballade. Kan den også lave dette?

Håber nogen har mod til at svare...
Mvh Brian

---
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : hamselv

Dato : 08-02-04 23:56

Har du fået læst fejl ud?

det er ofte ventilatoren til klimaet der laver en larmende lyd når lejerne
er slidt
du kan se det ved at det kan gnister ved ventilatoren

--
VH
Flemming